NN Group blijft focussen op niet-financiële doelstellingen
NN Group zag over het eerste halfjaar van 2022 het nettoresultaat stijgen met 41,9 procent naar ruim 2 miljard euro, met name veroorzaakt door de winst uit de verkoop van NN IP aan de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs. Met deze deal zou 1,7 miljard euro gemoeid zijn. De focus van NN Group blijft liggen op klanten, medewerkers en samenleving.
De waarde van de nieuwe productie steeg met 5 procent naar 254 miljoen euro, hoofdzakelijk door hogere verkopen bij het Nederlandse levenbedrijf. NN Bank en Woonnu hebben in het eerste halfjaar van 2022 voor 4,9 miljard euro aan nieuwe hypotheken verstrekt
CEO David Knibbe zegt dat de resultaten zijn bereikt in een klimaat van geopolitieke onrust en daaruit voortvloeiende macro-economische effecten, zoals de sterk gestegen inflatie alsmede een aanzienlijke volatiliteit op financiële markten. "De impact van deze turbulentie op onze bedrijfsprestaties is beperkt gebleven, wat blijkt uit de sterke toename van het gegenereerde kapitaal, voornamelijk vanuit het Nederlandse levenbedrijf en onze internationale verzekeringsactiviteiten."
Volgens Knibbe blijven niet-financiële doelstellingen ook belangrijk. "Ook in het eerste halfjaar van 2022 lag onze focus op onze klanten, medewerkers en de samenleving. We zijn er voor onze klanten als het erop aankomt. Zo hebben we onze Nederlandse klanten in de nasleep van de zware storm in februari goed kunnen helpen. We hebben de capaciteit van onze klantenservice uitgebreid, zodat we het grotere aantal claims adequaat konden afhandelen. Bovendien hebben we tips gegeven om schades aan opstallen te voorkomen. Verdere verbetering van de klantervaring blijft een belangrijke prioriteit."
Reactie toevoegen
Neem als marktleider je maatschappelijke verantwoordelijkheid en span je tot het uiterste in om risico’s verzekerbaar te houden. Aldus financieel adviseurs...
ASR is meest duurzame verzekeraar
ASR is de meest duurzame verzekeraar van Nederland, Aegon is het zorgenkindje, zo blijkt uit het doorlopende beleidsonderzoek van de Eerlijke Verzekeringswijzer,...
Delta Lloyd stuwt winst NN Group omhoog
De nettowinst van NN Group steeg in het vierde kwartaal van 2017 van 148 naar 700 miljoen euro. De netto winst over heel 2017 steeg met 77,5 procent naar 2,1 miljard...
Verbond: "Substantieel herstel van vertrouwen in verzekeringssector"
Het vertrouwen in de verzekeringssector is vorig jaar verder versterkt. Dat blijkt uit het veertiende onderzoek van het CVS naar het sentiment onder consumenten. Volgens...
Robin Buijs nieuwe directeur NN Pensioen New Business
NN benoemt Robin Buijs (1970) per 1 januari tot directeur Pensioen New Business. Hij volgt Diederik Schouten op, die besloten heeft zijn carrière buiten NN...
NN Group heeft de gouden SponsorRing 2017 gewonnen in de categorie Langlopende sponsorships voor de bijdrage van Delta Lloyd aan de watersport. Het ging om een...
Uitstekend derde kwartaal voor NN Group
NN Group zag in het derde kwartaal van 2017 de nettowinst toenemen van 436 naar 734 miljoen euro met name door de verkoop van een grote hoeveelheid staatsleningen. Het...
NN Group partner North Sea Jazz
NN Group is voor drie jaar titelsponsor geworden van het North Sea Jazz Festival. De komende editie van het festival vindt plaats op 13, 14 en 15 juli 2018 in Rotterdam...
Sander Kernkamp nieuwe ceo ABN Amro Verzekeringen
Sander Kernkamp (46) is benoemd tot ceo van ABN Amro Verzekeringen. Kernkamp volgt Hanneke Jukema op, die eerder heeft besloten om een nieuwe uitdaging te zoeken...
Verzekeraars klantgerichter in 2017 dan in 2016
Consumenten zijn in 2017 beter te spreken over de klantbediening van hun verzekeraar dan in 2016, zo blijkt uit de tweede editie van ‘VerzekeraarsInBeeld’....