Schilderstreken van bedrijf in voetzorg…

Verven schilderen via Pixabay

Kifid vindt het niet redelijk om kosten te declareren alsof de consument een schildersbedrijf had ingeschakeld, terwijl hij in werkelijkheid de schilderwerkzaamheden zelf heeft uitgevoerd zij het onder naam van zijn bedrijf in voetzorg. De Geschillencommissie in uitspraak GC 2019-962: "Dat de factuur afkomstig is van het bedrijf van de consument maakt niet dat sprake is van herstel door een derde. Consument heeft de schilderwerkzaamheden zelf uitgevoerd en daarom is sprake van herstel in eigen beheer. Dat niet in de voorwaarden staat dat sprake moet zijn van een officieel schadeherstelbedrijf doet hier niet aan af.

"Bovendien mocht de consument uit de brief van de Tussenpersoon niet afleiden dat hij het daarin genoemde bedrag aan schilderkosten vergoed zou krijgen na het indienen van een herstelnota. Daarvoor is nodig dat de consument aantoont dat de kosten op de factuur daadwerkelijk zijn gemaakt. De Commissie is van oordeel dat de consument met een factuur voor schilderwerkzaamheden van een bedrijf in voetzorg niet heeft aangetoond dat de kosten op de factuur daadwerkelijk volledig zijn gemaakt."

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Wel letsel, geen vergoeding

Wel letsel, geen vergoeding

(Katern Letselschade, VVP 03-2020) Een bestuurder van een auto met caravan moet op de ringweg Antwerpen uitwijken voor een te hard rijdende, dronken bestuurder....

EVR: geen standaardtermijn

EVR: geen standaardtermijn

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN HYPOTHEKEN – In deze klacht gaat het om een hypothecair krediet waarin vaststaat dat de consument bij het aanvragen van het krediet...

Geen plicht tot premienazorg

Geen plicht tot premienazorg

LEREN VAN KIFID-UITSPRAKEN NAZORG – Anders dan de Geschillencommissie vindt de Commissie van Beroep van Kifid dat de adviseur niet gehouden is om de consument...

Richtinggevend

Richtinggevend

JAARVERSLAG KIFID – Kifid wijst bij de publicatie van het jaarverslag altijd op trends die zij afleidt uit haar uitspraken. Zo ook dit keer weer. Een uitleg...

Gevlogen…

Gevlogen…

LEREN VAN KIFID-UITSPRKAKEN SCHADE – Consument heeft een Rabobank Goldcard. Aankopen daarmee zijn door middel van een door de bank gesloten aankoopverzekering...

Kifid: "Advies had verder moeten gaan"

Kifid: "Advies had verder moeten gaan"

Wanneer een overlijdensrisicopremie vanwege de universal life methodiek zo hoog wordt dat het denkbaar is dat de waarde van de beleggingsverzekering zijn betekenis...

Kifid: Florius moet kapitaal ORV alsnog verlagen

Kifid: Florius moet kapitaal ORV alsnog verlagen

(Kifid-uitspraak GC 2020-503) Consumenten hebben gevolmachtigde (Florius) verzocht het verzekerd kapitaal van hun overlijdensrisicoverzekering te verlagen tot 40.000...

Informatie over wezenlijke wijziging inzake hypotheek alleen op website volstaat niet

Informatie over wezenlijke wijziging inzake hypotheek alleen op website volstaat niet

Een consument mag verwachten dat de bank informatie over wezenlijke wettelijke wijzigingen met betrekking tot zijn hypotheek actief verstrekt. Denk daarbij aan een...

Gescheiden...

Gescheiden...

(Kifid-uitspraak GC 2020-477) ARAG is volgens Kifid niet gehouden rechtsbijstand te verlenen aan consument voor het geschil met zijn voormalige echtgenote over de...

Advieskosten hoeven niet terugbetaald ondanks fouten in advies

Advieskosten hoeven niet terugbetaald ondanks fouten in advies

Ondanks fouten in het adviestraject hoeft Financieel Fit van Kifid de advieskosten ad 2.500 euro niet te vergoeden (uitspraak GC 2020-478). De Geschillencommissie:...