NN biedt eerste hulp bij voorkomen van verzuim

Igno Schings

Nationale-Nederlanden heeft het ‘Hoe gaat het als?’ platform gelanceerd, een platform met tips van experts en persoonlijke verhalen. Dit om eerste hulp te bieden bij verkorten en voorkomen van verzuim. Daarnaast is de online toolkit ‘Samen succesvol’ ontwikkeld voor adviseurs.  Uit (vervolg)onderzoek van NN, uitgevoerd door Kantar, onder 1125 werkgevers, blijkt dat vier op de tien leidinggevenden de wet- en regelgeving over ziekteverzuim niet of nauwelijks kent.

“Veel leidinggevenden weten niet wat de mogelijkheden zijn om verzuim te verkorten of voorkomen. Met ons platform ‘Hoe gaat het als?’ bieden we werkgevers voorbeelden van oplossingen uit de praktijk. Met onze toolkit ‘Samen succesvol’ zetten we voor onze verzekeringsadviseurs alle informatie over de vernieuwde inkomensproducten en dienstverlening, overzichtelijk bij elkaar,” aldus Igno Schings, directeur collectieve inkomensverzekeringen NN.

Drie maanden geleden is NN gestart met aandacht vragen voor de vraag ‘Hoe gaat het?’ Onderzoek liet zien dat deze vraag op de juiste manier stellen een goed gesprek op gang brengt en zo verzuim kan voorkomen. Met de introductie van het platform ‘Hoe gaat het als?’ gaat NN werkgevers ondersteunen als verzuim onontkoombaar is.  Uit onderzoek blijkt dat twintig procent van de ondervraagde leidinggevenden niet weet wat te doen wanneer een werknemer langer dan twee weken ziek is. In de horeca ligt dit percentage van onwetendheid het hoogst (34 procent). De gezondheidszorg komt met slechts 11 procent van de managers dat niet adequaat weet te handelen, als beste uit de bus.

Ondanks de kennisachterstand, toont het onderzoek dat bijna driekwart van de managers (74 procent) geen behoefte heeft aan (externe) hulp om uitval te voorkomen. Tot het moment dat een werknemer daadwerkelijk uitvalt. Dan besteedt een groot deel van de leidinggevenden de zaken wel graag uit aan een specialist. NN noemt het opvallend dat 30 procent van de onderzochte MKB-bedrijven niet is verzekerd voor het verzuim van de werknemers of geen (wettelijk verplichte) arbodienstverlening afneemt.

Reactie toevoegen

 
Meer over
FinRust geeft nog twee webinars voor vakantieperiode

FinRust geeft nog twee webinars voor vakantieperiode

FinRust organiseert voor de zomerstop nog twee webinars. Ferd Beukers (Tax Specialist bij Nationale-Nederlanden) en Marco Kok gaan in dit webinar van 1 juli de...

Dit zijn de 32 meest klantgerichte kantoren van Nederland

Dit zijn de 32 meest klantgerichte kantoren van Nederland

De jury van de VVP Advies Award 2021 heeft de namen bekend gemaakt van de 32 meest klantgerichte advieskantoren van Nederland. Met ondersteuning van maar liefst...

Bouwmans viert nominatie Advies Award met allereerste klant

Bouwmans viert nominatie Advies Award met allereerste klant

Mark Bouwmans van Bouwmans Assurantiën uit Limburg vond het meer dan gepast om het mooie nieuws van de nominatie voor de Advies Award te delen met mevrouw Lies...

Juffrouw Polis blij met nominatie VVP Advies Award 2021

Juffrouw Polis blij met nominatie VVP Advies Award 2021

"Natuurlijk hangt jullie poster op mijn kantoor, maar vandaag mocht hij even mee naar buiten voor een fotoshoot! Ballonnen erbij en go! Wat ben ik blij met deze...

Vernieuwer Cedric Muchall geeft finaleronde Advies Award 2021 extra glans

Vernieuwer Cedric Muchall geeft finaleronde Advies Award 2021 extra glans

Evenals vorig jaar vindt de online finale van de VVP Advies Award op 7 oktober plaats in de spectaculaire studio's van First Impression in Tilburg. Cedric Muchall...

Assurantiekantoor Goossens: breng je stem uit op beste advieskantoor van Nederland

Assurantiekantoor Goossens: breng je stem uit op beste advieskantoor van Nederland

"Wauw, ons kantoor is genomineerd voor de Advies Awards 2021! Hiermee behoren we tot de 32 meest klantgerichte advieskantoren van Nederland! We gaan er uiteraard...

Team AdviesNet blij en vereerd met nominatie Advies Award 2021

Team AdviesNet blij en vereerd met nominatie Advies Award 2021

De medewerkers van AdviesNet in Drachten vierden het nieuws uitbundig toen ze hoorden dat ze genomineerd waren voor de Advies Award 2021 voor de provincie Friesland....

Jury VVP Advies Award 2021: dit zijn de 32 meest klantgerichte kantoren van Nederland

Jury VVP Advies Award 2021: dit zijn de 32 meest klantgerichte kantoren van Nederland

De jury van de VVP Advies Award 2021 heeft de namen bekend gemaakt van de 32 meest klantgerichte advieskantoren van Nederland. Met ondersteuning van maar liefst...

Digitale transformatie als middel om het adviesvak te versterken

Digitale transformatie als middel om het adviesvak te versterken

(Kennispartner Nationale-Nederlanden in VVP-special Digitale Transformatie) “In de zakelijke dienstverlening is digitalisering een middel voor adviseurs...

NN zet cafédeuren open voor Pensioen3daagse

NN zet cafédeuren open voor Pensioen3daagse

Deskundigen praten consumenten bij over geldzaken, relaties en echtscheiding tijdens de Pensioen3daagse in het NN DE Café te Rotterdam. NN zet traditiegetrouw...