"Nazorg kans om samen de klantbediening te verbeteren"

Jeroen Oversteegen 2019

“Geldverstrekkers kunnen zich vooral op het gebied van nazorg en beheer echt onderscheiden in de samenwerking met adviseurs." Aldus directeur Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond. "Daar ligt voor de hele hypotheekbranche een kans om de klantbediening te verbeteren en vertrouwen te winnen bij klanten. Er zijn veel actuele thema’s waar geldverstrekkers adviseurs kunnen ondersteunen in nazorg en kunnen inspelen op life events zoals bij aflossingsvrije leningen, ORV-premies, risicoklasse daling en rentemiddeling.”

De Nationale Hypotheekbond liet adviseurs weer geldverstrekkers beoordelen. Dit op diverse tevredenheidsaspecten zoals beheer, het faciliteren van nazorg, klachtafhandeling, rente- en aflosfaciliteiten, innovatie in producten, dienstverlening en duidelijkheid in communicatie. MUNT Hypotheken presteerde afgelopen jaar het beste in de ogen van de adviseurs, gevolgd door Florius en Obvion. MUNT wordt door de adviseurs vooral geroemd voor het aanvraag- en acceptatieproces, de rente- en aflosfaciliteiten en duidelijkheid in communicatie.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
De Hypotheekshop: "Kwaliteit beheer blijft achter"

De Hypotheekshop: "Kwaliteit beheer blijft achter"

De Hypotheekshop pleit ervoor dat geldverstrekkers net zoveel aandacht en zorg gaan besteden aan hun beheerzaken (bestaande hypotheken) als aan hun midoffice (nieuwe...

NHG: verdiepende vragen bij toetsing inkomen zelfstandigen

NHG: verdiepende vragen bij toetsing inkomen zelfstandigen

NHG heeft in overleg met rekenexperts, geldverstrekkers, NVB en Verbond van Verzekeraars verdiepende vragen toegevoegd aan de procedure voor toetsing van het inkomen...

Basic Serviceproviding biedt drie maanden gratis webdelen

Basic Serviceproviding biedt drie maanden gratis webdelen

Kantoren die bij Basic Serviceproviding zijn aangesloten kunnen drie maanden kosteloos gebruik maken van Webdelen.nl, een initiatief van Nationale Hypotheekbond. Via...

Persoonlijk advies ten tijde van social distancing

Persoonlijk advies ten tijde van social distancing

Hoe vervult u uw rol als adviseur nu social distancing de maat voert?, zo vraagt Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond zich af in een blog op het ...

Dag van het Topadvies verplaatst naar 7 oktober 2020

Dag van het Topadvies verplaatst naar 7 oktober 2020

De VVP Dag van het Topadvies vindt dit jaar als gevolg van de coronacrisis niet op 18 juni plaats maar op 7 oktober in Fort Voordorp in Groenekan. Deze zesde Dag...

Nationale Hypotheekbond van start met Webdelen.nl

Nationale Hypotheekbond van start met Webdelen.nl

Nationale Hypotheekbond is van start gegaan met Webdelen.nl. Met deze dienst kunnen deelnemers videovergaderen en hun schermen delen met klanten. Jeroen Oversteegen,...

Hypotheekpartijen lanceren website duurzaamheidsprofiel.nl

Hypotheekpartijen lanceren website duurzaamheidsprofiel.nl

Florius heeft samen met de Nationale Hypotheekbond, Dutch Media Lab, Intersoftware, FasterForward en DFO de website duurzaamheidsprofiel.nl gelanceerd. Consumenten...

Tijdelijke betaalstop mogelijk bij Munt Hypotheken

Tijdelijke betaalstop mogelijk bij Munt Hypotheken

Als klanten van Munt Hypotheken als gevolg van de coronacrises in financiële problemen komen, last Munt Hypotheken een tijdelijke betaalstop in (zowel rente...

Coronavirus: verzekeraars bieden maatwerk bij hypotheekbetalingen

Coronavirus: verzekeraars bieden maatwerk bij hypotheekbetalingen

Verzekeraars zetten alles op alles om ook hun particuliere klanten zo goed mogelijk door deze moeilijke tijd heen te helpen, schrijft het Verbond van Verzekeraars...

Beeldbellen voor adviseurs neemt een vlucht

Beeldbellen voor adviseurs neemt een vlucht

Beeldbellen neemt een vlucht onder (hypotheek)adviseurs nu als gevolg van het coronavirus naar andere wegen moet worden gezocht om klanten persoonlijk te adviseren. Verschillende...