Ohra: bagage, telefoons en brillen meest geclaimd
Vakantiegangers maakten in 2018 bij Ohra het vaakst melding van gestolen, verloren of beschadigde reisbagage. Een derde (33 procent) van het aantal claims op de reisverzekering betrof de bagage, gevolgd door telefoons (17 procent, vooral schade aan schermpjes van smartphones komt vaak voor) en brillen/contactlenzen op sterkte (13 procent). Op vier volgen foto- en filmcamera's (6 procent). Reisdocumenten (5 procent) staan op plaats vijf.
Reactie toevoegen
Kifid: kennisdocument reis- en annuleringsverzekering
Aan de reeks Kifid Kennis is een nieuw themadocument toegevoegd over de reis- en annuleringsverzekering. In dit kennisdocument geeft Kifid inzicht in wat consumenten...
Nederlanders onderschatten de kosten van onverwachte terugreis van vakantiebestemming naar huis
Slechts vijftien procent van de Nederlanders sluit een reisverzekering vooral af vanwege de kosten voor het vervoer naar Nederland als ze niet meer zelf kunnen terugreizen....
Kifid laat verzekeraar excuses maken
(Kifid-uitspraak GC 2023-0052) De consument stelt dat de verzekeraar en zijn alarmcentrale geen adequate hulp hebben geboden bij de repatriëring van de man...
(Kifid-uitspraak GC 2022-1112) Door omstandigheden moest de consument langer in Spanje blijven dan de periode waarvoor de verzekering dekking bood. Dit heeft er...
Klant had vroeger moeten opstaan
(Kifid-uitspraak GC 2022-0785) Dan had de klant maar eerder moeten opstaan om in alle vroegte het busje in te pakken voor de wintersportvakantie in plaats van de...
Bagage vaak verloren of beschadigd in zomermaanden 2022
Uit analyse door Ohra blijkt dat klanten bij het indienen van een schadeclaim voor verloren bagage in 2022 veel vaker verwezen naar een luchthaven dan in de zomers...
Workation gedekt op zakenreisverzekering Knab voor ZZP’ers
Knab introduceert een doorlopende zakelijke reisverzekering voor ZZP’ers. De online bank doet dit samen met insurtech Alicia. De verzekering is ontwikkeld...
Huren studentenverblijf valt niet onder begrip ‘boeken’
(Kifid-uitspraak GC 2022-0655) Partijen verschillen van mening of de geclaimde diefstalschade door de consument onder de dekking van de reisverzekering valt. Naar...
Adfiz verder in gesprek met De Goudse over Reis App
Adfiz gaat medio augustus verder met De Goudse in gesprek over de Reis App. Adfiz: “De Goudse heeft deze reisverzekering als serviceproduct in de markt gezet...
Reis App van De Goudse toegankelijk voor alle adviseurs
De Goudse, aldus Adfiz, erkent dat in de nieuwsbrief die verzonden is naar aanleiding van de lancering van de Reis App explicieter had kunnen worden vermeld hoe...