Met Building Blocks kunnen verzekeraars wensen klant voorspellen

Block chain via Pixabay

Intrasurance en Building Blocks hebben voor verzekeraars oplossingen op het gebied van aanbevelingen (dekkingadvies en cross-sell mailings), targetting en claimafhandeling ontwikkeld.

Naar eigen zeggen kunnen verzekeraars nu accurate premies vaststellen en de juiste klanten aantrekken dankzij klantvoorspellingen op het gebied van risico en loyaliteit. De nieuwe oplossingen zijn gebouwd op het DIV* platform van Intrasurance dat geschikt is voor alle particuliere schadeverzekeraars. Building Blocks levert hierbij de data science en machine learning-technologie om de wensen van de klant te voorspellen en de klant een consistente ervaring bij alle touchpoints te bieden.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Digitaal advies wint snel terrein: tips voor de adviseur

Digitaal advies wint snel terrein: tips voor de adviseur

(AdVISIE door Frank Cooler in VVP 5-2020) De acceptatie en waardering van digitaal advies is, vanuit zowel de consument als adviseur, in een stroomversnelling...

En dit zijn de provinciewinnaars van de Advies Award 2020....

En dit zijn de provinciewinnaars van de Advies Award 2020....

De jury heeft de twaalf provinciewinnaars bekend gemaakt van de Advies Award 2020. Volgens de jury stuk voor stuk excellente advieskantoren die het adviesvak een...

Hoe innovatief is uw organisatie?

Hoe innovatief is uw organisatie?

Om ons aan te passen aan een omgeving die steeds sneller en ingrijpender verandert, is innovatie noodzakelijk om te overleven als organisatie. Innoveren betekent...

Sociale vaardigheden en creativiteit

Sociale vaardigheden en creativiteit

In een zomerserie stelt VVP branchegenoten de vraag: wat is momenteel de grootste kans voor de financieel adviseur? Dit keer Frank Cooler (Intrasurance). Cooler:...

Kifid stelt Intrasurance in het gelijk

Kifid stelt Intrasurance in het gelijk

De Geschillencommissie Kifid heeft gevolmachtigde Intrasurance in het gelijk gesteld. Een consument claimde waterschade op zijn woon- en inboedelverzekering, maar...

Intrasurance wil met Yezzer bedrijfsverzekeringen toegankelijker maken

Intrasurance wil met Yezzer bedrijfsverzekeringen toegankelijker maken

Intrasurance en Yezzer (onderdeel van ondernemersplatform ‘Yellow Walnut’ dat ruim 20.000 gebruikers heeft) zijn een partnership aangegaan die ertoe...

Markt in beweging

Markt in beweging

Als branche zouden we genuanceerder naar onverzekerbaarheid moeten kijken, constateert Leon van Riet, ceo Schade & Inkomen van Nationale-Nederlanden, in gesprek...

Nauwkeuiger individuele risico’s en loyaliteit voorspellen

Nauwkeuiger individuele risico’s en loyaliteit voorspellen

"In de ogen van de gemiddelde consument zijn verzekeringsproducten homogeen, detailverschillen zijn voor een leek lastig te beoordelen. De uitdaging voor veel verzekeraars...

Lagere combined ratio? Voorspel individuele risico’s en loyaliteit

Lagere combined ratio? Voorspel individuele risico’s en loyaliteit

(door Bas van Wely, Insurance Expert & Data Translator bij Building Blocks) Een consument die op zoek is naar een inboedel- of autoverzekering heeft binnen...

Nn start proef met prepaid autoverzekering

Nn start proef met prepaid autoverzekering

Nationale-Nederlanden en Vodafone starten een proef met de prepaid autoverzekering Bundelz.   Tot juli 2018 wordt Bundelz getest en kunnen geïnteresseerden...