Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 3)
Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- & Insurevent voor de top van de financiële (advies)sector van Nederland.
Deze grootschalige kennis-, netwerk- en inspiratiedag biedt – naast een wervelend hoofdprogramma – meer dan dertig praktijksessies van Fin- en Insurtechbedrijven die een doorkijk geven naar de nieuwe mogelijkheden en toekomstige ontwikkelingen in de adviesmarkt en volop netwerkmogelijkheden. Verdere optimalisering van de digitale infrastructuur van financieel dienstverleners is immers essentieel voor het behoud van deze maatschappelijk waardevolle (advies)sector.
Tijdens dit event krijgen de deelnemers uitgebreid de tijd om kennis te maken met alle innovaties en nieuwe toepassingen voor de financiële advieswereld. In een aantal nieuwsberichten op de VVP-site geven we alvast wat meer informatie over deze praktijksessies, zodat u nog makkelijker uw keuze kunt maken.
DERDE VIER VAN IN TOTAAL 32 SESSIES NADER BELICHT
- Hoe laagdrempelig financieel inzicht de band met de klant versterkt door Marco Kok (FinRust)
Denk jij na over het onderhoud van AOV’s en ORV’s, abonnementen, de afhankelijkheid van hypotheekomzet of actief klantbeheer? Marco Kok (Directeur FinRust & KOK Advies) zal vanuit zijn ervaring en voorbeelden uit de markt deze onderwerpen en al jullie vragen daarover beantwoorden. Hij laat zien hoe de combinatie van een innovatieve inzichttool en brondata financieel inzicht laagdrempelig maakt. Deze dienstverlening is volgens Marco essentieel voor het versterken van de binding met de klant en daarmee voor duurzaam succes van elke financieel dienstverlener.
- Hoe financieel adviseurs via MijnHuiszaken.nl klanten binden met actueel woningaanbod door Dennes Roes (Dutch Media Lab).
'Hoeveel kan ik verantwoord lenen?' en 'In welke prijsklasse kan ik op zoek naar een passende woning?' Na het beantwoorden van deze vragen voorzie jij jouw klant realtime van het nieuwste woningaanbod, nog vóór publicatie op de bekende huizenwebsites. Tijdens het zoeken naar een woning ben je continu in beeld en houd je mogelijke concurrentie buiten de deur. Als de hypotheek eenmaal is gepasseerd en de klant in zijn nieuwe woning woont, blijf je jouw klant regelmatig informeren over de waarde van de woning. Zo blijf je ook tijdens de looptijd van de hypotheek in beeld.
- Jouw marktpositie, elke dag actueel Door Martin Koot (MoneyView)
Beleggen is populair. Het productaanbod is groot en sterk in beweging. Veranderende fiscaliteit biedt nieuwe kansen. Voor productmanagers van aanbieders is het een uitdagende tijd. Hoe bewaak je je marktpositie? Hoe verhoudt jouw propositie zich ten opzichte van je concurrenten? Wie zijn dat eigenlijk? Is je prijsstelling concurrerend genoeg? Hoe onderscheidend is de fondskeuze in je product? MoneyView Research biedt sinds 1993 dé instrumenten om deze vragen te kunnen beantwoorden. Niet eenmalig, maar zo vaak als je zelf wilt. Met de MoneyView ProductManager vergelijk je voorwaarden op inhoud en kwaliteit. Met de MoneyView Analyzer bepaal je de prijspositie van je product aan de hand van eigen sets profielen. Hoe dat werkt laten we je graag zien in deze sessie!
- Pre-validatie op je acceptatiebeleid in alle fases van de klantreis door Dennis Hollander (Topicus)
Een huis kopen is al spannend genoeg, zeker in deze oververhitte markt. Als consument wil je in dit grootse moment snel weten waar je aan toe bent en niet weken in onzekerheid zitten. Vooraf valideren of de hypotheek past of hoe het eventueel wél zou kunnen passen, vergroot de kans op een positieve uitkomst, maakt het proces efficiënter en verlaagt de doorlooptijd. Verder versterkt het de adviseur in zijn rol en geeft het focus op het advies in plaats van de bemiddeling. Dit alles geeft de noodzaak van pre-validatie weer. Het kan en moet een belangrijkere rol gaan spelen binnen het hypotheekproces. In onze kennissessie nemen we je graag mee in onze visie hierop.
PLENAIRE PROGRAMMA
Plenair bieden Adfiz-directeur Enno Wiertsema, NVGA-voorzitter Ron Gardenier, CGA-voorzitter Michael Mackaaij en Verbondsdirecteur Richard Weurding onder leiding van dagvoorzitter Boudewijn van Uden (a.s.r.) inzicht in de ontwikkelingen, trends, uitdagingen en aandachtspunten in de samenleving en de impact hiervan op de advies- en verzekeringswereld. Jarno Duursma, onafhankelijk technologie-expert, publicist, onderzoeker en spreker op het gebied van digitale technologie, biedt een concrete blik op de toekomstige impact van digitale technologie op bedrijf, mens en samenleving. Michael Mackaaij, voorzitter van de stichting Contactgroep Automatisering, biedt tips, aandachtspunten en aanbevelingen hoe adviseurs zich het beste staande houden in de digitale revolutie.
Wees voorbereid op de toekomst en schrijf je nu in op de speciale VIP-site.
Reactie toevoegen
Meer over
Verbond: "Keuzebegeleiding verzekeraars leidt niet tot persoonlijke aanbevelingen of adviezen"
"Wij hebben de ambitie toonaangevend te zijn in keuzebegeleiding, juist vanwege onze ervaring" Aldus het Verbond van Verzekeraars in zijn visie op keuzebegeleiding....
Verzekeringen winnen opnieuw DIL-strijd
Uit DIL-onderzoek van MoneyView blijkt dat in polissen de stijgende marktrentes sneller worden doorberekend dan in de bancaire tegenhangers. Het bureau: “De...
Schadeafhandeling watersnood deint na
Burgemeester Daan Prevoo van Valkenburg a/d Geul schetst geen opwekkend beeld van de schadeafhandeling na de watersnood medio 2021. Prevoo is een van de personen...
VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn
"Actieve provisietransparantie is nog steeds nergens voor nodig, maar als het dan toch komt biedt het de financieel adviseur een uitgelezen kans om zijn waarde tegenover...
Eerste exemplaar 'Watersnood in de Valckenborgh' uitgereikt aan Verbondsdirecteur
Het eerste exemplaar van Watersnood in de Valckenborgh (een uitgave van Adfiz) is op 16 november 2023 door Adfiz-directeur Enno Wiertsema uitgereikt aan Geeke Feiter-Van...
Adfiz: "Meer dan ooit laten zien wat wij doen, wat wij waard zijn"
Actieve provisietransparantie is nog steeds nergens voor nodig, maar als het dan toch komt biedt het de financieel adviseur een uitgelezen kans om zijn waarde tegenover...
MoneyView in VVP 5-2023: nieuwe pijnlijke dossiers
In de nieuwe VVP (5-2023) staat Martin Koot van MoneyView stil bij de weer opgelaaide woekerpolisaffaire en nieuwe pijnlijke dossiers. Koot merkt op dat financieel...
Pensioenadvies tijdens de transitieperiode
(Adfiz in Ken je vak! VVP 5-2023) De invoering van de Wet toekomst pensioenen leidt ertoe dat álle pensioenregelingen moeten worden aangepast. Pensioenadviseurs...
Let op: deze column is moeilijk leesbaar
(Martin Koot, MoneyView, in VVP 5-2023) En ineens zijn ze weer in het nieuws: woekerpolissen! Eind september deed het Gerechtshof Den Haag uitspraak in het hoger...
Wisselingen in bestuur Verbond
In de algemene ledenvergadering van december worden Sharon van Herel (managing director HDI Global NL), Carola Wijkamp (directievoorzitter De Vereende, foto) en...