SharePeople groeit naar 5.000 deelnemers
SharePeople (een crowdsurance oplossing waar zzp’ers een vangnet voor elkaar vormen bij arbeidsongeschiktheid) is in een jaar tijd gegroeid van 3.300 naar 5.000 deelnemers.
Het ziektepercentage bij SharePeople is momenteel 1,4 procent (incl. coronatijd) en dat ligt lager dan het gemiddelde (2 procent) onder zzp’ers en werknemers (4,5 procent) Inmiddels zijn er 33.000 donaties gedaan voor een totaalbedrag van 1,1 miljoen euro.
Cosmas Blaauw, oprichter SharePeople: “We merken dat deelnemers ons zeer sterk aanbevelen bij andere zzp’ers. Daar komt een belangrijk deel van onze groei vandaan. Ook in Trustpilot scoren we hoog: 4,8 sterren van de 5.”
Een deelnemer bij SharePeople doneert één keer per maand maximaal 6 procent van de gekozen inkomensdekking (1.000, 2.000 of 3.000 euro). Dus maximaal 60, 120 of 180 euro. Omdat het ziekteverzuim bij SharePeople laag is, vallen de kosten in de praktijk veel lager uit dan deze maximale bedragen. Gemiddeld 27 euro per maand (17 euro aan donaties + 10 euro kosten).
Reactie toevoegen
Reacties
Arnoud Wennekus - AOV-ZZP.nl 28 april 2021
SharePeople doet een aantal dingen goed. Maar er is ook , in vergelijking met andere broodfondsen/schenkkringen en tech-oplossingen, ook een hoop op aan te merken nog helaas qua kwaliteit en zekerheid: Zie deze zeer uitgebreide review gerust eens door https://www.aov-zzp.nl/blog/1788-sharepeople-review-door-aov-specialist
Meer over
Honderd nieuwe mede-eigenaren SharePeople
Tien procent van de 5.000 deelnemers aan SharePeople is inmiddels mede-eigenaar. Eerder deze maand voegden zich 100 nieuwe deelnemers bij de 400 mede-eigenaren die...
SharePeople start televisiecampagne
SharePeople start 16 april met een televisiecampagne. De campagne "moet een einde maken aan het heersende beeld bij zzp’ers dat een arbeidsongeschiktheidsverzekering...
BrightPensioen verwelkomt duizendste deelnemer crowdsurance
BrightPensioen heeft de duizendste deelnemer verwelkomd die meedoet het vangnet met de crowdsurance oplossing van SharePeople. De samenwerking tussen deze twee...
Eigen deelnemers in campagne SharePeople
SharePeople is een reclamecampagne gestart met deelnemers in de hoofdrol. In de campagne te zien zijn Boaz Engelo (ondernemer verzuimmanagement), Morena Abbatangelo,...
SharePeople gaat het voor ZZP’ers met een (tijdelijk) lager inkomen van gemiddeld 1.000 euro netto per maand ook mogelijk maken zich te voorzien van een vangnet...
SharePeople: grote corona-solidariteit onder zzp'ers
SharePeople ziet een grote solidariteit onder de deelnemers tijdens de corona-crisis. Het naar beneden bijstellen van het inkomensniveau en het opschorten van de...
SharePeople biedt opschorten deelnamekosten tijdens coronacrisis
Deelnemers kunnen hun deelnamekosten aan SharePeople voor voorlopig drie maanden opschorten. Dat is een van de maatregelen waarmee het platform voor crowdsurance...
Hoog tijd voor een basisinkomen
Ook deze crisis toont het aan: het is hoog tijd voor een basisinkomen. Mijn oog viel op een bericht van minister Wiebes waarin hij zegt dat je als zzp’er zelf...
De nieuwe technologie, big data, de nieuwe kijk op klantgerichtheid. Het zijn uitdagingen die innovatieve partijen graag oppakken. In de rubriek ‘Verfrissend!’...
Vervang 'Broodfonds' door overkoepelende naam Schenkkring
Een Broodfonds is een voorbeeld van een schenkkring. Er zijn er meer, zoals Ziektefonds, SamSamkring, Voorzieningenfonds en SharePeople. Om verwarring te voorkomen...