"Nazorg kans om samen de klantbediening te verbeteren"

Jeroen Oversteegen 2019

“Geldverstrekkers kunnen zich vooral op het gebied van nazorg en beheer echt onderscheiden in de samenwerking met adviseurs." Aldus directeur Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond. "Daar ligt voor de hele hypotheekbranche een kans om de klantbediening te verbeteren en vertrouwen te winnen bij klanten. Er zijn veel actuele thema’s waar geldverstrekkers adviseurs kunnen ondersteunen in nazorg en kunnen inspelen op life events zoals bij aflossingsvrije leningen, ORV-premies, risicoklasse daling en rentemiddeling.”

De Nationale Hypotheekbond liet adviseurs weer geldverstrekkers beoordelen. Dit op diverse tevredenheidsaspecten zoals beheer, het faciliteren van nazorg, klachtafhandeling, rente- en aflosfaciliteiten, innovatie in producten, dienstverlening en duidelijkheid in communicatie. MUNT Hypotheken presteerde afgelopen jaar het beste in de ogen van de adviseurs, gevolgd door Florius en Obvion. MUNT wordt door de adviseurs vooral geroemd voor het aanvraag- en acceptatieproces, de rente- en aflosfaciliteiten en duidelijkheid in communicatie.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Bijna helft kan hypotheeklasten langer dan jaar ophoesten

Bijna helft kan hypotheeklasten langer dan jaar ophoesten

Bijna de helft van de Nederlanders (47 procent) geeft in onderzoek door MUNT Hypotheken aan de hypotheeklasten langer dan een jaar te kunnen betalen. 21 procent...

Toetsrente hypotheken onveranderd vijf procent

Toetsrente hypotheken onveranderd vijf procent

De AFM heeft de toetsrente voor het derde kwartaal van 2020 onveranderd vastgesteld op vijf procent. Elk kwartaal bepaalt de AFM de toetsrente voor hypotheken met...

Hypotheek: aantal betaalpauzes stabiliseert

Hypotheek: aantal betaalpauzes stabiliseert

Tot nu toe hebben ruim 31.000 consumenten een betaalpauze ontvangen van banken voor de aflossing van hun hypotheek of consumptief krediet. Dat betreft in de meeste...

AFM frustreert volgens adviseurs verduurzaming

AFM frustreert volgens adviseurs verduurzaming

Contra-productief. Dat is volgens financieel adviseurs het gehamer van de AFM op het risico van overkreditering bij verduurzaming. Adviseurs, aldus het dinsdag...

Positie professionele adviseur onbetwist

Positie professionele adviseur onbetwist

(VVP-special Business Support 2020) Kennis en vaardigheden, efficiënte processen en last but not least: maximaal contact met de klant. Dat zijn de succesfactoren...

Advies 3.0: Plug and Play

Advies 3.0: Plug and Play

(Kennisartikel Nationale Hypotheekbond) De Nationale Hypotheekbond houdt de branche graag scherp. ‘De bond’ maakt topafslag inzichtelijk en hamert...

Opgaande lijn hypotheekaanvragen starters

Opgaande lijn hypotheekaanvragen starters

De laatste weken is het aantal hypotheekaanvragen terug op het (nog steeds hoge) niveau van voor de corona-uitbraak, aldus De Hypotheekshop. Ook de verdeling van...

Katern 'Advies op afstand' in VVP 2

Katern 'Advies op afstand' in VVP 2

In de vandaag (dinsdag) verschenen VVP 2-2020: een katern 'Advies op afstand' in samenwerking met RISK en de Nationale Hypotheekbond. En met goede vakverhalen van...

Webdelen voor adviseurs

Webdelen voor adviseurs

(VVP 02-2020) Overal contact houden met uw klant. Via Webdelen.nl kunt u elkaar persoonlijk spreken, uw scherm delen met uw klant, samen online berekeningen en...

Schermdelen: gemak en tijdwinst

Schermdelen: gemak en tijdwinst

(VVP 02-2020) In deze nieuwe rubriek over digitale dienstverlening gaan medewerkers van de Nationale Hypotheekbond of haar dochterondernemingen in gesprek met...