Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde
Adviseurs willen de komende tijd hun meerwaarde voor de klant beter over het voetlicht krijgen. Dat is de tussenstand van een onderzoek van Bureau DFO.
In een nieuwsbrief vroeg Bureau DFO adviseurs waar ze in hun ondernemerschap de komende tijd de meeste aandacht aan gaan besteden. Dit is de top drie:
- Onderscheidende kracht kantoor vergroten door klanten bewuster te maken van de meerwaarde van het kantoor (41%);
- Verbetering kwaliteit van de database ten aanzien van klant en productdata (31%);
- Verhoging direct klantcontact door uitbesteding meer administratieve werkzaamheden waardoor tijd wordt gewonnen voor direct contact met klanten (23%).
"In de komende maand zullen wij naar de respondenten van het onderzoek uitgebreidere informatie sturen over de resultaten", aldus Bureau DFO in de nieuwsbrief. Wie nog niet heeft deelgenomen aan het onderzoek (slechts drie vragen), dan kan dat alsnog via deze button.
Reactie toevoegen
(Uit VVP-special Digitale Innovatie 2023) “Innovatie moet geen doel op zichzelf zijn. Primair is het van belang dat de digitale basisstructuur werkt. Ik...
(Jurjen Oosterbaan Martinius in VVP-special Digitale Innovatie 2023) Daar waar consumenten zich afhankelijk voelen, zullen zij zich vrij snel schikken naar de...
Centraal platform voor nieuwe generatie financieel adviseurs
De Goudse, Nh1816 en Scildon verkennen in samenwerking met Bureau DFO de ontwikkeling van een centraal platform waar iedereen die overweegt om zich als zelfstandig...
Jurjen Oosterbaan in nieuwe VVP: advies weerbaar houden
“De vraag is”, aldus Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) in de nieuwe VVP 03-2023, “of in een markt waarin het aantal ICT-partijen snel consolideert...
Acceptatiebeleid doorslaggevend bij keuze aanbieder
Uit onderzoek door Bureau DFO naar performance indicatoren van verzekeraars en hypotheekaanbieders blijkt dat het acceptatiebeleid voor financieel adviseurs de belangrijkste...
DFO: "Let op privaatrechtelijke consequenties onafhankelijkheidsbegrip Vergelijkingskaart"
Bureau DFO adviseert op dit moment in de Vergelijkingskaart alleen aan te geven dat het een onafhankelijk advies betreft wanneer het kantoor de privaatrechtelijke...
Bureau DFO: “Vraag en aanbod assurantieportefeuilles meer in balans”
“De markt ervaart dat er nog steeds meer vraag dan aanbod is naar portefeuilles, maar dit beeld verandert wel naar een situatie van meer evenwicht.”...
Adviseur mag leennormen niet blind volgen
Adviseurs hebben, aldus Bureau DFO, een zelfstandige verplichting om te komen tot een advies of een bepaalde financiering voor hun cliënt verantwoord is. Bureau...
Hoogst gewaardeerde serviceproviders van 2022
Bureau DFO heeft de in haar jaarlijkse onderzoek best gewaardeerde serviceproviders bekendgemaakt: Beste serviceprovider Hypotheken (>700 deelnemers): De Financiële...
Bureau DFO lanceert ‘Week van de Serviceproviders’
Bureau DFO introduceert de ‘Week van de Serviceproviders’. De week wordt gehouden van 7 tot en met 11 november. Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur...