Minder makkelijk om contact te krijgen met bankmedewerker

Webinar laptop bureau via Pixabay

Klanten die contact zoeken met een bankmedewerker, geven in de Vertrouwensmonitor Banken aan dat dat minder makkelijk gaat: de score van 4,2 op het deelaspect ‘gemak’ is significant lager dan de score van 2018. Contact verloopt steeds vaker via (video)chat. Veertien procent van de contacten verloopt inmiddels langs deze weg. Dat was in 2015 nog twee procent.

Het aantal klanten dat contact zoekt met een medewerker, daalde ook in 2019 verder. Twintig procent van de consumenten had contact met een bankmedewerker.

Reactie toevoegen

 

Reacties

PS - Platter-Schoo FD 14 januari 2020

Logisch n klant stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen. Als het niet lukt om contact te krijgen dan gaan ze wel naar het intermediair.

SNS zet weer in op persoonlijk contact

SNS zet weer in op persoonlijk contact

SNS gaat weer inzetten op persoonlijk contact met de klant. In plaats van een callcenter met steeds wisselende medewerkers of keuzemenu’s hebben klanten straks...

Ook gelijk speelveld bij invulling nazorg

Ook gelijk speelveld bij invulling nazorg

In het kader van het gelijk speelveld zal worden gekeken naar de invulling van de postcontractuele zorgplicht. Dat schrijft minister Hoekstra in zijn antwoord op...

Adfiz en HDI maken afspraken over rechtstreekse benadering klant

Adfiz en HDI maken afspraken over rechtstreekse benadering klant

"Adfiz is tegen iedere vorm van rechtstreekse benadering door verzekeraars en heeft dat HDI ook laten weten. We zijn daarbinnen wel tevreden met het resultaat dat...

Adfiz pleit voor uitstel invoering IDD

Adfiz pleit voor uitstel invoering IDD

 Adfiz pleit voor uitstel van de invoering van de Europese richtlijn voor verzekeringsdistributie IDD. "Pas nu begint de omzetting in nationale regels zijn...

Consultatie Besluit implementatie richtlijn verzekeringsdistributie

Consultatie Besluit implementatie richtlijn verzekeringsdistributie

Het ministerie van Financiën is de internetconsultatie Besluit implementatie richtlijn verzekeringsdistributie gestart. Dit besluit implementeert samen met...

Adviseur moet bij schadeverzekering wijze van beloning kenbaar maken

Adviseur moet bij schadeverzekering wijze van beloning kenbaar maken

Minister Dijsselbloem heeft het wetsvoorstel ter implementatie van de nieuwe EU-richtlijn verzekeringsdistributie naar de Tweede Kamer gestuurd. Hoofdpunten van...

Richtlijn distributie vraagt om samenwerking

Richtlijn distributie vraagt om samenwerking

"De bepalingen zijn voor een deel nieuw voor distributeurs, maar ik hoop dat we niet gelijk met zijn allen in een kramp schieten. Europa wil de consumentenbescherming...

Online distributie richt ravage aan

Online distributie richt ravage aan

De Distributiemonitor 2014 van IG&H toont een verdere verschuiving naar online distributie. Volgens IG&H in het FD maandagochtend is de impact van de verschuiving...

"niet ook distributie complex maken"

"niet ook distributie complex maken"

"Complexe oplossingen hebben we genoeg in ons vak. Laat distributie dat alsjeblieft ook niet worden." Dat verzucht voorzitter René Graafsma in de...

Distributie aov's verschuift

Distributie aov's verschuift

Volgens Baken Adviesgroep is de distributie van aov's via het bankkanaal en vergelijkingssites relatief sterk gegroeid.   De groep schrijft dit bij haar Marktrapport...