Reaal zet chatbot in

Chatbot Reaal

Reaal zet sinds kort een chatbot in op haar website. Start-up Embot heeft voor Reaal een integratie gerealiseerd van de chatbot-technologie met de bestaande livechat-functie.

Constant Moolenaar, director Customer Services bij Vivat: "Vanuit Reaal zochten wij naar een geavanceerde chatbot die eenvoudige vragen van onze klanten kan beantwoorden. Hierdoor houden medewerkers van het contact center meer tijd over om klanten, met de wat ingewikkeldere vragen, nog beter te helpen. De oplossing van Embot sprong eruit door de intelligente taaltechnologie, waardoor er ook bij verschillende schrijfwijzen snel automatisch juiste antwoorden kunnen worden gegenereerd. Daarnaast blinkt Embot uit door het zelflerend vermogen van de technologie, waardoor de chatbot steeds slimmer wordt naarmate het aantal interacties toeneemt. Wij zien hier nog veel toepassingsmogelijkheden voor de nabije toekomst; denk bijvoorbeeld aan een koppeling met voice assistants. Maar chatbot-technologie is uiteraard ook erg interessant voor de andere labels van VIVAT.”

 

 

 

 

 



Reactie toevoegen

 
Faster Forward en WeGroup koppelen

Faster Forward en WeGroup koppelen

“WeGroup heeft de slimme algoritmes, wij hebben het CRM met klantdata. Door deze met elkaar te verbinden is het handmatig overtypen van gegevens verleden tijd.”...

Alicia breidt internationaal uit door samenwerking met Roamler

Alicia breidt internationaal uit door samenwerking met Roamler

Een samenwerking tussen Alicia en Roamler brengt de op maat gemaakte verzekeringen van Alicia naar zes landen in Europa. Vanaf 7 september zijn freelancers die werkzaam...

FinTech startup Moss geschat op 500 miljoen

FinTech startup Moss geschat op 500 miljoen

FinTech startup Moss, sinds kort ook actief in Nederland, wordt geschat op 500 miljoen euro na een succesvolle Series B-financieringsronde van 75 miljoen. Het Duitse...

Big Data en kunstmatige intelligentie blijven belangrijkste FinTech-trends in financiële sector

Big Data en kunstmatige intelligentie blijven belangrijkste FinTech-trends in financiële sector

De afgelopen vier jaar zijn Big Data en kunstmatige intelligentie jaarlijks de trends met de grootste invloed op de financiële sector gebleken. Dat wordt geconcludeerd...

CFO's voorzien grote toekomst Big Data

CFO's voorzien grote toekomst Big Data

De financiële wereld kan binnen twee jaar niet meer zonder Big Data, verwacht 72 procent van de Nederlandse CFO’s. Een op de vijf CFO’s (21 procent)...

Blockchain niet het geneesmiddel tegen alle kwalen

Blockchain niet het geneesmiddel tegen alle kwalen

Blockchain is niet het geneesmiddel tegen alle kwalen. Aldus onderzoek door de Universiteit van Tilburg dat minister Dekker woensdag aan de Tweede Kamer heeft gestuurd....

"FinTech-ondernemingen nemen positie van banken over"

"FinTech-ondernemingen nemen positie van banken over"

Een derde van de MKB'ers denkt dat FinTech-ondernemingen binnen vijf jaar de plek van banken gaan innemen, aldus onderzoek van MKB-financieringsplatform October...

Nederlandse financiële markt in trek bij nieuwkomers

Nederlandse financiële markt in trek bij nieuwkomers

Het afgelopen half jaar hebben veel nieuwe bedrijven bij DNB een aanvraag gedaan om toegang tot de Nederlandse financiële markt te krijgen. In totaal gaat het...

Voorlopig geen 'bankvergunning light'

Voorlopig geen 'bankvergunning light'

Verkennend onderzoek heeft volgens minister Hoekstra laten zien dat een 'bankvergunning light' weinig toevoegt, voor zover de wetgeving een lichtere vergunningsvariant...

"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"

"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"

Aspecten die verreweg de meeste Nederlanders belangrijk vinden bij hun bank zijn een gebruiksvriendelijke website (93 procent) en een app (81 procent) waarop zij...