SEH: consumentencampagne 'LevenWonen'
Op meerdere radiozenders zijn sinds dinsdag commercials te beluisteren van de SEH. De radiocampagne vormt de aftrap van een langdurige consumentencampagne ‘LevenWonen’.
Centraal onderdeel in de campagne is het online platform LevenWonen.nl. Deze website biedt consumenten laagdrempelige informatie over wonen en belangrijke levensfasen. Bij SEH aangesloten adviseurs kunnen berichten delen en (potentiële) klanten naar hun eigen profielpagina leiden. Om die reden hebben, in de weken voorafgaand aan de campagne, al bijna 2.000 Erkend Financieel Adviseurs hun profiel op LevenWonen.nl geactiveerd en verrijkt.
De campagne ‘LevenWonen’ zal voortdurend inhaken op actuele financiële thema’s. Via social media en zoekmachine Google worden gericht doelgroepen bereikt: starters, woningbezitters, huurders en zzp’ers.
Het eerste campagnethema is ‘duurzaam wonen’. Consumenten kunnen via een speciale ‘DuurzaamheidScan’ snel zien op welke punten zij hun huis kunnen verbeteren. Binnen enkele minuten wordt duidelijk wat er zoal gedaan kan worden, aan welke investeringen ze moeten denken en wat er te besparen valt. De scan verwijst uiteraard door naar de Erkend Financieel Adviseur voor een antwoord op de vraag hoe een duurzame verbouwing kan worden gefinancierd.
De SEH-commercial is de komende twee weken circa 150 keer te horen op een viertal zenders: NPO Radio 2, Qmusic, Radio 10 en Sky Radio. De commercial verwijst luisteraars naar de website LevenWonen.nl.
SEH wil met de campagne laten zien waar een Erkend adviseur voor staat. “En we laten consumenten zien waar ze die Erkend adviseur kunnen vinden”, zegt SEH-directeur Bart de Nie. “Wij vinden dat consumenten de juiste keuze al moeten maken op het moment dat zij een financieel adviseur zoeken.”
Reactie toevoegen
Meer over
1 april? Misschien toch niet zo’n gek idee!
(door Harrie-Jan van Nunen, voorzitter SEH) Dinsdag deelden we een bericht dat starters vanaf 2026 meer leencapaciteit krijgen. Dankzij ruimere woonquotes en een...

SEH kiest TRIPLEi als communicatiepartner
Vanaf 1 januari 2025 verzorgt multimediale uitgeverij TRIPLEi, Financial Content BV, alle communicatie-uitingen voor de Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH)....

Nieuwe SEH-directeur: "Jaarlijks toetsen"
Maria Silveira, onlangs Bart de Nie opgevolgd als SEH-directeur, pleit voor jaarlijks toetsen van de kennis van adviseurs. In een interview op www.kop-munt.nl stelt...
Jonge starters hebben nogal wat noten op de zang
Volgens SEH staat veeleisendheid van jonge starters het kopen van een woning in de weg. Zo verlangt ongeveer een derde van de 17-34 jarige starters een tuin van...
Maria Silveira nieuwe directeur SEH
Maria Silveira volgt per 1 september Bart de Nie op als directeur van de Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH). Op dit moment is Silveira werkzaam bij Veldsink...
SEH en Impact lanceren 'Eigenwoning Challenge'
De Stichting Erkend Hypotheekadviseur (SEH) heeft samen met Impact de kennisquiz 'de Eigenwoning Challenge' gelanceerd. Volgens de SEH een nieuwe benadering om de...
Financieel adviseurs maken meer werk van actief klantbeheer
Financieel adviseurs hebben het afgelopen jaar meer werk gemaakt van actief klantbeheer, zo blijkt uit het tweede onderzoek van de Stichting Actief Klantbeheer....
Actief Klantbeheer centraal in SEH College Tour
"Hoe bouw je een duurzame relatie op met je klanten? Hoe verhoog je de intensiteit en het niveau van klantcontacten en hoe creëer je tegelijkertijd een solide...
Register Financieel Adviseur Duurzaam Wonen
SEH introduceert in samenwerking met De Hypotheker en Advieskeuze het register Financieel Adviseur Duurzaam Wonen. Alle bij de SEH ingeschreven financieel adviseurs...
Winnende bespaartip consumentenplatform LevenWonen.nl
Organiseer eetafspraken met vrienden of familie en rouleer iedere week. Met die bespaartip heeft Rowin van den Berge uit Hillegom de prijsvraag gewonnen van LevenWonen.nl,...