Onderzoek naar autodealerpolissen

Auto interieur via Pixabay

Adfiz is een onderzoek gestart naar autodealerpolissen. De organisatie op haar website: "Met enige regelmaat ontvangen we klachten over autodealerpolissen die via de netwerken van autodealers verlieslatend in de markt gezet zouden worden. Naast opvallend lage premies zou het in andere situaties juist gaan om polisvoorwaarden met een gouden randje die niet ‘uit kunnen’. Naar aanleiding van de signalen zijn we een onderzoek hiernaar gestart.

"Afhankelijk van de uitkomsten zullen we het onderwerp bespreken met verzekeraars, AFM en/of DNB. Op dit moment is het vooral belangrijk een breed overzicht van de markt en de problematiek met dealerpolissen te krijgen. Ervaar jij te lage prijzen of te riante polisvoorwaarden bij dealerpolissen? Stuur ons dan de premieberekening en volledige voorwaarden van het dealeraanbod en het aanbod dat jij er tegenover kunt zetten. Je kunt dit melden via ons Meldpunt Klachten."

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Coster - Coster Verzekeringen v.o.f. Breda 13 september 2018

Dealerpolis: te gek voor woorden! Klant heeft Mercedes C klasse. Premie € 70,- per maand Koopt Golf GTI premie wordt € 140,- p.mnd. ( NN 180,- p.mnd.) Bij garage: € 80,- .p.mnd. Graag uw aandacht. Vriendelijke groeten, Peter Coster

Rene - Revo Assurantien 13 september 2018

Naast veel lagere tarieven blijken ook alarmeisen niet noodzakelijk of een klasse lager! Echter bij schadeafwikkeling is klant gebonden om auto bij reparateur te laten repareren anders wordt hij geconfronteerd met extra hoge eigen risico en een veel tragere schadeafwikkeling

Rene - Revo Assurantien 13 september 2018

Naast veel lagere tarieven blijken ook alarmeisen niet noodzakelijk of een klasse lager! Echter bij schadeafwikkeling is klant gebonden om auto bij reparateur te laten repareren anders wordt hij geconfronteerd met extra hoge eigen risico en een veel tragere schadeafwikkeling

Albert van der Poll - Van der Poll FInanciële Diensten 5 september 2018

Het is toch wel erg vreemd dat ik nu weer een klant heb, die bij de dealer een polis kan krijgen die goedkoper is dan mijn voordeligste NETTO tarief met inlevering van alle provisie. Wat is hier dan het belang? Dealer met natura herstel/vervanging? Als verzekeraar moet dit toch ook geen vreugdevolle onderneming zijn?

Meer over
AVG vertaald naar de dagelijkse adviespraktijk

AVG vertaald naar de dagelijkse adviespraktijk

Bettie Hoogsteen van Adfiz stond tijdens de bijeenkomst 'AVG één jaar later, waar staan we nu?' uitgebreid stil bij de verantwoordingsplicht...

Adfiz in gesprek met ASR over stopzetten rentemiddeling

Adfiz in gesprek met ASR over stopzetten rentemiddeling

Adfiz gaat in gesprek met ASR Hypotheken, dat aankondigde te stoppen met rentemiddeling. Adfiz: "Op 20 mei heeft ASR Hypotheken naar adviseurs een e-mail gestuurd...

Zadel werkgevers niet op met de kosten voor inkomende waardeoverdrachten

Zadel werkgevers niet op met de kosten voor inkomende waardeoverdrachten

Adfiz roept de Stichting van de Arbeid, het Verbond van Verzekeraars en de Pensioenfederatie op om de kosten van inkomende waardeoverdrachten van kleine pensioenen...

Niet overhaast uitschrijven uit Nationaal Regime

Niet overhaast uitschrijven uit Nationaal Regime

Adfiz raadt haar leden aan om zich niet overhaast uit te schrijven uit het Nationaal Regime.En zich al helemaal niet te laten opjagen door de datum van 31 mei die...

Stappenplan actief klantbeheer

Stappenplan actief klantbeheer

In de Adfiz Nieuwjaarspeiling van begin dit jaar benoemden leden actief beheer van de portefeuille als topprioriteit voor 2019. Maar hoe pak je dit aan zodat het...

Finis coronat opus

Finis coronat opus

(door Enno Wiertsema, directeur Adfiz) De kroon op het werk komt aan het eind van de rit. Diezelfde instelling zie ik bij adviseurs die aan de slag gaan met actief...