NN vereenvoudigt bepaling in SWO
Nationale-Nederlanden voert in de huidige SWO een vereenvoudiging door van de klantidentificatie- en verificatie. De verzekeraar heeft de wijziging vooraf met Adfiz besproken. Adfiz: "Kern van de wijziging is dat het niet langer noodzakelijk is dat de klant een geldig identificatiebewijs persoonlijk overhandigt aan de adviseur/bemiddelaar bij het afsluiten van een financieel product. De SWO wordt op dit punt in lijn gebracht met gangbare processen ten aanzien van identificatie- en verificatie die steeds meer online plaatsvinden. Vaststaat dat met de gewijzigde bepaling de identificatie- en verificatieplicht volgens de Wwft wordt uitgevoerd. Met het vereenvoudigen van uitvoeringswijze komt de verzekeraar tegemoet aan wensen van adviseurs."
Reactie toevoegen
Adfiz organiseert vanaf maart zeven bijeenkomsten voor leden verspreid over alle regio's. Tijdens deze Adfiz in de Regio-bijeenkomsten praat Adfiz-directeur Enno...
(Uit VVP 5-6 2024) Wat is hot en wat is not in verzekeringsland? VVP Actueel op de korrel duikt er weer in. Met dit keer als boodschap: een bubbeltje mag best...
Pensioenbewustzijn blijven aanjagen
(Uit VVP 5-6 2024) Het nieuwe pensioenstel betekent niet ineens een veel groter pensioenbewustzijn. Het zal nodig blijven dat bewustzijn aan te jagen. Dat stellen...
Finfin van Adfiz gaat veranderen
Finfin van Adfiz gaat veranderen. Adfiz: "Het gebruik van onder meer de vragenmodule loopt al geruime tijd terug. Bovendien bleek vorig jaar uit onderzoek van het...
Adfiz: Handboek Zorgverzekeringswet bijgewerkt
Adfiz heeft haar Handboek Zorgverzekeringswet bijgewerkt. Het document wordt meestal tweemaal per jaar ge-update. Rond Prinsjesdag worden de meest recent bekend...
Cruciale rol adviseur bij relatiebeëindiging
(Adfiz in Ken je vak! VVP 5-6 2024) In het hypotheekgesprek komen veel onderwerpen aan de orde. De klant wil uiteraard alles weten over onderwerpen als de mogelijke...
Oproep Adfiz nieuwjaarspeiling
Deelname aan de Adfiz nieuwjaarspeiling staat nog tot eind volgende week open. Klik HIER om deel te nemen. In januari doet Adfiz altijd een nieuwjaarspeiling onder...
NN grote winnaar Adfiz Prestatie Onderzoek 2025
Nationale-Nederlanden is de grote winnaar van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2025. NN won twee van de vier categorieën (Duurzame ontwikkeling en Ketenefficiency)...
Adfiz-voorzitter: “Geef ons ons vak terug; laat ons de klant écht helpen”
"Geef ons professionals ons vak terug; laat ons de klant écht helpen.” Dat was de oproep van Adfiz-voorzitter Roger van der Linden in zijn nieuwjaarsspeech...
Adfiz introduceert geassocieerd partnerschap
"Adfiz wil onder de vlag van het geassocieerd partnerschap structureel samenwerken met bedrijven en organisaties die een bijdrage leveren aan een sterke en duurzame...