Meer inbraken woning leidt niet tot actie woningbezitters

Dief (2017)

Hoewel er deze winter 30 procent meer inbraken worden verwacht, neemt 36 procent van de Nederlanders geen extra maatregelen om de kans op inbraak thuis te verlagen in de donkere maanden. Daarnaast geeft 43 procent aan niet banger te zijn voor inbraken in de winter dan in de zomer. Dat blijkt uit onderzoek van Pricewise onder 1.000 Nederlanders, in samenwerking met onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht.

Van de Nederlanders geeft 30 procent aan wel extra maatregelen te nemen in de winter om kans op inbraak te verminderen. Ze geven bijvoorbeeld het huis een bewoonde indruk als ze weg zijn (58 procent), laten de lichten aan staan als ze niet thuis zijn (56 procent), zorgen ervoor dat waardevolle spullen niet in het zicht liggen (52 procent), zetten niet op social media dat ze op vakantie zijn (48 procent) en/of laten het de buren in de winterperiode weten als ze niet thuis zijn (45 procent).

Bijna de helft van de Nederlanders (43 procent) geeft aan niet banger te zijn in de winter voor inbraken dan in de zomer. Voor 25 procent is dat wel het geval. Daarnaast geeft 48 procent aan de woning onlangs niet extra beveiligd te hebben.

Reactie toevoegen

 
Pricewise neemt Hoyhoy over

Pricewise neemt Hoyhoy over

Vergelijkingssite Pricewise heeft concurrent Hoyhoy overgenomen. Pricewise en HoyHoy blijven zelfstandige merken. Niels Brölman, directeur van Pricewise: "Met...

"wacht niet tot januari met kiezen nieuwe zorgpolis"

"wacht niet tot januari met kiezen nieuwe zorgpolis"

Pricewise ontraadt mensen die van zorgpolis willen veranderen te wachten tot januari voordat ze een nieuwe verzekering kiezen. Volgens de vergelijker zitten er haken...

Premie autoverzekering is lot uit postcodeloterij

Premie autoverzekering is lot uit postcodeloterij

Autoverzekeraars maken groot onderscheid in premies voor bewoners binnen dezelfde straat. In de grote steden betalen autobezitters tot bijna 150 procent meer voor...

Prijs grootste drijfveer om te vergelijken

Prijs grootste drijfveer om te vergelijken

Prijs is de belangrijkste reden om te vergelijken en over te stappen. Aldus de Nationale Vergelijkingsmonitor 2014-2015 van vergelijkingssite Pricewise in samenwerking...

Ook Pricewise hekelt onderzoek ditzo

Ook Pricewise hekelt onderzoek ditzo

Ook Pricewise zegt zich niet te kunnen vinden in het Ditzo-onderzoek naar vergelijkers. Zonder vergelijkingssites kan de consument niet weten wat de laagste premie...