Trend standaardisering leidt tot meer waardering persoonlijk contact

Michiel van der Linde

Persoonlijke contacten tussen adviseur en geldverstrekker worden steeds belangrijker als onderscheidend kenmerk. Dat blijkt uit de permanente meting beoordeling dienstverlening door Lloyds Bank.

“We werken in een branche waarin veel aanbieders hun acceptatieprocessen digitaliseren, aldus Michiel van der Linde, Manager Intermediaire Distributie & Service. "Bijna altijd gaat deze digitalisering gepaard met vereenvoudiging van het productassortiment. Hypotheekvormen die weinig voorkomen verdwijnen. En waar mogelijk wordt het aantal bespreekdossiers teruggedrongen. Door deze ontwikkelingen is er steeds minder persoonlijk contact tussen medewerkers van de bank en het advieskantoor. Het gevolg hiervan is, dat wanneer er dan toch nog eens een dossier is waar persoonlijk contact wenselijk is, dit contact stroever verloopt dan in het verleden."

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Bankvergunning in Duitsland voor Lloyds Bank

Bankvergunning in Duitsland voor Lloyds Bank

Om na een mogelijke Brexit in Nederland actief te kunnen blijven, heeft Lloyds Bank een nieuwe bankvergunning aangevraagd en verkregen in Duitsland. Ook is het bijbehorende...

Lloyds Bank past tariefklassen voortaan automatisch aan

Lloyds Bank past tariefklassen voortaan automatisch aan

Lloyds Bank heeft per 1 januari haar beleid voor tariefklassen van hypotheken verruimd. Dit betekent dat klanten direct van een lagere rente profiteren als de hypotheek...

Lloyds biedt lening met NGH voor ondernemers

Lloyds biedt lening met NGH voor ondernemers

Lloyds Bank versterkt sinds kort hypotheken met NHG aan ondernemers met minimaal 12 maanden ‘ondernemerschap’. Tot voor kort konden alleen ondernemers...

Sommige mensen gaan ver om lening te krijgen op basis van onjuiste gegevens

Sommige mensen gaan ver om lening te krijgen op basis van onjuiste gegevens

"Het viel ons tijdens de expertsessie op dat intermediairs zich niet altijd een voorstelling kunnen maken hoe ver sommige consumenten gaan om een lening te krijgen...

Lloyds in zee met VKG

Lloyds in zee met VKG

Lloyds Bank en VKG zijn een samenwerking aangegaan voor hypotheken. Michiel van der Linde (Lloyds Bank): “Wij zien dat financieel advieskantoren zich steeds...

Nauwere samenwerking Hypotheek Visie en Lloyds Bank

Nauwere samenwerking Hypotheek Visie en Lloyds Bank

Lloyds Bank heeft voor de 45 vestigingen van Hypotheek Visie een aparte acceptatiedesk ingericht. Doel is het verder optimaliseren van het acceptatieproces.  Joost...