Premievolume de Vereende in coronajaar toegenomen
De Vereende zag in coronajaar 2021 het premievolume toenemen met 5 procent tot 55,6 miljoen euro. Het netto resultaat kwam uit op 2,8 miljoen euro.
Volgens de Vereende reageerden producten verschillend op de coronamaatregelen: in periodes van (gedeeltelijke) lockdown werden er meer taxiverzekeringen geroyeerd of opgeschort, maar sloot de Vereende bijvoorbeeld ook meer bestelautoverzekeringen.
Volgens de Vereende wordt de dienstverlening weer beter gewaardeerd. In 2016, toen het eerste klanttevredenheidsonderzoek werd uitgevoerd, scoorde de Vereende een magere 5,96. In de jaren daarna groeide de waardering. Vorig jaar kwam het uit op een score van 6,65. "In dat cijfer laten klanten hun vaak negatieve start – vanwege royement of niet-acceptatie bij andere verzekeraars – van de klantreis en de premiehoogte meewegen; het doel is om de waardering te laten groeien naar een 7,1", aldus de Vereende.
In 2021 is de voorbereiding geweest van de RijBeterBox, een box die door taxichauffeurs bewust te maken van het eigen rijgedrag, het rijgedrag van die chauffeurs verbetert. Met de RijBeterBox kunnen goed rijdende chauffeurs objectief hun goede rijgedrag aantonen en zo worden zij aantrekkelijker voor reguliere verzekeraars. De introductie van deze RijBeterBox was op 1 februari 2022.
De Vereende kreeg dit jaar de certificering Great Place to Work. Directeur Ingrid Visscher: “De Vereende valt of staat met de kwaliteit en het enthousiasme van de medewerkers. Daarom ben ik zo blij met deze beoordeling en de certificering van GPTW. De certificering maakt ook voor de buitenwereld zichtbaar dat het fijn is om hier te werken. Uiteraard zijn we nog niet klaar, maar zoeken we constant naar nieuwe manieren om het werken hier nog prettiger te maken.”
Reactie toevoegen
Meer over
De Vereende: aansprekende praktijkvoorbeelden
Aansprekende voorbeelden van bijzondere risico's, en dan met name motorvoertuigen, komen aan bod in de kennissessie die de Vereende verzorgt tijdens het VVP Event...
Minimaal vier maatschappijen bieden taxiverzekeringen aan
Het Verbond van Verzekeraars heeft bij minister Hoekstra aangegeven bereid te zijn een uitvraag bij haar leden te doen om meer specifieke informatie over de ontwikkelingen...
Lithium ion accu’s zijn brandgevaarlijk. Feit of fabel?
Het gebruik van lithium ion accu’s is de laatste jaren explosief gestegen. Maar tegelijkertijd verschijnen er ook steeds meer nieuwsberichten over branden...
Feiten en fabels verzekerbaarheid elektrische vervoermiddelen
U kent de film vast wel, Back to the Future! In het vervolg op de eerste film was Michael J. Fox in het tweede deel te zien als puberend jochie, met zelfstrikkende...
Feiten en fabels over verzekerbaarheid zonnepanelen
Schade aan zonnepanelen is niet meeverzekerd wanneer de aanwezigheid van de zonnepanelen niet bekend is bij de verzekeraar van het woonhuis. Feit of fabel? De...
Feiten en fabels over de verzekerbaarheid van zonnepanelen
Schade aan zonnepanelen is niet meeverzekerd wanneer de aanwezigheid van de zonnepanelen niet bekend is bij de verzekeraar van het woonhuis. Feit of fabel? De...
Gouden gedragsregels in straattaal voor bezorgkoeriers op scooter
Veilig Verkeer Nederland (VVN) heeft samen met partner de Vereende vijf gouden gedragsregels voor bezorgkoeriers ontwikkeld en door een rapgroep uit Amsterdam laten...
WhatsApp Buurtpreventie: “Voorkomen is altijd beter dan genezen”
Als schadeverzekeraar is De Vereende enthousiast over preventieve maatregelen en initiatieven om schadelast zo laag mogelijk te houden. Het oprichten van Buurtpreventie...
Waarborgfonds Motorverkeer: interactieve video
Het Waarborgfonds Motorverkeer komt binnenkort met een interactieve video. Met deze video wordt het duidelijk wanneer het indienen van een claim wel of geen zin...
Feit of fabel: kentekenplicht voor trekkers betekent einde MMBS
De minister van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) Cora van Nieuwenhuizen heeft aangekondigd met een nieuw wetsvoorstel te komen. Dat voorstel heeft betrekking...