Nieuw perspectief voor financiële sector

NFM cover winter 2018

“Bedrijven moeten doen wat ze beloven en wat ze doen moet relevant zijn voor klanten. Veel moeilijker is het niet. De financiële sector heeft de afgelopen jaren enorme stappen gemaakt van productgericht denken naar een sector die werkt vanuit het klant- en maatschappelijk belang. Nu mogen de luiken verder open en dienen we in dialoog te blijven met de samenleving. En dat mag soms best gepaard gaan met wat meer zelfrelativering en humor”, aldus Boudewijn van Uden, directeur Corporate Communicatie bij ASR in de wintereditie van het New FInancial Magazine.

Het New Financial Magazine is een uitgave van de stichting New Financial Forum, een platform waarin mensen en bedrijven uit de sector bijeen komen in het gezamenlijk streven naar ‘een betere financiële wereld’. In iedere editie wordt een influencer uit de financiële sector geïnterviewd aan zijn of haar keukentafel thuis. Persoonlijke gesprekken over betekenis in het werk en persoonlijke drijfveren. Eerdere keukentafelgesprekken waren er met onder meer: Carla Verwijmeren (Centraal Beheer), Marieke van Zuien (BNP Paribas Cardif), Ron Bavelaar (Yarden), Jeanette Hadderingh (NIBE-SVV), Maarten Edixhoven (Aegon), Sjoerd Laarberg (Allianz) en Geert Bouwmeester (De Goudse).

Thema van het dikke winternummer 2018 is Nieuw Perspectief. Elk bedrijf, elke werkgever, elke werknemer, ieder mens heeft elke dag weer een keuze: bouw ik mee – hoe bescheiden ook – aan een wereld die ik mijn kinderen gun of houd ik een wereld in stand waarin overleven centraal staat?

Een nieuw perspectief is geen kant-en-klare oplossing met richtlijnen waar je aan moet voldoen. Een nieuw perspectief bouw je samen. Deze wintereditie biedt vele nieuwe perspectieven. Neem de Positive Finance Day die Dazure en de stichting New Financial Forum voor de derde keer organiseerden. Een dag boordevol praktische voorbeelden die laten zien dat het anders kan. En met de uitreiking van awards voor initiatieven die de financiële sector daadwerkelijk mooier maken.

Neem de vijftien financiële dienstverleners die de Spitsbergen ambitie opstelden. Zij committeren zich via hun financieringen en beleggingen aan scherpe klimaatdoelstellingen en zullen daar ook scherp op afgerekend worden.

Jongeren kijken anders naar de wereld. Mooi voorbeeld is Corporate Anthropologist Sander Valkenburg, die gefascineerd is door het gedrag van mensen in de financiële sector. Volgens hem heeft de wereld van het grote geld een enorme potentie.

Of Ralph van Dam, die in zijn boek Langs de afgrond een groot taboe doorbreekt. Hij vertelt open en eerlijk over zijn eigen faillissement en de enorme impact ervan op hem en zijn gezin. Ondernemers kunnen elkaar veel beter ondersteunen. Juist in tegenspoed.

Dit, en nog veel meer, in de wintereditie van het New Financial Magazine, het meest inspirerende en vooruitstrevende magazine voor financieel dienstverleners. Klik HIER voor een abonnement.

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Schrijf je in voor toptraining communicatie én steun sitchting ALS Nederland

Schrijf je in voor toptraining communicatie én steun sitchting ALS Nederland

Communiceren is de belangrijkste vaardigheid, zowel op zakelijk als persoonlijk vlak. Je kunt nog zo’n goede vakman- of vrouw zijn, wanneer je niet in staat...

Mensheid moet in de eerste plaats zichzelf redden

Mensheid moet in de eerste plaats zichzelf redden

We moeten om te beginnen onszelf redden. Want de aarde, die blijft wel bestaan. Dat was de boodschap van de Afrikaanse natuurgids Alan McSmith op de bijeenkomst...

Inclusiviteit: zijn verzekeraars en intermediairs er voor alle Nederlanders? (blog estafette deel 1)

Inclusiviteit: zijn verzekeraars en intermediairs er voor alle Nederlanders? (blog estafette deel 1)

Dick-Jan Abbringh van Maatschappelijk Adviesbureau Purpose trapt met zijn blog 'Inclusiviteit: zijn verzekeraars en intermediairs er voor alle Nederlanders?' de...

Jack Cox: "Ontwikkelingshulp voor het rijke Westen"

Jack Cox: "Ontwikkelingshulp voor het rijke Westen"

"Steeds vaker proberen organisaties de waarde van de natuur in geld uit te drukken om op deze manier een betere afweging te kunnen maken tussen economie en ecologie....

"Hypotheek is meer dan een zak geld"

"Hypotheek is meer dan een zak geld"

"Een goed hypotheekadvies is niet alleen maar financieel. Wij kwamen tot de ontdekking dat duurzaamheid niet alleen maar gaat over klimaatverandering, energie of...

"Met ALPA krijgen we een herkansing"

"Met ALPA krijgen we een herkansing"

"Het allermooiste werk aller tijden ligt recht voor onze voeten. Voor het oprapen. Durven we te kijken? Bukken we? Pakken we het op? Hoeveel extra speeltijd krijgen...

Jules Brader: "Je invloed is enorm"

Jules Brader: "Je invloed is enorm"

"Ieder van ons beschikt over het vermogen om de wereld te beïnvloeden, ten goede of ten kwade. Als je je dat eenmaal beseft, is de vraag hoe je je invloed wilt...

Fotograaf Jimmy Nelson in New Financial Magazine

Fotograaf Jimmy Nelson in New Financial Magazine

"Wie naar de foto’s van Jimmy Nelson (55) kijkt, ziet hoe mooi diversiteit en inclusie is. Vanaf zijn zeventiende reist hij de wereld rond om verschillende...

Internationale Vrouwendag: "Roe v. Wade vraagt ook hier nieuw soort activisme"

Internationale Vrouwendag: "Roe v. Wade vraagt ook hier nieuw soort activisme"

Voormalig advocate Femke de Jong-Struiksma woonde en werkte tijdens de Trump-jaren in Texas (VS). In het kader van Internationale Vrouwendag beschrijft ze voor de...

Thema New Financial Magazine: Pioniers in Praktijk

Thema New Financial Magazine: Pioniers in Praktijk

Pioniers in Praktijk. Dat is het thema van de lente-editie van het New Financial Magazine, een uitgave van de stichting New Financial Forum. Het themanummer is rijk...