Onderzoek DFO: adviseurs gaan klanten bewuster maken van hun meerwaarde
Adviseurs willen de komende tijd hun meerwaarde voor de klant beter over het voetlicht krijgen. Dat is de tussenstand van een onderzoek van Bureau DFO.
In een nieuwsbrief vroeg Bureau DFO adviseurs waar ze in hun ondernemerschap de komende tijd de meeste aandacht aan gaan besteden. Dit is de top drie:
- Onderscheidende kracht kantoor vergroten door klanten bewuster te maken van de meerwaarde van het kantoor (41%);
- Verbetering kwaliteit van de database ten aanzien van klant en productdata (31%);
- Verhoging direct klantcontact door uitbesteding meer administratieve werkzaamheden waardoor tijd wordt gewonnen voor direct contact met klanten (23%).
"In de komende maand zullen wij naar de respondenten van het onderzoek uitgebreidere informatie sturen over de resultaten", aldus Bureau DFO in de nieuwsbrief. Wie nog niet heeft deelgenomen aan het onderzoek (slechts drie vragen), dan kan dat alsnog via deze button.
Reactie toevoegen
Hoogst gewaardeerde serviceproviders van 2022
Bureau DFO heeft de in haar jaarlijkse onderzoek best gewaardeerde serviceproviders bekendgemaakt: Beste serviceprovider Hypotheken (>700 deelnemers): De Financiële...
Bureau DFO lanceert ‘Week van de Serviceproviders’
Bureau DFO introduceert de ‘Week van de Serviceproviders’. De week wordt gehouden van 7 tot en met 11 november. Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur...
ORV Onderzoek 2022: samenwerking en verbreding ORV is wenselijk
Voor het vijfde opeenvolgende jaar heeft Bureau DFO de waardering van het intermediair gemeten met betrekking tot verzekeraars die overlijdensrisicoverzekeringen...
Digitale wake-up call voor adviseurs
(Belangrijkste aandachtspunten rapport Bureau DFO over digitalisering intermediair in VVP Special Digitale Innovatie 2022) Recent bracht Bureau DFO het rapport...
Meer regie gewenst bij digitalisering financieel adviseurs
Jurjen Oosterbaan Martinius (directeur Bureau DFO) roept intermediairgeoriënteerde organisaties op samen een extra bijdrage te leveren aan de digitalisering...
Jurjen Oosterbaan: "Publicatie Verbond schaadt aanzien sector"
In ‘De Onderlinge’, een uitgave van het Platform Onderlinge Verzekeraars (POV) van het Verbond, adviseert advocaat Pieter Leerink om via interne memo’s...
VCN toost op eerste plaatsen in onderzoek serviceproviders DFO
Met een toost vierde VCN HypotheekService dat De Financiële Makelaar en KredietPunt Nederland binnen hun categorie door Bureau DFO zijn uitgeroepen tot meest...
Bureau DFO: “Serviceproviders op kruispunt”
Serviceproviders staan op een kruispunt, meent Bureau DFO bij de publicatie van zijn serviceprovider onderzoek 2021. Jurjen Oosterbaan Martinius, directeur Bureau...

67 procent kantoren verwacht dat onderhoud en nazorg belangrijker wordt
Van de deelnemers aan het DFO-onderzoek serviceproviders 2021 verwacht 67 procent dat onderhoud en nazorg in de komende jaren voor hun kantoren belangrijker gaat...
Serviceproviders met hoogste waardering in onderzoek 2021 Bureau DFO
Bureau DFO heeft de hoogste gewaardeerde serviceproviders in zijn onderzoek 2021 bekendgemaakt. De uitkomsten zijn gebaseerd op 2.167 waarnemingen. Bij de grote...