TJIP: consument wil één financieel overzichtsloket
Bijna de helft van de consumenten is van mening dat financieel dienstverleners zich meer bezig zouden moeten houden met de gehele persoonlijke financiële situatie van de consument, zo blijkt uit onderzoek van Kien PanelWizard in opdracht van TJIP, onder ruim 1.100 Nederlanders.
Nu moeten consumenten informatie over hun persoonlijke financiën vaak op verschillende plekken halen. Ze maken daarbij vaak gebruik van meerdere aanbieders, zegt TJIP. "Uit het onderzoek blijkt echter dat consumenten dit geen ideale situatie vinden. Hier ligt een kans voor financieel dienstverleners die wel het complete inzicht bieden."
CEO Igor Gavic: “Financieel dienstverleners zouden meer als een alles-in-één- loket kunnen dienen, zodat consumenten het inzicht in hun (persoonlijke) financiën overzichtelijk bij elkaar hebben en er een beter beeld is van de gehele financiële situatie nu en in de toekomst. Nu is het nog te veel versnipperd en daarmee is de consument niet gediend. Bijvoorbeeld: Nu het met een groot deel van Nederland economisch slechter gaat door onder meer de inflatie, is het voor Nederlanders nog meer van belang een compleet en transparant beeld te hebben van de gevolgen daarop voor hun (persoonlijke) financiële situatie. Het aanbieden en communiceren over dit totaalinzicht is de sleutel tot een goede relatie met de consument.”
Reactie toevoegen
Per 1 juli 2025 neemt RISK het beheer en de administratieve ondersteuning over van TJIP, zodat TJIP zich volledig kan richten op innovatie en doorontwikkeling van...
TJIP partner Stichting Actief Klantbeheer
TJIP heeft zich aangesloten bij de Stichting Actief Klantbeheer. Met de aansluiting wil TJIP een bijdrage leveren aan de ondersteuning van financiële dienstverleners...
Ruim twee derde bereid informatie te delen met financiële dienstverleners
Ruim twee derde (68 procent) van de Nederlanders blijkt bereid om gegevens te delen met een financieel dienstverlener. Aldus onderzoek in opdracht van TJIP. In ruil...
Financieel advies moet veel meer maatwerk worden
In het eerste TJIP-magazine Wonen zegt Prof. Dr. Peter Boelhouwer, hoogleraar Housing Systems bij de faculteit Bouwkunde aan de TU Delft: “Om duurzame huizen...
Break-out sessies VIP-Congres 4 juli (deel 7)
Meer dan dertig praktijksessies biedt het VIP Congres ACT NOW! van VVP en Contactgroep Automatisering op 4 juli. In een aantal berichten op de VVP-site geven we...
Adviseur onderscheidt zich nog te weinig met toekomstscenario's bij klant
Tweederde (67 procent) van de respondenten in TJIP-onderzoek vindt dat financieel dienstverleners hen tijdig moeten waarschuwen wanneer hun verzekeringen, hypotheek...
Eén op tien Nederlanders raadpleegt adviseur voor informatie over financiële situatie
Meer dan tweederde van de Nederlanders (68 procent) denkt voldoende inzicht te hebben in zowel hun huidige als (verre) toekomstige financiële situatie. Driekwart...
Praktijksessies innovatie-event 5 juli nader belicht (deel 5)
Het VVP Innovatie Platform (VIP) organiseert op 5 juli samen met de Stichting Contactgroep Automatisering het VIP-Event Be the change!, het grootste Fin- &...

TJIP Smart Platform uitgebreid met module Optimale Hypotheek
TJIP heeft de module Optimale Hypotheek toegevoegd aan haar Smart Platform. De module rekent geautomatiseerd alle mogelijke hypotheekvormen, rentevaste perioden...
Onderzoek TJIP: grote kansen voor proactieve financieel dienstverleners
Consumenten worden door financiële dienstverleners graag regelmatig en met een persoonlijk aanbod benaderd. 72 procent van de ondervraagden vindt dit cruciaal,...