Ook Florius aangesloten bij Sticthing Actief Klantbeheer
Ook Florius heeft zich aangesloten bij de Stichting de Stichting Actief Klantbeheer. Er hebben zich inmiddels twintig partijen aan bij de stichting.
De Stichting Actief Klantbeheer is een non-profitorganisatie. Hoofddoelstelling is het vergroten van de financiële gezondheid van consumenten. Dat doet de stichting door financieel adviseurs, banken en verzekeraars met elkaar te verbinden, zodat zij de intensiteit en het niveau van relatieonderhoud verhogen voor consumenten die in het bezit zijn van een of meer financiële producten.
De Stichting stimuleert actief klantbeheer door financiële dienstverleners te voorzien van informatie, opleidingen en praktische handvatten. Dit moet onder meer leiden tot eenvoudige uitwisseling van gegevens, een actueler klantbeeld en proactief advies. “Elke Nederlander verdient financiële rust, want dit helpt bij het maken van betere keuzes”, zegt Michiel van Vugt, voorzitter van de Stichting Actief Klantbeheer. “Hoe beter de beslissingen over de hypotheek, vermogensopbouw en verzekeringen zijn, hoe financieel gezonder iemand wordt.”
Florius deelt al enige tijd gegevens met adviseurs, als de klant daarvoor toestemming heeft gegeven. Florius wijst hen bovendien op advieskansen via de module ‘Kansrijke Momenten’. De volgende stap is om als branche op een uniforme wijze adviseurs te ondersteunen in beheer, zodat adviseurs dit niet per geldverstrekker anders moeten inregelen.
De twintig deelnemers aan de Stichting Actief Klantbeheer zijn Florius, Rabobank, BNP Paribas Cardif, FlexFront, VVP, Triple i, Nationale Hypotheekbond, NNEK, Obvion, Doelbeleggen, Figlo, ABN Amro, Adfiz, Helder Beheerd, Vereniging Eigen Huis, Dukers & Baelemans, Stater, Dialog Group, Lindenhaeghe en Advieskeuze.
Reactie toevoegen
Meer over
Kifid: geen reactie, geen renteherziening
(Kifid-uitspraak GC 2025-0006) Consumenten hebben in 2019 van Florius een renteherzieningsaanbod ontvangen, waarop ze niet hebben gereageerd. Hierop heeft Florius...
Kifid: hypotheekverstrekker hoeft risico-opslag niet uit zichzelf te verlagen
(Kifid-uitspraak GC 2024-1071) Wanneer een woning meer waard wordt, verandert de verhouding tussen de hoogte van de hypothecaire lening en de waarde van de woning....
Adfiz Prestatie Onderzoek 2025 nominaties Ketenefficiency
Dazure, Florius en Nationale-Nederlanden zijn genomineerd in de categorie Ketenefficiency van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2025. Nominatie 1: Dazure met Next...
VVP Advies Award 2024 voor toekomst-bouwer du Gardijn
(Uit VVP 5-6 2024) Advieskantoor du Gardijn is de publiekswinnaar van de VVP Advies Award 2024. Het kantoor kreeg de meeste stemmen in de finaleronde. Nieuw in...
Actief Klantbeheer bij grotere advieskantoren meer dagelijkse kost
Met name kleine advieskantoren besteden minder aandacht aan Actief Klantbeheer. Bij grote kantoren is Actief Klantbeheer wel dagelijkse kost, zo ook bij de early...
VVP Ondernemersdag praktijktips Michiel van Vugt: blijf adviseur
VVP vraagt sprekers en kennispartners van de VVP Ondernemersdag op 4 december naar ondernemersuitdagingen en praktijktips. Michiel van Vugt (NNEK, Stichting Actief...
Finale VVP Advies Award 2024 in beeld
Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2024 inde belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...
Oproep aan financiële sector: pak oorzaak klimaatverandering serieuzer aan
Onder de titel 'Een praatje over het weer' schreef Karin Polman van Florius in een blog op het New Financial Forum. Dat een praatje over het weer tegenwoordig helemaal...
VVP Advies Award 2024 voor toekomstbouwer du Gardijn
Het advieskantoor du Gardijn is de publiekswinnaar van de VVP Advies Award 2024. Het kantoor kreeg de meeste stemmen in de finaleronde dinsdagmiddag. Nieuw in...
VVP Advies Award 2024: uw stem telt!
Ga op 1 oktober om 16.00 uur naar www.adviesawards.nl en bepaal mee wie van de drie finalisten de VVP Advies Award 2024 wint! Uw stem telt, dus laat haar niet...