Univé en ABN Amro uitgeroepen tot digital leaders
BearingPoint heeft Univé als Digital Leader 2024 in de verzekeringssector en ABN Amro als Digital Leader in de banksector uitgeroepen. Dit blijkt uit het jaarlijkse Digital Leaders Study van BearingPoint, waarin 86 Nederlandse bedrijven uit 13 sectoren worden beoordeeld op hun digitale volwassenheid.
Meer dan de helft van de financiële bedrijven maakt gebruik van AI-technologieën, vooral op het gebied van klantpersonalisatie en procesautomatisering. "GenAI speelt hierbij een sleutelrol, door het mogelijk te maken om klantbeleving te optimaliseren met op maat gemaakte aanbevelingen, virtuele assistenten en real-time data-analyse. Deze technologie versnelt niet alleen de digitale klantinteractie, maar biedt ook kansen om operationele efficiëntie te verbeteren", aldus BearingPoint.
Het onderzoek toont aan dat steeds meer bedrijven duurzame initiatieven integreren in hun digitale strategieën, variërend van groene leningen en eco-vriendelijke investeringen tot het promoten van circulaire bedrijfsmodellen. Jongere generaties, zoals Gen Z en Millennials, geven de voorkeur aan merken die zich inzetten voor duurzaamheid, wat bedrijven aanzet om duurzaamheid niet alleen als verantwoordelijkheid, maar ook als commercieel voordeel te benutten.
De financiële sector scoorde in het digitale volwassenheidsonderzoek gemiddeld een 2.9 op een schaal van 5.0, met aanzienlijke verbeteringen in het gebruik van E-CRM. "Univé viel op met een sterke prestatie, vooral op het gebied van digitale marketing en klantbeleving. Het bedrijf heeft duurzaamheid effectief geïntegreerd in hun digitale strategieën, wat hen helpt om klanten te betrekken bij milieuvriendelijke verzekeringsopties."
Reactie toevoegen
Meer over
Ron Bavelaar overhandigt Straatbox aan Vanessa Umboh
Ron Bavelaar kreeg bij zijn afscheid als CEO van Univé van zijn collega's twee straatboxen om weg te geven aan initiatieven die echt impact maken. “Ik...
ABN AMRO lanceert neobank BUUT
Tikkie, de betaalapp van ABN AMRO, ontwikkelde in twaalf maanden een volwaardige bank voor een nieuwe generatie: BUUT. "Simpel in gebruik, interactief,...
Univé: "Steeds vaker gesjoemel met leeftijd bij bromfietsverzekeringen"
Verzekeringen voor bromfietsen worden steeds vaker afgesloten door personen die niet de feitelijke bestuurder zijn of die jongere medegebruikers van het voertuig...
Meeste cyberschade door financiële verliezen, gegevensverlies en operationele verstoringen
Eén op de vijf Nederlandse bedrijven leed in 2024 schade als gevolg van een cyberaanval. Bij grote bedrijven geldt dat zelfs voor drie op de tien ondernemingen....
Raad van Doezicht MaatschapWij stelt zich voor
De Raad van Doezicht van MaatschapWij bestaat uit Mark Boskamp (Triodos Bank), Carola Wijkamp-Hermsen (De Vereende) en Ron Bavelaar (voorheen Univé). Zij...
Karin Polman wordt directeur hypotheekmerken ABN Amro
Karin Polman wordt per 1 mei 2025 directeur Hypotheken Intermediair van de hypotheekmerken ABN Amro, Florius en Moneyou. Redenen voor de krachtenbundeling zijn...
Univé boekt nettowinst van 21 miljoen euro
Coöperatie Univé heeft 2024 met een nettowinst van 21 miljoen euro afgesloten (2023: 9 miljoen euro). Dat blijkt uit het jaarverslag. Dit met name door...
Frits van Bruggen nieuwe voorzitter RvC Coöperatie Univé
Met ingang van 1 februari 2025 is Frits van Bruggen benoemd tot voorzitter van de Raad van Commissarissen van de Coöperatie Univé. Hij volgt Danny van...
"Arbeidsrelaties kritisch bezien op schijnzelfstandigheid"
Werkgevers in alle sectoren doen er volgens ABN Amro goed aan het aantal werkzame zzp’ers en de voorwaarden waaronder zij werken kritisch te bekijken. Vragen...
ABN Amro introduceert Pensioenbeleggen
ABN Amro heeft voor werkenden en zzp'ers Pensioenbeleggen gelanceerd. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de zzp’ers in Nederland (te) weinig maatregelen...