Twee nieuwe leden Geschillencommissie Kifid

Debbie van der Linden Kifid

Het bestuur van Kifid heeft twee nieuwe leden van de Geschillencommissie benoemd: Marjon Tjia treedt per 1 juli aan en Debbie van der Linden (foto) per 1 oktober.

Marjon Tjia werkt in het dagelijks leven als zelfstandige actuaris. Debbie van der Linden heeft jarenlang zitting gehad als commissielid van meerdere geschillencommissies bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC). In de periode daarna heeft zij als jurist en secretaris voor opeenvolgende directeuren van SGC organisatorische werkzaamheden uitgevoerd. Sinds april 2022 is zij met pensioen.

Reactie toevoegen

 
Vroeger opstaan

Vroeger opstaan

REISVERZEKERING – Dan had de klant maar eerder moeten opstaan om in alle vroegte het busje in te pakken voor de wintersportvakantie in plaats van de avond...

Niet normaal

Niet normaal

INBOEDEL – Anders dan de Geschillencommissie, is de Commissie van Beroep van oordeel dat een minishovel niet behoort tot de normale huishoudelijke inboedel....

Uitvoerder rechtsbijstand had voor meer ankers moeten gaan liggen

Uitvoerder rechtsbijstand had voor meer ankers moeten gaan liggen

(Kifid-uitspraak GC 2022-0899) De klacht van de consument is dat de uitvoerder van de rechtsbijstand haar beter had moeten bijstaan bij het aanvechten van haar ontslag....

Tariefklassetabel niet per se geldig gedurende hele looptijd

Tariefklassetabel niet per se geldig gedurende hele looptijd

(Kifid-uitspraak GC 2022-0897) De Geschillencommissie is van oordeel dat een tariefklassetabel onderdeel uitmaakt van de afspraken tussen de bank en de consumenten...

Klager vindt geen gehoor na diefstal dure oorbellen

Klager vindt geen gehoor na diefstal dure oorbellen

(Kifid-uitspraak GC 2022-0884) De consument heeft een beroep op de verzekering gedaan voor diefstal van spullen uit de auto. De verzekeraar heeft de dekking voor...

Brandschade pruik: zelfgemaakte factuur komt vrouw duur te staan

Brandschade pruik: zelfgemaakte factuur komt vrouw duur te staan

(Kifid-uitspraak GC 2022-0882) De consument heeft een beroep op haar verzekering gedaan voor brandschade aan haar pruik. Zij heeft bij de claim een zelfgemaakte...

Hypotheekadviseur had moeten doorvragen

Hypotheekadviseur had moeten doorvragen

(Kifid-tussenuitspraak GC 2022-0886A) De consumenten vorderen een schadevergoeding van de adviseur omdat zij als gevolg van zijn handelen geen hypotheekrenteaftrek...

Adviseur terecht drie jaar geregistreerd na valsheid in geschrifte

Adviseur terecht drie jaar geregistreerd na valsheid in geschrifte

(Kifid-uitspraak GC 2022-0871) De klager heeft zich in zijn rol van verzekeringsadviseur schuldig gemaakt aan valsheid in geschrifte. a.s.r. mocht in verband hiermee...

Kifid onderzoekt klanttevredenheid financiële dienstverleners

Kifid onderzoekt klanttevredenheid financiële dienstverleners

Kifid doet voortaan jaarlijks onafhankelijk onderzoek naar de klanttevredenheid bij financiële dienstverleners. Dit in aanvulling op het lopende klanttevredenheidsonderzoek...

Kifid wil impasse rondom berekening teveel betaald rente doorbreken

Kifid wil impasse rondom berekening teveel betaald rente doorbreken

DNB stopte per 1 april met het publiceren van de rentereeks voor doorlopend consumptief krediet en dus is het de vraag welke referentierente kredietverstrekkers...