Odin in zee met belangenclubs Woekerpolis

Logo Odin

Stichting Odin gaat samenwerken met de Vereniging Woekerpolis.nl en WoekerpolisVrij.

Volgens Odin hebben consumenten hierdoor nu via één ingang toegang tot alle mogelijkheden om hun woekerpolis maximaal aan te pakken, waarbij zij steeds worden begeleid door de beste professionals.
Odin: "Consumenten die zich aanmelden voor Integraal Ontwoekeren, worden automatisch door Odin aangemeld bij de Vereniging Woekerpolis.nl. Hierdoor zijn consumenten verzekerd van extra compensatie als een massaclaim slaagt. De aanmelding is gratis. Daarnaast blijft het mogelijk om ook een individuele claimprocedure te starten voor polissen met een hoog claimpotentieel. Stichting ODIN adviseert consumenten op basis van haar eerste analyse welke keuzes het beste bij hun situatie passen. Als uit de eerste analyse van de stichting blijkt dat de polis ook kan worden verbeterd naar de toekomst, dan adviseert de stichting consumenten om dit via hun eigen advieskantoor of via een door Stichting ODIN geselecteerd onafhankelijk advieskantoor te doen. Door de nieuwe samenwerking met WoekerpolisVrij kunnen consumenten nu ook kiezen voor het ‘doe het zelf’ 7-stappenplan van WoekerpolisVrij om de woekerpolis om te zetten naar een beter product. Als consumenten voor deze oplossing kiezen, meldt Stichting ODIN de klant aan bij WoekerpolisVrij. Heeft een klant tijdens het 7-stappenplan specialistische hulp nodig, dan wordt de consument in contact gebracht met een speciaal daarvoor opgeleid advieskantoor uit het ODIN netwerk, om samen met de consument het stappenplan af te ronden."
Volgens Odin is dit de eerste full service dienst in de markt voor zowel het claimen als het verbeteren van de woekerpolis.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Ozewald Wanrooij - 29 september 2014

Persoonlijk hoop ik dat alle belangenorganisaties zich zullen verenigen om samen met de aanbieders tot een definitieve en duurzame oplossing voor de consument en voor de branche te komen. Volgens mij kent dit dossier helaas uitsluitend verliezers en ik vraag me dan ook af of er ooit tot een oplossing gekomen wordt wanneer iedereen het maximale voor zichzelf eruit wil (blijven) halen. Al met al zorgt het woekerpolisdossier ervoor dat er vooral naar het verleden wordt gekeken en er te weinig oog is voor de positieve veranderingen die er ook zijn in onze branche. Laten we ons er met zijn allen (belangenorganisaties, adviseurs, aanbieders en ook de klant) voor inzetten om dit dossier zo snel mogelijk te sluiten en onze energie te steken in de verdere verbetering van deze prachtige branche.

René Graafsma noemt schikkingen woekerpolissen flutvoorstellen

René Graafsma noemt schikkingen woekerpolissen flutvoorstellen

“De huidige voorgestelde schikkingen van woekerpolissen met Nationale-Nederlanden, DeltaLloyd, a.s.r. en Aegon – met alle voorgaande merken en handelsnamen...

Deelnemers Allianz DIN Plan Dupe trekken zich terug uit klachtenprocedures Kifid

Deelnemers Allianz DIN Plan Dupe trekken zich terug uit klachtenprocedures Kifid

De stichting Allianz DIN Plan Dupe laat weten dat de 176 consumenten die zij vertegenwoordigen zich hebben teruggetrokken uit de klachtenprocedures bij het Kifid....

Consumentenbond wellicht in hoger beroep in woekerpolisuitspraak

Consumentenbond wellicht in hoger beroep in woekerpolisuitspraak

Achmea heeft klanten met een woekerpolis onvoldoende geïnformeerd over en gewaarschuwd voor het hefboom- en inteereffect en zal de geleden schade moeten compenseren....

Kifid zet nieuwe stap in klachtenbehandeling woekerpolissen

Kifid zet nieuwe stap in klachtenbehandeling woekerpolissen

Na clustering van klachten over beleggingsverzekeringen gaat Kifid nu aan de slag met klachten waarvoor een oplossing via bemiddeling mogelijk lijkt. Voor enkele...

Alle verzekeraars voldoen aan wettelijke activeringsplicht woekerpolissen

Alle verzekeraars voldoen aan wettelijke activeringsplicht woekerpolissen

Alle verzekeraars voldoen aan de wettelijke activeringsplicht voor klanten met een hypotheek- of pensioengebonden beleggingsverzekering, aldus de AFM. Eind...

Claimactiviteiten Stichting Odin naar WoekerClaims

Claimactiviteiten Stichting Odin naar WoekerClaims

Stichting WoekerClaims neemt alle individuele claimactiviteiten van Stichting Odin over. Odin-voorzitter Jeffrey Leichel: "Vorig jaar zijn we al gestart met het...

Kifid pleit ASR vrij in 'woekerpoliszaak'

Kifid pleit ASR vrij in 'woekerpoliszaak'

Kifid stelt ASR in het gelijk in een 'woekerpoliszaak', zo blijkt uit een uitspraak van de Commissie van Beroep van Kifid. De uitspraak heeft consequenties voor...

A.s.r. moet woekerpolishouder meer schadevergoeding betalen

A.s.r. moet woekerpolishouder meer schadevergoeding betalen

A.s.r. moet de afkoopwaarde van een beleggingsverzekering, die in juni 2007 op verzoek van de consument is beëindigd, opnieuw berekenen. De verzekeraar mag...

Zowel Vivat als Woekerpolis.nl claimen winst in woekerpoliszaak

Zowel Vivat als Woekerpolis.nl claimen winst in woekerpoliszaak

De rechtbank Alkmaar heeft uitspraak gedaan in een collectieve procedure van de de Vereniging Woekerpolis.nl en twee klanten tegen SRLEV, onderdeel van Vivat. Beide...

Intermediaire activiteiten Odin naar CFD

Intermediaire activiteiten Odin naar CFD

Na een jarenlange samenwerking tussen CFD en Stichting ODIN hebben beide organisaties besloten de intermediaire activiteiten van Stichting ODIN onder te brengen...