Nationale Hypotheekbond: ING verkozen tot beste geldverstrekker van 2018

Jeroen Oversteegen en Hidde Coebergh 2019

ING is door financiële intermediairs uitgeroepen tot de beste Nederlandse geldverstrekker van 2018. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van De Nationale Hypotheekbond waarbij bijna 300 onafhankelijke intermediairs een oordeel hebben gegeven over welke geldverstrekker zijn werk het beste uitvoert. Obvion en Florius zijn respectievelijk als nummer twee en drie geëindigd en staan daarmee net als in 2016 en
2017 in de top 3.

In het onderzoek is gekeken naar elf losse tevredenheidsaspecten, zoals responstijd, het bieden van nazorg, klachtafhandeling, rente- en aflosfaciliteiten, innovatie in producten, dienstverlening en duidelijkheid in communicatie. ING scoorde vooral goed op het aanvraag en acceptatieproces, innovatie in producten, dienstverlening en op duidelijkheid in communicatie. Over alle aspecten heen is er een aantal aanbieders dat regelmatig relatief hoog scoort. Naast ING zijn dit; Rabobank, Obvion, Florius en ABN Amro.

Aspect nazorg blijft voor verbetering vatbaar

Een aspect dat voor het merendeel van de aanbieders (evenals voorgaande jaren) voor
verbetering vatbaar blijft, is de mate van faciliteren van nazorg. Hiervoor geldt dat de
meerderheid van de adviseurs tevreden is over Obvion en Florius. Alle andere aanbieders
krijgen een relatief lagere score over het faciliteren van nazorg.

Adviseurs zouden meer flexibiliteit willen zien in gevallen waarbij een aanvraag op één punt niet kwalificeert. Onder flexibiliteit verstaan adviseurs ook innovatieve verbeteringen zoals het automatisch aanpassen van risicoklassen. 

Foto: Jeroen Oversteegen (Nationale Hypotheekbond) en Hidde Coebergh (ING).

Reactie toevoegen

 
Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer

De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen

"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Serie Actief Klantbeheer, deel 8:  waagt u de sprong?

Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?

"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...

Serie Actief Klantbeheer, deel 7:  versla de varkenscyclus!

Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!

"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van

“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Eerste opleidingsdag Actief Klantbeheer voor slechts één euro

Naast het brancheonderzoek Actief Klantbeheer dat op 13 oktober 2021 van start is gegaan, zal binnenkort ook de eerste opleiding Actief Klantbeheer in première...

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!

"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur

"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’

"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...