Nieuwe grote woekerpolisclaim

Document via Pixabay

Op het Woekerpolis Event komende maandag zullen Ab Flipse, voorzitter Vereniging Woekerpolis.nl en Bart Combée, directeur Consumentenbond, een nieuwe grootschalige claim aankondigen.

Meer dan 1.000 consumenten met een woekerpolis hebben zich ingeschreven voor het Woekerpolisevent maandag vanaf 12:00 uur in het Figi Theater in Zeist. Tientallen vrijwillige adviseurs en deskundigen zitten voor hen klaar om persoonlijk advies te geven. Er worden presentaties gegeven over hoe men van zijn woekerpolis af kan komen en hoe consumenten alsnog genoeg kapitaal kunnen opbouwen voor hun pensioen of voor het aflossen van hun hypotheek. Ook wordt uitleg gegeven over de geleden schade en hoe mensen in aanmerking kunnen komen voor compensatie.

Het Woekerpolis Event wordt georganiseerd door de Consumentenbond, ConsumentenClaim, Vereniging Woekerpolis.nl, Stichting Woekerpolisproces, MoneyWise en Plus Magazine.

Werkelijk geactiveerd?

De organisatie: "Nog altijd worstelen grote groepen consumenten met hun woekerpolis, waarvan er in Nederland 7 miljoen zijn verkocht. Hoewel de AFM op 23 juli 2018 berichtte dat alle consumenten met een hypotheek- of pensioengebonden woekerpolis zijn ‘geactiveerd’, is de vraag of dit wel klopt. Binnen enkele dagen waren namelijk alle beschikbare plaatsen voor het Woekerpolis Event volgeboekt."