STAP-loket nu open op 17 maart

UWV

UWV heeft de nieuwe openingsdatum van het STAP-loket bekend gemaakt: vrijdag 17 maart 10.00 uur. Vorige week ging het loket voor deze aanvraagronde open maar moest al snel weer gesloten worden wegens een technisch probleem en grote drukte. Mensen die al een STAP-aanmeldingsbewijs hebben met een startdatum vanaf 28 maart 2023 kunnen dit gewoon gebruiken bij hun aanvraag op 17 maart. Normaal gesproken moet de startdatum minimaal vier weken na de aanvraag van het STAP-budget liggen, maar daar wordt nu een uitzondering op gemaakt.

UWV: "De storing waardoor op 28 februari geen STAP-budget kon worden aangevraagd, werd veroorzaakt door een combinatie van een technische fout en grote drukte.

"De belangstelling voor het aanvragen van STAP-budget is altijd groot geweest, maar was dit keer echt overweldigend. We hadden 128.000 vooraanmeldingen van opleiders binnen. Op het hoogtepunt stonden er bijna 300.000 apparaten in de wachtrij, twee keer zoveel als in vorige rondes. Door dit hoge aantal in combinatie met een fout in de doorgevoerde software-upgrade liep alles vast."

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Werkgever en werknemer vanaf 1 juli 2023 verplicht om visie op re-integratietraject te geven

Werkgever en werknemer vanaf 1 juli 2023 verplicht om visie op re-integratietraject te geven

Werkgever en werknemer zijn vanaf 1 juli 2023 verplicht om hun visie op het re integratietraject te geven. Werkgevers en werknemers moeten hun mening over de re-integratie-afspraken...

Kabinet legt concurrentiebeding aan banden

Kabinet legt concurrentiebeding aan banden

Het kabinet heeft besloten het concurrentiebeding te moderniseren.Minister Van Gennip is van plan de volgende wijzigingen uit te werken in een wetsvoorstel: het...

Igno Schings (NN): “Sneller in gesprek over gezondheid met werknemer”

Igno Schings (NN): “Sneller in gesprek over gezondheid met werknemer”

NN roept werkgevers op vaker en sneller het gesprek aan te gaan over gezondheid met hun werknemers. Igno Schings, directeur collectieve inkomensverzekeringen, tegenover...

Opt-out staat los van capaciteitsprobleem UWV

Opt-out staat los van capaciteitsprobleem UWV

“Ik hecht er waarde aan te vermelden dat de reden voor een opt-out niet gelegen is in het verminderen van de te verrichten werkzaamheden voor UWV.” Aldus...

"Verplichte AOV zelfstandigen wordt uitgeklede basisregeling"

"Verplichte AOV zelfstandigen wordt uitgeklede basisregeling"

RADI AOV gaat een kennisdocument opstellen over de verplichte AOV voor zelfstandigen waar het kabinet op inzet. “Daarin”, aldus RADI AOV, “worden...

Algemene Rekenkamer: "Uitvoering WIA loopt helemaal vast"

Algemene Rekenkamer: "Uitvoering WIA loopt helemaal vast"

UWV heeft niet genoeg verzekeringsartsen om vast te stellen of er sprake is van (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid. Hierdoor, aldus de Algemene Rekenkamer in haar...

Geen grote verschuivingen in aandeel eigenrisicodragers

Geen grote verschuivingen in aandeel eigenrisicodragers

Een UWV-analyse laat zien dat er de afgelopen vijf jaar (van 1 januari 2018 tot en met 1 januari 2022) zowel bij de ZW als bij de WGA geen grote verschuivingen zijn...

Reëele kans op averechtse risicoselectie bij opt-out verplichte AOV zelfstandigen

Reëele kans op averechtse risicoselectie bij opt-out verplichte AOV zelfstandigen

Bij een opt-out bij de verplichte AOV voor zelfstandigen is er een reëel risico op averechtse risicoselectie. Dat stelt SEO in onderzoek naar de gevolgen van...

Adfiz: wees alert op onterecht WIA-voorschot

Adfiz: wees alert op onterecht WIA-voorschot

Adfiz roept adviseurs op alert te zijn op onterechte WIA-voorschotten. Adfiz: “Als mensen een voorschotuitkering ontvangen moeten zij die terugbetalen als...

Regeling zorgmedewerkers met langdurige post-COVID klachten: WIA-beschikking voorwaarde

Regeling zorgmedewerkers met langdurige post-COVID klachten: WIA-beschikking voorwaarde

De regeling die 15.000 euro toekent aan zorgmedewerkers met langdurige post-COVID klachten geldt niet mensen zonder arbeidsongeschiktheidsverzekering. Dat blijkt...