Nieuw perspectief voor financiële sector

NFM cover winter 2018

“Bedrijven moeten doen wat ze beloven en wat ze doen moet relevant zijn voor klanten. Veel moeilijker is het niet. De financiële sector heeft de afgelopen jaren enorme stappen gemaakt van productgericht denken naar een sector die werkt vanuit het klant- en maatschappelijk belang. Nu mogen de luiken verder open en dienen we in dialoog te blijven met de samenleving. En dat mag soms best gepaard gaan met wat meer zelfrelativering en humor”, aldus Boudewijn van Uden, directeur Corporate Communicatie bij ASR in de wintereditie van het New FInancial Magazine.

Het New Financial Magazine is een uitgave van de stichting New Financial Forum, een platform waarin mensen en bedrijven uit de sector bijeen komen in het gezamenlijk streven naar ‘een betere financiële wereld’. In iedere editie wordt een influencer uit de financiële sector geïnterviewd aan zijn of haar keukentafel thuis. Persoonlijke gesprekken over betekenis in het werk en persoonlijke drijfveren. Eerdere keukentafelgesprekken waren er met onder meer: Carla Verwijmeren (Centraal Beheer), Marieke van Zuien (BNP Paribas Cardif), Ron Bavelaar (Yarden), Jeanette Hadderingh (NIBE-SVV), Maarten Edixhoven (Aegon), Sjoerd Laarberg (Allianz) en Geert Bouwmeester (De Goudse).

Thema van het dikke winternummer 2018 is Nieuw Perspectief. Elk bedrijf, elke werkgever, elke werknemer, ieder mens heeft elke dag weer een keuze: bouw ik mee – hoe bescheiden ook – aan een wereld die ik mijn kinderen gun of houd ik een wereld in stand waarin overleven centraal staat?

Een nieuw perspectief is geen kant-en-klare oplossing met richtlijnen waar je aan moet voldoen. Een nieuw perspectief bouw je samen. Deze wintereditie biedt vele nieuwe perspectieven. Neem de Positive Finance Day die Dazure en de stichting New Financial Forum voor de derde keer organiseerden. Een dag boordevol praktische voorbeelden die laten zien dat het anders kan. En met de uitreiking van awards voor initiatieven die de financiële sector daadwerkelijk mooier maken.

Neem de vijftien financiële dienstverleners die de Spitsbergen ambitie opstelden. Zij committeren zich via hun financieringen en beleggingen aan scherpe klimaatdoelstellingen en zullen daar ook scherp op afgerekend worden.

Jongeren kijken anders naar de wereld. Mooi voorbeeld is Corporate Anthropologist Sander Valkenburg, die gefascineerd is door het gedrag van mensen in de financiële sector. Volgens hem heeft de wereld van het grote geld een enorme potentie.

Of Ralph van Dam, die in zijn boek Langs de afgrond een groot taboe doorbreekt. Hij vertelt open en eerlijk over zijn eigen faillissement en de enorme impact ervan op hem en zijn gezin. Ondernemers kunnen elkaar veel beter ondersteunen. Juist in tegenspoed.

Dit, en nog veel meer, in de wintereditie van het New Financial Magazine, het meest inspirerende en vooruitstrevende magazine voor financieel dienstverleners. Klik HIER voor een abonnement.

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Achmea lijft deel bancaire activiteiten ASR in

Achmea lijft deel bancaire activiteiten ASR in

Achmea neemt een deel van de bancaire activiteiten over van ASR bank. Het gaat om een spaarportefeuille met circa 125.000 klanten met een volume van 1,7 miljard...

Wie voedt de koning op?

Wie voedt de koning op?

"In de vrije markt zijn consumenten heilig. Bedrijven doen alles om hen te paaien en tegemoet te komen. De klant is koning en de koning wil je niet kwijtraken als...

Is modelmatige taxatie een oplossing?

Is modelmatige taxatie een oplossing?

"Consumenten willen graag zo min mogelijk eigen middelen inbrengen en dit wordt bereikt door een taxatiewaarde gelijk aan de koopsom. Maar wordt een hogere waarde...

ASR: nieuwe campagne "optimistisch en concreet"

ASR: nieuwe campagne "optimistisch en concreet"

"De campagne daagt uit om naast ergens iets van te ‘vinden’ ook iets te doen." Aldus ASR bij de lancering maandag van haar nieuwe campagne ‘de...

NFM: "Zet de pet op van toekomstige generaties"

NFM: "Zet de pet op van toekomstige generaties"

"Bedrijven, medewerkers, aandeelhouders, klanten, politiek zouden veel meer de pet moeten op durven zetten van toekomstige generaties: wat hadden we vijftig jaar...

ASR verhoogt autopremies met acht procent

ASR verhoogt autopremies met acht procent

ASR verhoogt de autopremies per juni met acht procent. Ook een aantal andere premies gaan omhoog. ASR schrijft de adviseurs: "Door het veranderende klimaat en stijgende...