Opnieuw groei voor Brand New Day
Brand New Day zag in 2024 de netto winst met 5 procent dalen naar 19 miljoen euro. Wel nam het aantal nieuwe rekeningen met 23 procent toe tot 396.000 en steeg het ingebrachte vermogen van klanten met 31 procent naar 8,5 miljard euro.
Kalo Bagijn, medeoprichter en CEO: “Maar liefst 31 procent van onze klanten heeft weer iemand anders als klant aangebracht. Met deze strategie zijn we in vijftien jaar tijd uitgegroeid van een startup met zes man naar een middelgrote Nederlandse bank met 260 medewerkers en groeien we elk jaar 30 tot 40 procent in klanten en toevertrouwd vermogen. Geen enkele bank in ons land groeide in relatief korte tijd zo snel als Brand New Day en daar ben ik trots op. Ook zijn we in staat om op onze markt stevige concurrentie te bieden aan de grootbanken. Met de forse groei van 2024 ligt de doelstelling van € 10 miljard aan klantvermogen eind dit jaar binnen handbereik.”
Volgens Brand New Day was de leeftijd waarop mensen klant werden bij Brand New Day sinds haar oprichting nog nooit zo laag als in 2024: gemiddeld 40,9 jaar. Het pensioenbewustzijn lijkt dus op een steeds jongere leeftijd door te dringen. Dat is ook terug te zien in het aandeel jongeren binnen het klantenbestand van Brand New Day, dat in de afgelopen vijf jaar steeg van bijna 18 naar 22 procent. Ook het aandeel vrouwen steeg in de afgelopen vijf jaar van 27 naar 31 procent.
2024 was het eerste volledige kalenderjaar dat de nieuwe pensioenwet in werking was. "Met deze wet kwam er een einde aan de fiscale discriminatie van zzp'ers en werknemers met weinig of geen pensioenopbouw (de zogenoemde ‘witte vlek’)", aldus Brand New Day. "Met de nieuwe wet hebben miljoenen Nederlanders sinds 2023 dus de ruimte – jaarruimte – gekregen om hun pensioen voortaan tot hetzelfde niveau aan te vullen als mensen met een bedrijfspensioen."
Reactie toevoegen
Twintigers sparen liever voor wereldreis dan pensioen
Twintigers vormen bij pensioensparen een zorgelijke groep achterblijvers, meent Brand New Day. Joost Tieland, directeur: "Ze zetten relatief veel geld opzij, maar...
Bij Brand New Day kiest een op de vijf nieuwe klanten voor duurzaam beleggen
Sinds de introductie van duurzame modelportefeuilles bij Brand New Day medio 2023 belegt bijna één op de vijf nieuwe klanten duurzaam. Vrouwen en gepensioneerden...
Liever bezuinigen op vakantie dan op pensioen
Bezuinigen blijft voor veel Nederlanders een terugkerend thema, ook in 2025. Energie is inmiddels een bekende nationale bespaarsport. Boodschappen blijven we echter...
Brand New Day: kerstdrukte bij inleg aanvullend pensioen
December is de drukste maand van het jaar voor Brand New Day, stelt directeur Joost Tieland. “We zien in december altijd een enorme piek in het aantal geopende...
Brand New Day wil aandacht voor pensioenarmoede
In de week van de Pensioen3daagse vraagt Brand New Day aandacht voor pensioenarmoede in Nederland. Joost Tieland, directeur: "Een kwart van de Nederlanders zegt...
Lage inkomens willen geen verplicht ZZP-pensioen
Uit onderzoek van Brand New Day blijkt dat juist ZZP’ers met een laag inkomen tegen een pensioenplicht zijn. Van de ZZP’ers die minder dan 36.000 euro...
BND en Finrust organiseren webinar pensioenplanning light
Brand New Day en FinRust organiseren op 14 november om 13.30 uur het webinar 'pensioenplanning light'. Tijdens het webinar nemen Bartho de Jong van Brand New...
"Pensioen vaak geen thema bij banenwissel"
Bij het solliciteren naar een nieuwe baan verdiepen veel Nederlanders zich niet of nauwelijks in de pensioenregeling van de nieuwe werkgever. Daarmee missen ze belangrijke...
Brand New Day: veel Nederlanders hebben pensioenspijt
Nederlanders willen beter geïnformeerd worden over onderwerpen gerelateerd aan pensioen en financiën. Maar liefst 69 procent vindt dat de overheid en het...
Brand New Day: "Vrouwen lopen achter in pensioenkennis"
De pensioenkloof tussen mannen en vrouwen is volgens Brand New Day niet alleen zichtbaar in de hoogte en opbouw van het pensioen, maar ook in pensioenkennis. “Bijna...