Reaal zet chatbot in

Chatbot Reaal

Reaal zet sinds kort een chatbot in op haar website. Start-up Embot heeft voor Reaal een integratie gerealiseerd van de chatbot-technologie met de bestaande livechat-functie.

Constant Moolenaar, director Customer Services bij Vivat: "Vanuit Reaal zochten wij naar een geavanceerde chatbot die eenvoudige vragen van onze klanten kan beantwoorden. Hierdoor houden medewerkers van het contact center meer tijd over om klanten, met de wat ingewikkeldere vragen, nog beter te helpen. De oplossing van Embot sprong eruit door de intelligente taaltechnologie, waardoor er ook bij verschillende schrijfwijzen snel automatisch juiste antwoorden kunnen worden gegenereerd. Daarnaast blinkt Embot uit door het zelflerend vermogen van de technologie, waardoor de chatbot steeds slimmer wordt naarmate het aantal interacties toeneemt. Wij zien hier nog veel toepassingsmogelijkheden voor de nabije toekomst; denk bijvoorbeeld aan een koppeling met voice assistants. Maar chatbot-technologie is uiteraard ook erg interessant voor de andere labels van VIVAT.”

 

 

 

 

 



Reactie toevoegen

 
Blockchain niet het geneesmiddel tegen alle kwalen

Blockchain niet het geneesmiddel tegen alle kwalen

Blockchain is niet het geneesmiddel tegen alle kwalen. Aldus onderzoek door de Universiteit van Tilburg dat minister Dekker woensdag aan de Tweede Kamer heeft gestuurd....

"FinTech-ondernemingen nemen positie van banken over"

"FinTech-ondernemingen nemen positie van banken over"

Een derde van de MKB'ers denkt dat FinTech-ondernemingen binnen vijf jaar de plek van banken gaan innemen, aldus onderzoek van MKB-financieringsplatform October...

Nederlandse financiële markt in trek bij nieuwkomers

Nederlandse financiële markt in trek bij nieuwkomers

Het afgelopen half jaar hebben veel nieuwe bedrijven bij DNB een aanvraag gedaan om toegang tot de Nederlandse financiële markt te krijgen. In totaal gaat het...

Voorlopig geen 'bankvergunning light'

Voorlopig geen 'bankvergunning light'

Verkennend onderzoek heeft volgens minister Hoekstra laten zien dat een 'bankvergunning light' weinig toevoegt, voor zover de wetgeving een lichtere vergunningsvariant...

"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"

"Tech cruciaal voor tevreden bankklant"

Aspecten die verreweg de meeste Nederlanders belangrijk vinden bij hun bank zijn een gebruiksvriendelijke website (93 procent) en een app (81 procent) waarop zij...

Engelse Fintech dabbl op Nederlandse markt

Engelse Fintech dabbl op Nederlandse markt

De Engelse Fintech dabbl komt naar Nederland. Zij biedt "intuïtief, eenvoudig beleggen tegen lage kosten aan ten behoeve van de 65 procent van de mensen die...

"Europese banken blind voor impact Fintechs"

"Europese banken blind voor impact Fintechs"

Blockchain maakt banken binnen de komende vijf tot tien jaar waarschijnlijk overbodig. Dat stelt een rapport van het Future of Workcentrum van Cognizant. "Fintechs...

FinTech en duurzaamheid nog te weinig gecombineerd

FinTech en duurzaamheid nog te weinig gecombineerd

FinTech moet nadrukkelijk ook worden gebruikt om invulling te geven aan sociale en ecologische waardes. Dat stelt het Sustainable Finance Lab.  Het Lab: "FinTech...

Startup Monefy boet voor insolvabiliteit

Startup Monefy boet voor insolvabiliteit

Consumentenleenplatform Monefy was volgens De Nederlandsche Bank in 2017 niet voldoende solvabel. Het fintechbedrijf dat werd opgericht door Peter Verhaar -onder...

Ohpen Nederland versterkt zich met topvrouw

Ohpen Nederland versterkt zich met topvrouw

Niet geheel toevallig brengt insur- en fintech-bedrijf Ohpen op Internationale Vrouwendag naar buiten, dat Angelique Schouten is aangesteld als chief commercial...