Surebusiness vernieuwt avb-producten

Levent Türkmen

Surebusiness heeft de dekkingsmogelijkheden op het gebied van aansprakelijkheid uitgebreid.

Er is een uitbreiding in aantal te verzekeren hoedanigheden, er is dekking voor lastigere producenten- en groothandelsrisico’s, er is een verhoging van de maximale bedrijfsomzet tot € 10.000.0000 direct te verzekeren en tot € 20.000.000 via versnelde acceptatieprocedure en het inlooprisico met schone omstandighedenverklaring is onbeperkt standaard mee te verzekeren.

Directeur Levent Türkmen: “Provinciale risicodragers verschralen in hoog tempo hun productaanbod. Steeds meer maatschappijen beperken zich tot de echte standaard-risico’s. Het MKB is echter een pluriforme sector waar juist heel veel afwijkende risico-situaties bestaan. Dat vraagt extra kennis zowel in het advies- als in het acceptatietraject.  Wij springen nu in het gat dat de traditionele verzekeraars breed laten vallen."

Türkmen is van mening dat het een goede zaak is dat verzekeraars scherp zijn op de risico’s die men wel en niet verantwoord vindt om te verzekeren. "Maar die ontwikkeling schiet nu door. De markt is nu eenmaal groter dan alleen het tegen brand verzekeren van betonnen funderingen onder water. Adviseurs vinden onder meer via grote buitenlandse verzekeraars uiteindelijk wel hun weg om de belangen van hun relaties goed te verzekeren. Maar wanneer Nederlandse verzekeraars hun beleid niet aanpassen moeten ze over een paar jaar niet klagen dat een relevant en aantrekkelijk deel van de markt voor hen niet meer beschikbaar is.”

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Provisie en tekencommissie zijn geen ‘giften’

Provisie en tekencommissie zijn geen ‘giften’

"Verzekeraars die provisie en tekencommissie blijven zien als een ‘gift’ of als mogelijkheid om kosten te besparen in plaats van een vergoeding voor...

Provisie en tekencommissie zijn geen ‘giften’

Provisie en tekencommissie zijn geen ‘giften’

(door Levent Türkmen, SUREbusiness) Tussen verzekeringsmaatschappijen en gevolmachtigden wordt op dit moment stevig gediscussieerd over de beloningen en rendementen....

Omzet SUREbusiness meer dan verdubbeld

Omzet SUREbusiness meer dan verdubbeld

De in zakelijke schadeverzekeringen gespecialiseerde serviceprovider SUREbusiness zag de omzet voig jaar meer dan verdubbelen: van zeven naar zestien miljoen euro....

SUREbusiness kondigt verdubbeling limieten brandpool aan

SUREbusiness kondigt verdubbeling limieten brandpool aan

SUREbusiness kondigde tijdens de opening van het nieuwe kantoor in Alkmaar aan de capaciteit van het huismerk voor bedrijfsmiddelen tot tien miljoen verzekerd bedrag...

Bart Boïng benoemd tot directeur SUREbusiness

Bart Boïng benoemd tot directeur SUREbusiness

Bart Böing is benoemd tot directeur SUREbusiness. Samen met oprichter en eigenaar Levent Türkmen gaat hij de verdere groei van de onderneming in goede...

"BAV steeds meer eenheidsworst"

"BAV steeds meer eenheidsworst"

Het beleid van de Nederlandse verzekeraars leidt er volgens SUREbusiness toe dat het voor financieel adviseurs bij steeds meer beroepen lastig wordt om de beroepsaansprakelijkheid...

"Groeiende kritiek adviseurs op dienstverlening verzekeraars"

"Groeiende kritiek adviseurs op dienstverlening verzekeraars"

"Vanuit financieel advieskantoren is groeiende kritiek op de dienstverlening van verzekeraars. De kritiek richt zich met name op het gebrek aan de wil en mogelijkheden...

Raadschelders & zn 300ste deelnemer SUREbusiness

Raadschelders & zn 300ste deelnemer SUREbusiness

Raadschelders & zn uit Kudelstaart heeft zich als 300ste deelnemer aangesloten bij de serviceprovider zakelijke verzekeringen SUREbusiness.SUREbusiness, serviceprovider...

Buitenlandse nieuwkomers winnen terrein bij Zakelijk Schade

Buitenlandse nieuwkomers winnen terrein bij Zakelijk Schade

"Tenzij de Nederlandse verzekeraars hun koers wijzigen denk ik dat de komende jaren een steeds groter deel van de premiestroom zakelijk schade zich zal verleggen...

"Scherpe scheiding zakelijk en privé sluit niet meer aan bij belevingswereld klanten"

"Scherpe scheiding zakelijk en privé sluit niet meer aan bij belevingswereld klanten"

De scherpe scheiding zakelijk en privé sluit niet meer aan bij de belevingswereld van de klant, aldus Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO) op het seminar ‘Maatwerk...