Scildon helpt in pilot adviseurs klanttevredenheid te meten

Scildon gaat met enkele kantoren een pilot draaien om te kijken of het periodiek meten va klanttevredenheid over de dienstverlening van financieel advieskantoren voor het kantoor en hun klanten een meerwaarde heeft.
Dick de Kruijk, Manager Marketing & Innovatie Scildon: ““Wij zien nog relatief weinig financieel advieskantoren structureel onderzoek doen naar de klanttevredenheid. Met de groei van het aantal klanten per kantoor denk ik dat ook veel kantoren er verstandig aan doen om deze klanttevredenheid periodiek te meten. Voor de eigen medewerkers is het motiverend om te zien wanneer en waarover klanten tevreden zijn. Maar het houd je ook scherp op die onderdelen waar het in de ogen van de klant misschien toch iets minder goed gaat.”
Scildon zelf meet jaarlijks onder polishouders de klanttevredenheid. Over 2021 behaalde de maatschappij volgens eigen zeggen een, voor financiële instellingen, zeer hoge NPS-score van +26. Volgens De Kruijk is dit absoluut mede te danken aan de samenwerking met adviseurs: “Over het algemeen zien wij dat klanten met meer complexe vragen bij voorkeur via hun adviseur contact met Scildon hebben. Zo is bij de expiratie van een polis de NPS significant hoger als voor de afhandeling de adviseur is benaderd. Hoewel gemiddeld genomen de verschillen klein zijn, is de NPS en dus de klanttevredenheid hoger bij klanten die ons via de adviseur benaderen.”
Reactie toevoegen
Gert Jan Fritzsche verlaat Scildon
Gert Jan Fritzsche gaat dit jaar Scildon verlaten. Zes jaar geleden trad hij aan als CEO. Volgens een beknopt persbericht neemt hij ergens dit jaar in goed overleg...
Waar blijft de doorstroomhypotheek?
(Partner in kennis Scildon in VVP 06-2022) Henk Jansen, oprichter van het in expats gespecialiseerde financieel adviesbureau Expat Mortgages, is helder: “Er...
TAF, Scildon, a.s.r. en NN winnaars vernieuwd Adfiz Prestatie Onderzoek
TAF (Maatwerk ORV), Scildon (Huurverzekering), a.s.r. ( Platform Duurzaam Wonen), Nationale-Nederlanden (Dekking voor opruimen zonnepaneeldeeltjes) zijn de winnaars...
Dazure biedt kosteloze GezinGeregeld dekking
Dazure heeft de voorwaarden van de GoedIdee Overlijdensrisicoverzekering verbeterd door de kosteloze GezinGeregeld dekking toe te voegen. Wanneer de klant met een...
En de winnaar is... de onafhankelijke adviseur!
(Finale VVP Advies Award 2022 in VVP 5) Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de VVP Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van vvp voor het meest klantgerichte...
Scildon zet zich in voor groener Tanzania
ScilScildon gaat zich samen met vermogensbeheerder ACTIAM en Justdiggit in de komende tijd inspannen om 1.740.000 m2 dorre grond in Tanzania te vergroenen. De stichting...

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld
Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2022 in de belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...
Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022
Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...
Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!
Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...
Klant heeft nog veel meer te bieden
(Rondetafelgesprek VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De waan van de dag drukt actief klantbeheer wel eens naar de achtergrond. Zeker als klanten in...