Nieuwe stichting komt met sectorbrede initiatieven voor actief klantbeheer

Actief klantbeheer logo

Het in 2021 opgestarte branche-initiatief rond ‘actief klantbeheer’ krijgt steeds meer vorm. Onlangs is een speciale stichting opgericht, de Stichting Actief Klantbeheer (AKB). Die wil via sectorbrede betrokkenheid het bewustzijn en de praktische uitvoering van actief klantbeheer in de hypotheekketen versnellen.

De stichting gaat van start met een thematische aanpak. Vier zogeheten ‘Kamers’ (werkgroepen) zijn actief op vier deelgebieden: faciliteren, opleiding, onderzoek en communicatie. Zo voorziet de ‘Kamer Faciliteren’ zowel advieskantoren als aanbieders van tips, handvatten, best practices en branchebreed beleid om actief klantbeheer te stimuleren. De ‘Kamer Opleiden’ werkt aan nieuwe opleidingen en het laten opnemen van actief klantbeheer in bestaande opleidingen. Daarnaast laat de stichting onderzoek uitvoeren en communiceert zij over de uitkomsten en de lessen die hieruit kunnen worden getrokken.

Het bestuur van de nieuwe Stichting AKB bestaat uit: voorzitter Marieke van Zuien (BNP Paribas Cardif), secretaris Igor Driessen (Obvion), penningmeester Dylan Dresens (Hypotheek Visie) en de bestuursleden Jos van Driesum (Nationale Hypotheekbond) en Dirk van Haarlem (Helder Beheerd).

Het jaar 2025 geldt voor de stichting als ijkpunt. Van Zuien: “Dan moet actief klantbeheer een logisch onderdeel zijn van de bedrijfsvoering van financieel dienstverleners.”

Lees ook het artikel 'Actief klantbeheer collectief stimuleren' in de dinsdag verschenen VVP-special Actief Klantbeheer.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer

(Uit VVP 2-2022) Branche-initiatief Actief Klantbeheer heeft de resultaten gepubliceerd van haar onderzoek naar de staat van actief klantbeheer onder onafhankelijk...

Brancheonderzoek Actief Klantbeheer: merendeel advieskantoren op startniveau

Brancheonderzoek Actief Klantbeheer: merendeel advieskantoren op startniveau

Ruim vier op de tien advieskantoren bevindt zich op niveau 1 als het gaat om Actief Klantbeheer. Deze kantoren geven incidenteel uitvoering aan actief klantbeheer....

Meer contact gewenst met adviseur

Meer contact gewenst met adviseur

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Er moet meer aandacht voor nazorg bij hypotheken komen. Veel huiseigenaren hebben na het afsluiten van hun hypotheek nauwelijks...

Actief klantbeheer: basis van je vak

Actief klantbeheer: basis van je vak

(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Cruciale beroepen maken voor de klant het verschil. In goede tijden én in slechte tijden. Of juist om slechte tijden...

Webinar doorlopende klantondersteuning

Webinar doorlopende klantondersteuning

Faster Forward en De Nationale Hypotheekbond verzorgen donderdag 17 februari vanaf 14.00 uur het webinar ‘Invulling geven aan de AFM-principes voor doorlopende...

André Feijs over Actief Klantbeheer: Begin gewoon

André Feijs over Actief Klantbeheer: Begin gewoon

(Adviseur André Feijs over Actief Klantbeheer in VVP 6)  “De opbrengsten van actief klantbeheer zijn heel duidelijk: betere bedrijfscontinuïteit,...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes

De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer

"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...

De basis van je onderneming

De basis van je onderneming

(Uit VVP 5-2021) “Klantbeheer doe je altijd actief en is de basis van je onderneming. Door de groei in klanten zijn we gegroeid met adviseurs. We hebben...