RegioBank start campagne 'lokaal'

Rein-Wispelweij---Directeur-RegioBank

RegioBank is een landelijke campagne gestart om aandacht te vragen voor het belang van de lokale ondernemer. Daarbij roept de bank de consument op “om, ook nu we allemaal weer wat meer mogen, lokaal te blijven kopen”.

Rein Wispelweij, directeur bij RegioBank: “Wij zagen afgelopen jaar van dichtbij hoe overal in Nederland de lokale ondernemers zo hard hebben gewerkt om hun hoofd boven water te houden en nog steeds bijdragen aan de leefbaarheid in hun buurt. Zij verdienen het dan ook om even in het zonnetje gezet te worden. We geven ze deze zomer dan ook het bescheiden podium dat ze misschien liever niet willen, maar wel verdienen.”

Bescheiden

Uit onderzoek dat RegioBank ter gelegenheid van de campagne heeft laten doen, blijkt dat ondernemers zich bescheiden opstellen en successen niet snel delen uit angst als opschepper over te komen. Als de successen wel worden gedeeld, is dat voor een ruime meerderheid van de ondernemers vooral gemakkelijk met zijn of haar partner (88 procent), de financieel adviseur of bank (66 procent) of vrienden en familie (66 proccent). Met hen gaat dat veel gemakkelijker dan het financieel succes delen met bijvoorbeeld klanten (24 procent), buurtgenoten (22 procent) of mensen die zij niet goed kennen (negentien procent).

Uit het onderzoek blijkt verder onder meer dat Nederlandse ondernemers van de coronacrisis ook hebben geleerd. Zo weten zes van de tien ondernemers beter hoe kosten te besparen en ruim de helft zorgen te uiten. Althans, als schaamte ze niet teveel in de weg zit. Zaken uitbesteden blijkt echter iets wat maar weinig ondernemers (23 procent) in crisistijd ontwikkelen.

Het onderzoek van RegioBank laat ook zien dat de meerderheid (56 procent) van de ondernemers zich door Covid-19 vooral zorgen maakt over de financiële gezondheid van hun onderneming, daarna komen pas een beetje tot veel zorgen over de (psychische) gezondheid van de werknemers (51 procent). Aanzienlijk minder zorgen gaan uit naar de kwaliteit van het werk (23 procent).

Reactie toevoegen

 
Meer over
RegioBank laat zien wat buurtzaam voor mensen betekent

RegioBank laat zien wat buurtzaam voor mensen betekent

RegioBank introduceerde in de vorige campagne het begrip buurtzaam. In een nieuwe campagne laat de bank nu zien wat buurtzaam voor mensen betekent. In de campagne...

RegioBank werkt samen met Capsearch voor zakelijke financieringen

RegioBank werkt samen met Capsearch voor zakelijke financieringen

"De groeiende markt voor zakelijke financieringen biedt kansen voor onafhankelijke tussenpersonen, ook voor de lokale zelfstandige adviseurs van RegioBank." Aldus...

Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank

Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank

De Volksbank gaat op 18 september van start met een nieuwe landelijke campagne waarin het wil laten zien dat de bank oog heeft voor wat er gaande is in de samenleving.  In...

Toekomstagenda aangeboden aan Tweede Kamer

Toekomstagenda aangeboden aan Tweede Kamer

De Tweede Kamercommissie voor Binnenlandse Zaken ontving dinsdag de Toekomstagenda en de vacaturetekst voor een minister voor Regiozaken. RegioBank bood dit...

RegioBank support 148 buurtzame initiatieven in 2022

RegioBank support 148 buurtzame initiatieven in 2022

In 2022 heeft RegioBank 148 buurtzame initiatieven helpen realiseren die bijdragen aan de leefbaarheid in dorpen en kleine steden in Nederland. Voor de initiatieven...

Groentehal Oosterik Buurtzaamste Ondernemer 2022

Groentehal Oosterik Buurtzaamste Ondernemer 2022

Groentehal Oosterik uit Tubbergen is tijdens de Dag van de Ondernemer een initiatief van MKB Nederland uitgeroepen tot Buurtzaamste Ondernemer 2022. De Buurtzaamste...

Obvion wint Gouden Spreekbuis

Obvion wint Gouden Spreekbuis

Obvion heeft de Gouden Spreekbuis Hypotheek Verstrekkers 2022 gewonnen. Naast Obvion waren ook Rabobank en Regiobank genomineerd. De drie verstrekkers danken de...

Obvion, Rabobank en RegioBank genomineerd voor Gouden Spreekbuis

Obvion, Rabobank en RegioBank genomineerd voor Gouden Spreekbuis

Obvion, Rabobank en RegioBank zijn genomineerd voor de Gouden Spreekbuis. Blauw Research voert dit jaar voor de 25ste keer de Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers...

Roel de Jong in bestuur VRA

Roel de Jong in bestuur VRA

Roel de Jong is tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Verenigde RegioBank Adviseurs (VRA) gekozen als lid van het bestuur van de VRA. De Jong werd tevens gekozen...

Corona-steunpakket stopt per tweede kwartaal 2022

Corona-steunpakket stopt per tweede kwartaal 2022

Het kabinet stopt per 1 april met het coronasteunpakket. Ondernemers kunnen dan geen gebruik meer maken van de tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid...