Michiel van Vugt: blijf adviseur!
“Blijf adviseur! Het kan verleidelijk zijn om te leveren waar een klant om vraagt en het daarbij te laten. Zeker in tijden van drukte is dat ook te verklaren. We zien echter dat adviseurs die naast de bijvoorbeeld de hypotheek ook de financiële toekomst van de klant bespreken een betere financiële basis creëren. Voor zowel de klant als zichzelf", zegt Michiel van Vugt (NNEK en Stichting Actief Klantbeheer) in aanloop naar de VVP Ondernemersdag van 4 december in Leusden waar hij een van de sprekers is.
Andere ondernemerstips van MIchiel van Vugt:
- “Ga actief klantbeheer echt doen. Naast mijn rol bij Stichting Actief Klantbeheer werk ik bij NNEK Vermogensbeheer en Fondsenplatform. Daar werken we exclusief met adviseurs. Zij moeten doordat ze hun klanten helpen met vermogensopbouw regelmatig contact hebben met de klant. Hierdoor is er automatisch actief klantbeheer en dat zorgt voor een hoge mate van klanttevredenheid. Het verloop van klanten is laag en de omzet is bestendig. Door actief klantbeheer versterk je de relatie met je klant significant.
- “Pensioen, gewoon doen. Mede door de Wtp is de (latente) behoefte aan advies over later. Een echte concrete tip is om je klant de volgende vraag te stellen: hoe goed wilt u uw pensioen geregeld hebben? Het antwoord helpt je om deze grote markt nog beter te benutten.”
Lees hier meer over zijn visie op ondernemerschap en over de VVP Ondernemersdag van 4 december.
Reactie toevoegen
Meer over
Bouwstenen voor succesvol (duurzaam) ondernemen
(Uit VVP 1-2025) Ondernemen is meer dan geld verdienen, het is ook van betekenis willen zijn voor je klanten, medewerkers en samenleving in het geheel. Dat was...
(Uit VVP 1-2025) Actief klantbeheer stond de voorbije jaren weer meer op het netvlies van adviseurs, maar dreigt door de (hypotheek)drukte weer naar de achtergrond...
VVP 1-2025: de klant als baken
"Ingewikkelde financiële keuzes moet je niet overlaten aan de Elon Musks van deze wereld", schrijft Martin Koot (MoneyView) in VVP 1-2025. AI maakt mensen niet...
(Uit VVP 1-2025) Overnamespecialist BHB Dullemond legde in haar door De Goudse geadopteerde kennissessie op de VVP Ondernemersdag 2024 het accent juist niet op...
TJIP partner Stichting Actief Klantbeheer
TJIP heeft zich aangesloten bij de Stichting Actief Klantbeheer. Met de aansluiting wil TJIP een bijdrage leveren aan de ondersteuning van financiële dienstverleners...
Dazure en NNEK op VVP-event Pensioen & Vermogen: beleg en bescherm
Daalt de waarde van de belegging dan is de klant meer verzekerd en andersom. Dit is de korte samenvatting van het Beleg & Beschermplan, een online tool die...
Praktijktips Pensioen & Vermogen kennispartners
In de aanloop naar het VVP-event Pensioen & Vermogen vraagt VVP sprekers en kennispartners om praktijktips. Praktijktips kennispartners Mark Dukers (directeur...
“De inzet van ChatGTP kan nuttig zijn in het adviesvak, maar je kunt er niet op bouwen. Net als zorgverleners kunnen financieel dienstverleners het zich namelijk...
“Word geen duurzaamheidsgoeroe, maar word een professionelere verzekeringsadviseur. Dat levert namelijk heel veel op”, aldus Kees Dullemond in zijn...
Actief klantbeheer is dat de klant zich gezien en gehoord voelt
Actief klantbeheer stond de voorbije jaren weer meer op het netvlies van adviseurs, maar dreigt door de (hypotheek)drukte weer naar de achtergrond te verdwijnen....