Michiel van Vugt: blijf adviseur!

Michiel van Vugt 2023

“Blijf adviseur! Het kan verleidelijk zijn om te leveren waar een klant om vraagt en het daarbij te laten. Zeker in tijden van drukte is dat ook te verklaren. We zien echter dat adviseurs die naast de bijvoorbeeld de hypotheek ook de financiële toekomst van de klant bespreken een betere financiële basis creëren. Voor zowel de klant als zichzelf", zegt Michiel van Vugt (NNEK en Stichting Actief Klantbeheer) in aanloop naar de VVP Ondernemersdag van 4 december in Leusden waar hij een van de sprekers is.

Andere ondernemerstips van MIchiel van Vugt:

  • “Ga actief klantbeheer echt doen. Naast mijn rol bij Stichting Actief Klantbeheer werk ik bij NNEK Vermogensbeheer en Fondsenplatform. Daar werken we exclusief met adviseurs. Zij moeten doordat ze hun klanten helpen met vermogensopbouw regelmatig contact hebben met de klant. Hierdoor is er automatisch actief klantbeheer en dat zorgt voor een hoge mate van klanttevredenheid. Het verloop van klanten is laag en de omzet is bestendig. Door actief klantbeheer versterk je de relatie met je klant significant.
  • “Pensioen, gewoon doen. Mede door de Wtp is de (latente) behoefte aan advies over later. Een echte concrete tip is om je klant de volgende vraag te stellen: hoe goed wilt u uw pensioen geregeld hebben? Het antwoord helpt je om deze grote markt nog beter te benutten.”

Lees hier meer over zijn visie op ondernemerschap en over de VVP Ondernemersdag van 4 december.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Tijd om de mouwen op te stropen

Tijd om de mouwen op te stropen

(Veerle van der Ven en Michiel van Vugt in VVP 3, 2023) In 2022 is de Stichting Actief Klantbeheer opgericht. Een branche initiatief met als uitgangspunt om klantbeheer...

Duurzame relaties leveren altijd meer op (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 4)

Duurzame relaties leveren altijd meer op (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 4)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’...

Maak dienstverlening soepeler en flexibeler (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 3)

Maak dienstverlening soepeler en flexibeler (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 3)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’...

Nazorg zit in ons DNA (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 2)

Nazorg zit in ons DNA (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 2)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’...

Zomerserie, deel 2: Michiel van Vugt

Zomerserie, deel 2: Michiel van Vugt

Op welke ontwikkelingen is het absoluut noodzakelijk dat financieel adviseurs inspelen? En hoever zal de invloed van AI reiken bij financiële dienstverlening?...

Vertrouwen behouden (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 1)

Vertrouwen behouden (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 1)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk van Haarlem zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’...

Vaak ben je te bang (Actief Beheer Ronde van Nederland, introductie)

Vaak ben je te bang (Actief Beheer Ronde van Nederland, introductie)

In de komende maanden nemen Helder Beheerd, Faster Forward, ActievBeheer en Nationale Hypotheekbond je mee tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’....

Hypothecair Planner maakt klant besluitvaardig

Hypothecair Planner maakt klant besluitvaardig

De kerntaak van Hypothecair Planners is om hun relaties besluitvaardig te maken. Aldus voorzitter Turhan Özgüner tijdens de algemene ledenvergadering van...

Financieel adviseurs maken meer werk van actief klantbeheer

Financieel adviseurs maken meer werk van actief klantbeheer

Financieel adviseurs hebben het afgelopen jaar meer werk gemaakt van actief klantbeheer, zo blijkt uit het tweede onderzoek van de Stichting Actief Klantbeheer....

Actief Klantbeheer centraal in SEH College Tour

Actief Klantbeheer centraal in SEH College Tour

"Hoe bouw je een duurzame relatie op met je klanten? Hoe verhoog je de intensiteit en het niveau van klantcontacten en hoe creëer je tegelijkertijd een solide...