'Tijd is geld' nieuwe perverse prikkel door provisieverbod

Discussie

Door het provisieverbod geldt voor adviseurs: tijd is geld. Heeft dit inderdaad geleid tot een nieuwe perverse prikkel, zoals vorige week gesteld in het verslag van de bijeenkomsten die DFO, Scildon en BNP Paribas Cardif belegde met stakeholders over een daling van het aantal bijverbanden bij de hypotheek. Die prikkel is dan zo snel mogelijk het advies geven en afwerken, waardoor het ontbreekt aan diepgang. We zijn benieuwd wat uw ervaring is, dus doe weer mee en stem op de nieuwe VVP-stelling van de week!

Klik HIER om uw stem uit te brengen.

De stelling van afgelopen week was er echt eentje voor de inkomensadviseur: 'MKB verzuim-ontzorg-verzekering wordt al goed gesloten'. Van de 71 stemmers zei 77 procent dat dit nog niet het geval is. Verwondert ook niet helemaal, omdat de tijd tot 1 januari kort is en veel werkgevers nog vast zitten aan lopende contracten.

De Sint is in het land / hopelijk ontvangt u uit zijn gulle hand / heel veel leuke zaken / die u raken / maar vergeet ondertussen niet / zeggen Sint en Piet / het is zeker zo leuk om een ander te bedenken / en rijkelijk te voorzien van geschenken!

Weer een goede week gewenst!

 

Reactie toevoegen

 

Reacties

PS - Platter-Schoo FD 2 december 2019

Toch een beetje onzinnig Scildon en BNP. Er zijn meer verzekeraars die ik "nog" niet hoor klagen. BNP zou het beleid en polisvoorwaarde kunnen verbeteren om meer marktaandeel te krijgen. Daarnaast wordt er door het intermediair meer gekeken naar de collectieve werkgevers oplossingen, die gaan voor qua prijsstelling en acceptatie. Ook komen andere oplossingen in beeld dan verzekeren. Kortom klagende verzekeraars die last hebben van het provisieverbod.

Meer over
VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'

VVP-poll: 'AFM moet harder optreden tegen advieskantoren die regels overtreden'

Er werd afgelopen week volop gestemd op de stelling 'Actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn'. Een meerderheid van 65 procent...

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

VVP-poll: actieve provisietransparantie dwingt adviseurs te laten zien wat ze waard zijn

"Actieve provisietransparantie is nog steeds nergens voor nodig, maar als het dan toch komt biedt het de financieel adviseur een uitgelezen kans om zijn waarde tegenover...

VVP-poll: adviessector én overheid moeten zorgen voor jaarlijkse financiële APK voor alle Nederlanders

VVP-poll: adviessector én overheid moeten zorgen voor jaarlijkse financiële APK voor alle Nederlanders

“Zowel de AFM als DNB roepen op tot samenwerking binnen de sector en de overheid en stimuleren de introductie van een persoonlijk financieel onderhoud om handelingsperspectief...

VVP-poll:  invoering actieve provisietransparantie binnen half jaar is geen probleem.

VVP-poll: invoering actieve provisietransparantie binnen half jaar is geen probleem.

Actieve provisietransparantie gaat er nu snel van komen. Dat zegt Adfiz: "Na jaren van discussie met de minister, de Tweede Kamer en alle stakeholders over de vormgeving...

VVP-poll:  'Adviesbegrip uitbreiden naar beheerfase'

VVP-poll: 'Adviesbegrip uitbreiden naar beheerfase'

Adfiz pleit ervoor dat het adviesbegrip moet worden uitgebreid naar de beheerfase.  Adfiz schrijft onder meer: " Als het Wft adviesbegrip niet voor de beheerfase...

VVP-poll: hoogste tijd voor charmeoffensief van adviseurs richting consument.

VVP-poll: hoogste tijd voor charmeoffensief van adviseurs richting consument.

Uit onderzoek van het ministerie van Financiën blijkt dat consumenten angst hebben voor financieel adviseurs. De minister wilde achterhalen waarom consumenten...

VVP-poll: 'Banken doen al enorm veel voor de samenleving'

VVP-poll: 'Banken doen al enorm veel voor de samenleving'

Financiële dienstverleners riepen bij de uitbraak van de coronaepidemie in koor dat ze dit keer niet de oorzaak van het probleem wilden zijn, zoals bij de kredietcrisis,...

VVP-poll: 'Al mijn klanten zijn gewezen op het fantastische voordeel van de aflossingsvrije hypotheek'

VVP-poll: 'Al mijn klanten zijn gewezen op het fantastische voordeel van de aflossingsvrije hypotheek'

De meningen over de stelling van vorige keer 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's' waren verdeeld. Bijna de helft...

VVP-poll: 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's'

VVP-poll: 'Al mijn klanten met een aflossingsvrije hypotheek zijn geattendeerd op de risico's'

De AFM is tevreden met de inzet van de sector om klanten te wijzen op de risico's van een aflossingsvrije hypotheek. De afgelopen vijf jaar zijn namelijk 1,68 miljoen...

VVP-poll: verplichte AOV voor zelfstandigen gaat er niet meer komen

VVP-poll: verplichte AOV voor zelfstandigen gaat er niet meer komen

Lang niet iedereen vindt kunstmatige intelligentie nodig bij het werk als adviseur. Daar duidt de uitslag van de meest recente VVP-poll tenminste op. Vierenzeventig...