Ohra: bagage, telefoons en brillen meest geclaimd

Pensioen strand via Pixabay

Vakantiegangers maakten in 2018 bij Ohra het vaakst melding van gestolen, verloren of beschadigde reisbagage. Een derde (33 procent) van het aantal claims op de reisverzekering betrof de bagage, gevolgd door telefoons (17 procent, vooral schade aan schermpjes van smartphones komt vaak voor) en brillen/contactlenzen op sterkte (13 procent). Op vier volgen foto- en filmcamera's (6 procent). Reisdocumenten (5 procent) staan op plaats vijf.


 

Reactie toevoegen

 
Mobiele telefoon viel niet onder 'bagage' maar 'kostbaarheden'

Mobiele telefoon viel niet onder 'bagage' maar 'kostbaarheden'

(Kifid-uitspraak GC 2022-0483) De consument heeft een beroep gedaan op haar doorlopende reisverzekering in verband met schade aan een mobiele telefoon. De verzekeraar...

Strikter gekeken naar nut zakelijke reizen

Strikter gekeken naar nut zakelijke reizen

Met de coronapandemie die op zijn eind loopt, herwaarderen werkgevers het nut en de noodzaak van internationale zakelijke reizen en mobiliteit. Nu het reizen in...

Aantal reisverzekeringen weer op niveau van voor corona

Aantal reisverzekeringen weer op niveau van voor corona

ING ziet de reislust duidelijk toenemen. Dit blijkt uit het aantal afgesloten reisverzekeringen in 2022, dat met 50 procent is toegenomen ten opzichte van dezelfde...

Reisverzekeraar hoefde geannuleerde retourvlucht niet te vergoeden

Reisverzekeraar hoefde geannuleerde retourvlucht niet te vergoeden

(Kifid-uitspraak GC 2022-0267) De consument heeft de verzekeraar verzocht zijn schade te vergoeden doordat de vluchtmaatschappij zijn retourvlucht naar Nederland...

Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar

Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar

In haar nieuwe campagneconcept verbeeldt Ohra positieve ervaringen van de klant met de verzekeraar. “Deze meer emotionele koers moet uiteindelijk zorgen voor...

Onduidelijkheden zijn nog geen fraude

Onduidelijkheden zijn nog geen fraude

(Kifid-uitspraak GC 2022-0156) De consument claimt schade door beroving van zijn bagage tijdens een kort verblijf in Londen. Ohra heeft de claim afgewezen en de...

Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els

Ohra neemt afscheid van het onhandige stel dat tien jaar de hoofdrol speelde in haar reclamecampagnes. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden Ohra...

Verzekeraars houden uitsluitend rekening met officiële reisadviezen

Verzekeraars houden uitsluitend rekening met officiële reisadviezen

Verzekeraars zeggen veel vragen van klanten te ontvangen over reisadvies.nu, een niet-officiële website met reisadviezen en initiatief van een groep reisorganisaties....

Kifid: reisverzekering moet hersteld

Kifid: reisverzekering moet hersteld

(Kifid-uitspraak GC 2021-0985) De Geschillencommissie oordeelt dat het volmachtbedrijf de reisverzekering niet eenzijdig en met terugwerkende kracht mocht beëindigen....

Aon verruimt coronadekking op reisverzekering

Aon verruimt coronadekking op reisverzekering

Aon verruimt per direct de dekking op de reisverzekering voor coronagerelateerde zaken voor reizen naar landen met kleurcode oranje. Aon verzekert coronagerelateerde...