Nazorgovereenkomst

Discussie

Een duidelijke uitslag kent de VVP-poll van vorige week. Van 150 stemmers was 83 procent het oneens met de stelling: 'Premieverhoging van 95 procent redelijk en billijk'. Dus een verzekeraar mag in zijn recht staan bij een dergelijke verhoging van de premie, zoals onlangs weer bevestigd door Kifid, dat wil niet zeggen dat iedereen het maar normaal vindt.

In een andere uitspraak (GC 2020-017) stelde Kifid dat een financieel adviseur het opzeggen van een nazorgovereenkomst door een consument niet kan uitsluiten. De uitspraak riep bij ons de vraag op of er eigenlijk veel adviseurs zijn die met zo'n nazorgovereenkomst werken, waarin afspraken worden gemaakt over nazorg bovenop de wettelijk verplichte nazorg. Vandaar de nieuwe stelling: 'Ik sluit met de klant een nazorgovereenkomst in aanvulling op de wettelijk voorgeschreven nazorg'. Ooit werd dit in de sector gezien als zeer interessant nieuw verdienmodel. Maar hebben adviseurs dat ook echt opgepakt? Wij zijn benieuwd. 

Stemmen kan HIER

Ondertussen weer een goede week gewenst!

Reactie toevoegen

 
Meer over
Wie zijn billen brandt...

Wie zijn billen brandt...

Bijna een gelijkspel leverde de VVP-poll van afgelopen keer op: 55 procent van 49 stemmers (het is duidelijk vakantietijd) was het eens met de stelling 'Consument...

Consument moet meer kunnen lenen voor verduurzaming

Consument moet meer kunnen lenen voor verduurzaming

Slechts dertien procent van 87 stemmers zei ja op de afgelopen VVP-poll: 'Klanten van mij stellen premiebetalingen uit wegens corona'. Of is dertien procent misschien...

Klanten van mij stellen premiebetalingen uit wegens corona

Klanten van mij stellen premiebetalingen uit wegens corona

Van 109 stemmers was 83 procent het eens met de VVP-stelling van vorige week: 'Het belang van goed advies houdt niet op bij het afsluiten'. Die uitkomst verwondert...

Het belang van goed advies houdt niet op bij het afsluiten

Het belang van goed advies houdt niet op bij het afsluiten

Ruim driekwart van 119 stemmers was het eens met de VVP-stelling van vorige keer: 'Toekomst advieskantoor is zowel extreem persoonlijk als extreem digitaal'. De...

Toekomst advieskantoor is zowel extreem persoonlijk als extreem digitaal

Toekomst advieskantoor is zowel extreem persoonlijk als extreem digitaal

Het merendeel van de respondenten op de stelling van vorige week zegt dat de coronacrisis het digitaliseringsproces op het advieskantoor niet heeft versneld. Maar...

Corona heeft het digitaliseringsproces in mijn advieskantoor versneld

Corona heeft het digitaliseringsproces in mijn advieskantoor versneld

Maar liefst 79 procent van de 180 respondenten waren het afgelopen week oneens met de stelling 'Digitaal adviesgesprek het nieuwe normaal'. Ook in het postcorona...

Digitaal adviesgesprek het nieuwe normaal

Digitaal adviesgesprek het nieuwe normaal

Bijna driekwart van 128 stemmers (73 procent) kon zich niet vinden in de VVP-stelling van de afgelopen keer: 'Vaste servicevergoeding bij autoverzekering verdient...

Vaste servicevergoeding bij autoverzekering verdient navolging

Vaste servicevergoeding bij autoverzekering verdient navolging

Van 140 stemmers was 87 procent het eens met de VVP-stelling van afgelopen keer: 'Belangrijk dat klant snapt dat adviseur bank een verkoper is'. Juist die mensen...

Belangrijk dat klant snapt dat adviseur bank verkoper is

Belangrijk dat klant snapt dat adviseur bank verkoper is

Van 113 stemmers was 85 procent het eens met de VVP-stelling van afgelopen week: 'Juist oordeel Kifid-commissie van Beroep: adviseur hoeft niet te wijzen op algemene...

Juist oordeel Kifid-commissie van Beroep

Juist oordeel Kifid-commissie van Beroep

Van 195 stemmers was 56 procent het oneens met de VVP-stelling van afgelopen keer: 'Loonoffer tijdens coronacrisis reëel'. Een niet al te grote meerderheid...