"Regreskansen niet laten liggen"

Euro's nieuw via Pixabay

CED ziet dat verzekeraars en andere organisaties niet meer aan regres toekomen. Peter den Ouden, Head of Claims bij CED: "Verzekeraars en andere organisaties hebben op meerdere vlakken te maken met arbeidsmarktkrapte, vergrijzing en het wegvloeien van kennis en continuïteit. Dat speelt zéker ook een rol bij het voeren van regres. Regres is geen klantgerichte activiteit. Als organisaties moeten kiezen waarvoor ze hun capaciteit inzetten, dan zal dit begrijpelijkerwijs altijd voor klantgerichte activiteiten zijn. Met als gevolg dat de regresdossiers zich opstapelen en in veel gevallen zelfs verjaren. Daarmee ontzeggen verzekeraars en organisaties zichzelf de mogelijkheid de schadelast of kosten te beperken."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Rhion vertrouwt complexere schades toe aan CED

Rhion vertrouwt complexere schades toe aan CED

Rhion, dat sinds 1 januari actief is op de Nederlandse markt, heeft haar complexere schades en letselschades toevertrouwd aan CED. Berend Jan Tempelman, Managing...

CED maakt 'expertise op afstand' mogelijk

CED maakt 'expertise op afstand' mogelijk

CED heeft remote expertise (expertise op afstand) voor zowel de Mobility- als de Property-markt versneld uitgerold als vervanging van de fysieke inspectie en expertise....

CED versnelt doorloop dossiers letselschade

CED versnelt doorloop dossiers letselschade

CED heeft het Expertise Centrum Licht Letsel opgericht. Hiermee wil CED een bijdrage leveren om een aantal knelpunten in de letselschademarkt op te lossen. Rob...

CED: meer omzet dankzij innovatie en nieuwe business

CED: meer omzet dankzij innovatie en nieuwe business

CED wil in 2020 nog intensiever met opdrachtgevers in gesprek om met nieuwe diensten en producten bij te dragen aan de uitdagingen waar zij voor staan. Volgens CEO...

CED en Woonstad Rotterdam breiden samenwerking uit

CED en Woonstad Rotterdam breiden samenwerking uit

CED en woningcorporatie Woonstad Rotterdam breiden hun samenwerking uit. Reparatieverzoeker van huurders worden sinds kort geautomatiseerd afgehandeld. De eerste...

CED en Openclaims samen in digitaal autoschadeproces

CED en Openclaims samen in digitaal autoschadeproces

CED en Insurtech Openclaims hebben een partnerovereenkomst gesloten waarmee de administratieve afwikkeling van autoclaims gekoppeld wordt aan het schadeherstelproces. ...

Volatiliteit in schadelast door klimaatverandering

Volatiliteit in schadelast door klimaatverandering

Extreem weer als gevolg van klimaatverandering zorgt voor steeds meer volatiliteit in de schadelast. Aldus het nieuwste Trendrapport Property van CED. Nico Dekker,...

Nico Dekker naar CED

Nico Dekker naar CED

Nico Dekker (53) is als opvolger van Marcel van Dijk benoemd tot commercieel directeur van CED Group. Dekker werkte onder meer bij Nationale-Nederlanden, PGGM,...

CED zet in op versnelde transformatie met aanstelling CTO

CED zet in op versnelde transformatie met aanstelling CTO

Met de aanstelling van François Goffinet als Chief Transformation Officer (CTO) zet CED in op een versnelde (digitale) transformatie van de organisatie. Sinds...

CED pleit voor vergoeden schades in natura

CED pleit voor vergoeden schades in natura

In heel Europa wordt het merendeel van de verzekerde schades in natura vergoed. Alleen in Nederland en België keren verzekeraars in 85 procent  van de...