Stilzitters betalen meer voor hun autoverzekering

Wiel via Pixabay

Mensen die nog nooit zijn overgestapt, betalen voor hun allrisk autoverzekering gemiddeld iets meer per maand (52 euro) dan mensen die wel eens een overstap gemaakt hebben (45 euro). Zo blijkt uit onderzoek door Allianz Direct.

Van de ondervraagden heeft dertig procent geen idee welke premie ze betalen. Ruim vier op de tien weet dit ongeveer te benoemen. De overige 29 procent weet exact het bedrag wat elke maand wordt besteed aan de autoverzekering.

Automobilisten betalen gemiddeld 46 euro per maand voor hun autoverzekering. Voor een WA-verzekering betalen respondenten rond de 30 euro per maand, voor een Beperkt Casco-verzekering gemiddeld 42 euro en voor een allrisk verzekering gemiddeld 52 euro.

Uit het onderzoek blijkt ook dat lang niet alle Nederlandse automobilisten weten waar zij voor verzekerd zijn. Slechts 28 procent is er precies van op de hoogte wat hun autoverzekering dekt. Bijna twee derde (61 procent) weet dit ongeveer te benoemen en een op de tien heeft geen idee.

 

 

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

Albert van der Poll - Van der Poll Financiële Diensten 24 juni 2020

Ik hoor nu al jaren iets over de waarde van advies, maar nooit wordt die bij onderzoeken concreet gewaardeerd. Als onze branche organisatie terecht aangeeft dat de onophoudelijke waarschuwingen van de AFM en de Consumentenbond en dergelijke "pas op voor adviseurs" nu toch wel erg het niveau van roddel en achterklap naderen, dan kan toch ook aangegeven worden welke producten met of zonder adviseur verkrijgbaar zijn. Dan kan de zelfredzame consument kiezen voor het goedkoopste online product en daar reuze gelukkig mee worden.Dat zijn vast die 29% die het exact weten en zelf uitzoeken. Zijn er nog 71% over. Die klant van mij kan kiezen om ongeveer hetzelfde te betalen, maar dan zit er iemand bij in die de BM ladder vergelijkt, de nieuwwaarde regeling, de terugval bij schade, de meerpremie bij een schadeclaim, de no blame regeling, vandalismedekking, korting met een app, of er nog een bonusbeschermer is te bemachtigen, wat en hoe de schadesturing is, de eigen risico's hulp bij het invullen van schadeformulieren, brieven over schadeverhaal, etc. etc. En nou denk ik zomaar dat mijn klant veel beter af is dan met de webmodule met de goedkoopste premie, al wat het maar de gemoedsrust. Dat er weer een gratis publiciteitsonderzoekje van de marketing afdeling van Allianz komt om maar weer eens te benadrukken dat het vast zeven euro goedkoper kan is voor veel consumenten helemaal niet zo boeiend.

PS - Platter-Schoo Fd 23 juni 2020

Kijkt er nog iemand naar de voorwaarden? of de bagger back-office van de prijsvechters? Zinloos onderzoek dus.

Meer over
Rijbewijzen opnieuw langer geldig vanwege lockdown

Rijbewijzen opnieuw langer geldig vanwege lockdown

Minister Van Nieuwenhuizen treft een nieuwe coulanceregeling waardoor rijbewijzen die tussen 1 december 2020 en 1 maart 2021 verlopen, tot 1 maart geldig blijven....

Hybride en keyless entry auto’s  in 2020 populairder bij dieven

Hybride en keyless entry auto’s in 2020 populairder bij dieven

Hybride en keyless entry auto’s werden in 2020 populairder bij autodieven, blijkt uit data van de AutodiefstalBarometer van Interpolis. De verzekeraar: "Uit...

Verbond: "Geen onverzekerbaarheid door strengere Kiwa-eisen"

Verbond: "Geen onverzekerbaarheid door strengere Kiwa-eisen"

De strengere eisen van keuringsdienst Kiwa aan ‘keyless entry-systemen' hebben volgens het Verbond geen gevolgen voor de verzekering. Aldus de verzekeraarsorganisatie...

Oldtimers vrijgesteld van APK-plicht

Oldtimers vrijgesteld van APK-plicht

Voertuigen van 50 jaar of ouder hoeven vanaf 1 januari 2021 niet meer verplicht APK gekeurd te worden. Voor historische voertuigen van voor 1 januari 1960 gold al...

TLN zet extra in op preventie met Hello Mobility

TLN zet extra in op preventie met Hello Mobility

Hello Mobility gaat samenwerken met branchevereniging Transport en Logistiek Nederland (TLN). Hello Mobility levert een preventieprogramma op maat waarin rijgedrag...

WA: Directe Schadeafhandeling vanaf 1 juli

WA: Directe Schadeafhandeling vanaf 1 juli

Als alles volgens plan verloopt, stapt het overgrote deel van de motorrijtuigverzekeraars op 1 juli over op Directe Schadeafhandeling en volgt een klein deel in...

Neefje op bezoek? Autosleutels verstoppen!

Neefje op bezoek? Autosleutels verstoppen!

Laat de autosleutel niet op tafel liggen als een neefje op bezoek is... Een oom deed dat wel, waarna zijn neefje ging joyriden met schade tot gevolg. Bovemij - de...

Verzekeraars mogen gezamenlijke regeling invoeren voor afhandeling autoschades

Verzekeraars mogen gezamenlijke regeling invoeren voor afhandeling autoschades

Verzekeraars mogen van de ACM samen een regeling invoeren om schades aan motorrijtuigen sneller en eenvoudiger af te handelen. Nu moeten consumenten met een Wettelijke...

Grote prijsverschillen tussen WA-autoverzekeringen

Grote prijsverschillen tussen WA-autoverzekeringen

Jaarpremies van WA-autoverzekeringen lopen behoorlijk uiteen, terwijl de voorwaarden in de meeste gevallen grotendeels hetzelfde zijn. Dat constateert de Consumentenbond,...

Administratieve verlenging 75+: aantal dossiers daalt verder

Administratieve verlenging 75+: aantal dossiers daalt verder

Het CBR meldt dat eind september 54.125 mensen vielen onder de administratieve verlenging 75+. Dat is bijna de helft minder dan een half jaar geleden; eind april...