Met breinkennis naar betere adviezen voor klant en wereld

Maurice van den Hemel 2017 resized

"Donderdag 10 oktober was ik op uitnodiging van de stichting New Financial Forum aanwezig bij de vertoning van de film ‘Normal is over’. Deze indrukwekkende film van Renée Scheltema gaat over haar onderzoek waarom groei nog steeds onze heilige graal is, terwijl de aarde oneindige groei duidelijk niet verdraagt. We maken de wereld met zijn allen kapot, is de alarmerende conclusie", aldus adviseur Maurice van den Hemel in een blog op het New Financial Forum. Breinkennis is volgens hem het antwoord. 

"Wat zou het betekenen als je als adviseur in gesprek bent met je klant en de beschikking hebt over kennis van de werking van het brein? Dat je met de juiste technieken de ‘fouten’ eruit kan halen en antwoorden krijgt die echt passen bij de klant. Dan praten we veel minder over welke hypotheek past of hoeveel pensioenvermogen opgebouwd moet worden. Nee, we praten dan in eerste instantie wat ons in de weg staat om gelukkig te zijn, om ‘gewoon lekker te leven’. We kunnen onze klanten helpen nieuw gedrag aan te leren, passend bij het DNA van de klant. Vervolgens zullen andere keuzes gemaakt worden en andere passende producten geadviseerd worden. Van betekenis zijn, een mooie wereld achter willen laten, in liefde en gezondheid leven, zal de basis van gesprekken en adviezen zijn."

Lees HIER zijn hele blog.

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
"Wereld helaas niet veranderd na het provisieverbod"

"Wereld helaas niet veranderd na het provisieverbod"

Is in essentie de wereld veranderd na het provisieverbod? In een blog voor het New FInancial Forum zegt adviseur Maurice van den Hemel van Gewoon Lekker Leven teleurgesteld...

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

  Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...

VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

VVP-event Communicatie: begrijpen en begrepen worden

Kies wie je klanten zijn en zorg voor een duidelijke pitch naar deze mensen. Aldus Maurice van den Hemel, financieel adviseur en coach, tijdens de kennissessie van...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen

Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...

Vanuit CRM naar klantcontact  (extra workshop VVP Event Communicatie)

Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)

"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...

AFM op VVP Event Communicatie

AFM op VVP Event Communicatie

Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor? Op 28 november geeft de AFM op het VVP Kennisevent Communicatie tips voor assurantiekantoren. Het...

All-insure na tien jaar herdoopt

All-insure na tien jaar herdoopt

Adviseur Maurice van den Hemel viert dit jaar het 10-jarige bestaan van zijn bedrijf All-Insure. Tijd voor een nieuwe inspiratieavond met onder meer Dirk Zeelenberg,...

All-Insure verder als Gewoon Lekker Leven

All-Insure verder als Gewoon Lekker Leven

All-Insure, het advieskantoor van Maurice van den Hemel uit Wemeldinge, gaat verder als Gewoon Lekker Leven. De nieuwe naam werd tijdens de jaarlijkse inspiratieavond...