Stichting Odin van start met claimdesk
Stichting Odin start vanaf vandaag een claimdesk, die intermediairs ondersteunt bij diverse soorten schadeclaims.
Odin gaat van start met de diensten Woekerpolis claims, Kifid-procedures tegen adviseurs en claims op schadeverzekeringen.
Adviseurs kunnen woekerpolissen van hun klanten bij de stichting aanmelden "om een hogere schadeclaim te realiseren dan de collectieve compensaties". Volgens de stichting verdienen tenminste een miljoen polissen het label ‘schrijnende gevallen’, waarbij recht op hogere schadevergoeding bestaat. De experts van Odin, die onder leiding staan van René Graafsma en Martin van Rossum, richten zich uitsluitend op schade uit het verleden. "Het ontwoekeren van de polis blijft het domein van het intermediair."
Ook begeleiden de experts intermediairs die geconfronteerd worden met een Kifid-procedure. Tenslotte kunnen door verzekeraars deels of geheel afgewezen schadeclaims op particuliere of zakelijke schadeverzekeringen aan Odin worden voorgelegd voor een second opinion. Stichting Odin werkt hiertoe samen met verzekeraarklachten.nl.
Reactie toevoegen
Claimactiviteiten Stichting Odin naar WoekerClaims
Stichting WoekerClaims neemt alle individuele claimactiviteiten van Stichting Odin over. Odin-voorzitter Jeffrey Leichel: "Vorig jaar zijn we al gestart met het...
Intermediaire activiteiten Odin naar CFD
Na een jarenlange samenwerking tussen CFD en Stichting ODIN hebben beide organisaties besloten de intermediaire activiteiten van Stichting ODIN onder te brengen...
Odin fel tegen adviesloket woekerpolis Verbond
Stichting Odin zegt zeer teleurgesteld te zijn over het besluit van het Verbond van Verzekeraars om "uitsluitend via een eigen loket woekerpolis-gedupeerden...
Odin ontwikkelt nieuwe woekerclaimprocedure
Odin heeft een nieuwe claimprocedure voor 'woekerpolisgedupeerden' ontwikkeld. "In de laatste jaren zijn veel nieuwe feiten boven water gekomen, is er meer...
Odin komt met claim- en Hypopakket
Stichting Odin heeft voor adviseurs het Claimpakket en het Hypopakket ontwikkeld. Met het ClaimPakket kunnen intermediairs zelfstandig een berekening maken van de...
Odin: KIFiD frustreert woekerpolisklachten
Volgens de stichting Odin schrijft KIFiD aan consumenten die een woekerpolisklacht hebben dat ze vol zitten. De wachttijden lopen op tot meer dan een jaar. Volgens...
Odin: stijgende beurs nekt woekerpolishouder
"De beurzen breken record na record. En dat is goed nieuws voor alle beleggingsproducten in Nederland, dus ook voor woekerpolissen. Maar schijn bedriegt, want...
"70 procent woekerpolisadvies deugt niet meer"
Volgens Stichting Odin deugt 70 procent van de woekerpolisadviezen niet meer. Uit interne analyse blijkt dat in 70 procent van de gevallen het beleggingsrisicoprofiel...
Odin start woekerpolisplein voor adviseurs
Stichting Odin heeft voor financieel advieskantoren 'woekerpolisplein' opgezet. Op dit plein is informatie te vinden over hersteladvies. Odin-voorzitter Jeffrey...
Odin in zee met belangenclubs Woekerpolis
Stichting Odin gaat samenwerken met de Vereniging Woekerpolis.nl en WoekerpolisVrij. Volgens Odin hebben consumenten hierdoor nu via één ingang toegang...