Schilderstreken van bedrijf in voetzorg…

Verven schilderen via Pixabay

Kifid vindt het niet redelijk om kosten te declareren alsof de consument een schildersbedrijf had ingeschakeld, terwijl hij in werkelijkheid de schilderwerkzaamheden zelf heeft uitgevoerd zij het onder naam van zijn bedrijf in voetzorg. De Geschillencommissie in uitspraak GC 2019-962: "Dat de factuur afkomstig is van het bedrijf van de consument maakt niet dat sprake is van herstel door een derde. Consument heeft de schilderwerkzaamheden zelf uitgevoerd en daarom is sprake van herstel in eigen beheer. Dat niet in de voorwaarden staat dat sprake moet zijn van een officieel schadeherstelbedrijf doet hier niet aan af.

"Bovendien mocht de consument uit de brief van de Tussenpersoon niet afleiden dat hij het daarin genoemde bedrag aan schilderkosten vergoed zou krijgen na het indienen van een herstelnota. Daarvoor is nodig dat de consument aantoont dat de kosten op de factuur daadwerkelijk zijn gemaakt. De Commissie is van oordeel dat de consument met een factuur voor schilderwerkzaamheden van een bedrijf in voetzorg niet heeft aangetoond dat de kosten op de factuur daadwerkelijk volledig zijn gemaakt."

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Niet goed, geld terug...

Niet goed, geld terug...

Een adviseur verwoordt zijn 'niet goed, geld terug'-garantie zo dat de consument volgens Kifid terecht zijn geld terugeist, ook al is helemaal niet gezegd dat de...

Duurzame drager: voorwaarden moeten gedurende passende termijn ongewijzigd beschikbaar zijn

Duurzame drager: voorwaarden moeten gedurende passende termijn ongewijzigd beschikbaar zijn

Een website kan slechts als duurzame informatiedrager worden aangemerkt indien adviseur noch beheerder van de website de inhoud ervan eenzijdig kan wijzigen. De...

Nazorg

Nazorg

De op de adviseur rustende verplichtingen na het advies- en bemiddelingstraject worden in de eerste plaats ingekleurd door de in artikel 7:401 Burgerlijk Wetboek...

Adviseur kan opzegging nazorgovereenkomst niet weigeren

Adviseur kan opzegging nazorgovereenkomst niet weigeren

Een financieel adviseur kan het opzeggen van een nazorgovereenkomst door een consument niet uitsluiten, zo concludeert de Geschillencommissie van Kifid uitspraak...

Adviseur moet deel bereidstellingsprovisie vergoeden

Adviseur moet deel bereidstellingsprovisie vergoeden

Kifid laat een hypotheekadviseur een deel van de bereidstellingsprovisie vergoeden wegens schending van de zorgplicht (uitspraak GC 2019-1088). De Geschillencommissie:...

ASR moet rentevergoeding in spaarhypotheek herstellen

ASR moet rentevergoeding in spaarhypotheek herstellen

Kifid laat ASR de schade vergoeden die een hypotheekklant leed door wijziging van het risicobeleid. De consument kwam weliswaar in een lagere risicoklasse, tegelijkertijd...

Bank niet gehouden tot tussentijdse rentewijziging op basis van rentemiddeling

Bank niet gehouden tot tussentijdse rentewijziging op basis van rentemiddeling

Was Florius verplicht de consumenten een tussentijdse rentewijziging op basis van rentemiddeling aan te bieden? Kifid is van oordeel dat dat niet het geval is (uitspraak...

Kifid wijst vordering af ondanks schending zorgplicht door adviseur

Kifid wijst vordering af ondanks schending zorgplicht door adviseur

Consumenten menen dat hun overlijdensrisicoverzekeringen na de omzetting van hun hypotheek overbodig waren geworden. Zij verwijten hun adviseur (Rabobank) dat hij...

Verzekeraar moet bewijzen dat polisblad is ontvangen

Verzekeraar moet bewijzen dat polisblad is ontvangen

Verzekeraar mocht zich houden aan het laatst bij hem bekende adres van de consument. Maar dit laat onverlet dat hij moet bewijzen dat het polisblad op dat adres...

Premieverhoging van 95 procent redelijk en billijk

Premieverhoging van 95 procent redelijk en billijk

Het kan lonen om te checken of een verzekeraar bij het bepalen van de premie van de woonverzekering uitgaat van de juiste WOZ-waarde. Een verzekeraar vernieuwde...