Robin van Beem likes & unlikes

"Adviseurs mogen veel luider op de trom slaan", zegt Robin van Beem (Polis Advocaten) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP Online.
Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?
"Adviseurs zetten zich iedere dag met hart en ziel in voor hun klanten. De goede ontwikkeling die ik daarbij zie, is dat zij steeds vaker bewuste keuzes maken om zo te zorgen dat zij echt meerwaarde kunnen bieden voor hun klanten. Keuzes voor een bepaalde doelgroep. Of keuzes voor een specifiek vakgebied. Zoals de ontwikkeling dat het vak van inkomensadviseur steeds meer een echt specialisme wordt. Dat juich ik toe. Want het vakgebied van inkomen en sociale zekerheid is zo complex (geworden) dat je het advies daarover er niet zomaar even naast kan doen."
Wat kan er beter in de financiële sector?
"Adviseurs mogen veel luider op de trom slaan. De organisatiegraad is nog steeds laag, waardoor de lobby niet effectief is. En waardoor verzekeraars niet gedwongen worden om de klant echt centraal te stellen. Verzekeraars neigen nu te veel naar standaardproducten, waardoor er voor de specifieke en moeilijkere risico’s, juist de specialiteit van de adviseur, te vaak geen passende oplossing (meer) is. En er zijn nog steeds veel adviseurs die het moeilijk vinden om bij hun klant over te brengen dat hun dienst een behoorlijke beloning rechtvaardigt. Tegen hen wil ik zeggen: wees trots op je vak en leg uit dat het niet gaat om wat jouw dienstverlening kost, maar wat het oplevert."
Reactie toevoegen
Meer over
"De wereld wordt niet digitaal, de wereld ís digitaal." Aldus Leo de Boer (Verbond van Verzekeraars) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...
"Goed nieuws, geen boetes”, zegt Ewald Bary (Lindenhaeghe) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP. Wat gaat er momenteel goed in...
Bert Sonneveld likes & unlikes
"Wij zien de kwaliteit van de dienstverlening door assurantieadviseurs omhoog gaan", zegt Bert Sonneveld (de Vereende) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief...
Ron van Kesteren likes & unlikes
"Het klantbelang centraal stellen is geen project met een einddatum, het vraagt om continue aandacht." Dat stelt Ron van Kesteren (Stichting toetsing verzekeraars)...
Antoinette Kalkman likes & unlikes
"We moeten blijven oppassen dat automatisering niet leidend wordt, maar echt ondersteunend blijft aan de klantbenadering." Aldus Antoinette Kalkman (FlexFront) in...
Het besef dat de financiële sector uit moet gaan van de behoeften van de klant in plaats van alleen het aanbieden van producten is echt ingedaald. Dat zegt...
"Er gaat een moment komen dat de consument zelf de overregulering in de financiële sector afstraft." Dat stelt Michel Schaft (mede-oprichter we are sure) in...
"Wat gaan we doen om meer waarde toe te voegen aan financiële producten? Op deze vragen hoor ik in de markt nog te weinig antwoorden." Aldus Björn Jalving...
Richard Meinders likes & unlikes
"Ik zou graag zien dat er een brede dialoog binnen de sector op gang komt om het evenwicht tussen de commerciële en maatschappelijke belangen te behouden dan...
De zorgplicht naar de klant wordt soms te eng en daarmee in het nadeel van de klant uitgelegd. Dat stelt Iris Brik, directeur Fine Tuning Personal Finance en auteur...