Persgroep neemt Independer over van Achmea

Independer gebouw Wikipedia

De Persgroep en Achmea hebben overeenstemming bereikt over de overname van Independer door de Persgroep. Achmea verkoopt Independer (boekwinst 150 miljoen) omdat "de strategische keuze is gemaakt voor nog scherpere focus op de online klantbediening via eigen distributiekanalen". Over de verkoopprijs worden geen mededelingen gedaan.

Willem van Duin, ceo Achmea: "De samenwerking met Independer heeft ons veel opgeleverd. Mede dankzij Independer heeft Achmea zich kunnen ontwikkelen tot koploper in mobiele en online dienstverlening in de Nederlandse verzekeringsmarkt. Daarmee hebben we de belangrijkste ambitie van de samenwerking gerealiseerd. De Persgroep heeft ons nu een uitstekend bod gedaan, waarmee Achmea een substantiële boekwinst realiseert. Deze zal onder meer worden benut voor verdere verbeteringen van onze dienstverlening aan klanten via het directe, intermediaire en bancaire kanaal. Daarnaast zetten we onze succesvolle digitale formule in bij het opstarten van nieuwe concepten in grotere markten, waaronder Canada.”

De website van Independer wordt 17 miljoen keer per jaar bezocht en er worden jaarlijks zo’n 6 miljoen vergelijkingen gedaan. Het bedrijf zetelt in Hilversum en heeft ruim 300 medewerkers.

De missie en visie van Independer passen volgens de Persgroep "naadloos binnen onze filosofie en merken. De online services van de Persgroep helpen consumenten om moeilijke keuzes makkelijker te maken door onder andere het aanbod van producten overzichtelijk te maken, te helpen met goede informatie en onafhankelijk advies. Independer is daarmee een waardevolle versterking van de digitale koers van het bedrijf".

Coen de Ruiter, algemeen directeur Independer: "In deze nieuwe fase waarin we onderdeel worden van het grootste mediabedrijf van Nederland, zien we veel kansen om verdere groei te realiseren. Zo kunnen we nog meer consumenten financieel inzicht geven op die momenten in hun leven dat ze dat echt nodig hebben.”

Reactie toevoegen

 
Meer regie en duidelijkheid voor slachtoffers verkeersongeval

Meer regie en duidelijkheid voor slachtoffers verkeersongeval

Slachtofferhulp Nederland en Achmea helpen mensen met licht letsel na een verkeersongeval aan betere informatie en online hulp. Het eerste hulpmiddel is nu live:...

Doneer een boom voor Achmea bossen

Doneer een boom voor Achmea bossen

Samen met Stichting Buitenfonds en Staatsbosbeheer introduceert Achmea de dienst ‘Doneer een boom voor Achmea bossen’. Achmea wil hiermee duizenden bomen...

Independer en iptiQ lanceren nieuwe autoverzekering

Independer en iptiQ lanceren nieuwe autoverzekering

De samenwerking tussen Independer en Swiss Re’s digitale verzekeraar iptiQ is uitgebreid met een nieuwe autoverzekering onder het merk Mintley. Eerder lanceerden...

Independer draagt reviews hypotheekkantoren over aan klantenvertellen

Independer draagt reviews hypotheekkantoren over aan klantenvertellen

Independer heeft de reviews van hypotheekkantoren overgedragen aan klantenvertellen. Marga Lankreijer, manager hypotheken bij Independer: “Aangezien deze reviews...

"Nederlanders kiezen massaal voor hoger eigen risico zorgpremie"

"Nederlanders kiezen massaal voor hoger eigen risico zorgpremie"

Steeds meer Nederlanders kiezen voor een maximaal eigen risico bij hun zorgverzekering, stelt Independer. In 2020 koos een kwart voor het bedrag van 885 euro, nu...

Independer en Van Bruggen Adviesgroep werken samen bij hypotheekadvies

Independer en Van Bruggen Adviesgroep werken samen bij hypotheekadvies

Vergelijkingsplatform Independer gaat samenwerken met Van Bruggen Adviesgroep. Naast dat de consument bij Independer online zelf een hypotheek kan afsluiten, kan...

Bijna helft Nederlanders bang stijgende zorgpremie niet meer te kunnen betalen

Bijna helft Nederlanders bang stijgende zorgpremie niet meer te kunnen betalen

Ruim twee van de vijf Nederlanders is bang de zorgverzekering niet langer te kunnen betalen, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van Independer uitgevoerd door Q&A...

Achmea vraagt aandacht voor levensloopbestendig wonen

Achmea vraagt aandacht voor levensloopbestendig wonen

Achmea is de campagne ‘Gelukkig oud worden volgens Achmea’ gestart. Het doel van de campagne is om bewustzijn te creëren over het belang van geschikte...

Achmea wil met BetterTradeOff financiële planning toegankelijk maken voor iedereen

Achmea wil met BetterTradeOff financiële planning toegankelijk maken voor iedereen

Het Achmea Innovation Fund heeft een belang genomen in BetterTradeOff, een fintechbedrijf uit Singapore dat financiële planning toegankelijk wil maken voor...

Achmea roept op tot levensloopbestendig bouwen

Achmea roept op tot levensloopbestendig bouwen

De bouw van 450.000 extra levensloopbestendige woningen is nodig om de groeiende druk op zorgpersoneel en mantelzorgers te beperken en kan in 2040 ruim 100.000 zorgvacatures...