Vakbonden content over nieuwe cao ABN Amro-medewerkers

Gerard van Hees FNV portret 2014

De vakbonden FNV Finance, CNV en De Unie hebben een onderhandelingsresultaat bereikt voor een nieuwe cao voor de 14.500 medewerkers van de ABN Amro

In de cao zijn onder andere afspraken gemaakt over: een structurele loonsverhoging van 5,5% tijdens de looptijd van de tweejarige cao, vijf extra vakantiedagen die een loonwaarde van 2% vertegenwoordigen en het verhogen van het doorbetaalde partnerverlof van twee naar zes weken. Ook hebben vakbonden afgesproken dat de medewerkers meer ruimte krijgen voor hun persoonlijke ontwikkeling en hun bijdrage aan maatschappelijke doelen. Daarom wordt het bestaande studie- en vrijwilligersverlof omgezet naar een vijfdaags verlof dat medewerkers naar eigen inzicht mogen inzetten

Gerard van Hees, bestuurder FNV Finance: "In de financiële sector is de werkdruk hoog en een groot deel van onze leden hecht erg aan meer vrije tijd. Dat medewerkers naast die vijf extra vrije dagen ook meer ruimte en tijd krijgen voor hun persoonlijke ontwikkeling en er extra partnerschapsverlof komt, stemt ons tot tevredenheid."

Wel is FNV Finance teleurgesteld over de onwrikbare houding van de bank ten aanzien van de vele flexmedewerkers in hun callcenters. Van Hees: ‘De bank gaf niet thuis op dit onderwerp. Daardoor konden wij geen afspraken maken over het terugdringen van de vele onzekere contracten op de callcenters. En helaas is daarmee de toekomst voor een groot deel van medewerkers van deze belangrijke afdelingen nog steeds onzeker."

Reactie toevoegen

 
ABN Amro geeft 'groen blaadje' aan duurzame adviseurs

ABN Amro geeft 'groen blaadje' aan duurzame adviseurs

ABN Amro toont alle duurzame adviseurs met een 'groen blaadje' in de eigen adviseurzoeker op de intermediaire website van ABN Amro. Vorig jaar introduceerde ABN...

ABN Amro: hypotheekrente zal licht dalen

ABN Amro: hypotheekrente zal licht dalen

ABN Amro houdt er rekening mee dat de hypotheekrente licht zal dalen. Dit ondersteunt het sentiment op de woningmarkt, omdat het de leencapaciteit van huizenkopers...

ABN Amro lanceert Transitielening

ABN Amro lanceert Transitielening

ABN Amro biedt mkb-klanten de Transitielening aan. Bij deze nieuwe leenvorm voor financieringen van één miljoen tot 25 miljoen euro wordt het rentetarief...

Rondetafel duurzaamheid: Versnellen verduurzaming kan alleen gezamenlijk

Rondetafel duurzaamheid: Versnellen verduurzaming kan alleen gezamenlijk

Hoe kunnen we als financiële sector verduurzaming versnellen? Dat was de hamvraag tijdens het door Financieel Zeker georganiseerde rondetafelgesprek in Cultuur...

FNV: evenwichtig pakket

FNV: evenwichtig pakket

Een evenwichtig pakket. Zo betitelt de FNV de maandag door minister Van Gennip aangekondigde maatregelen. FNV-voorzitter Tuur Elzinga: “We zijn blij dat het...

ING-medewerkers gaan opnieuw actievoeren voor betere cao

ING-medewerkers gaan opnieuw actievoeren voor betere cao

ING-medewerkers gaan 20 december opnieuw actievoeren voor een betere cao.  De kerstactie wordt georganiseerd door FNV, CNV en De Unie. De medewerkers accepteren...

ABN Amro verwijst niet naar Kifid, maar schendt zorgplicht niet

ABN Amro verwijst niet naar Kifid, maar schendt zorgplicht niet

(Kifid-uitspraak GC 2022-1007) ABN Amro heeft verzuimd een ontevreden klant te verwijzen naar Kifid (of de burgerlijke rechter), maar is daarmee niet tekortgeschoten...

Vakbonden: onrust medewerkers ING Bank groeit

Vakbonden: onrust medewerkers ING Bank groeit

"De onrust bij medewerkers van de ING bank groeit nadat de top van de bank deze week een nieuw loonbod op tafel legde. Medewerkers, die vorige week nog massaal naar...

Praktijktips Actief Klantbeheer

Praktijktips Actief Klantbeheer

(Praktijktips Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Financiële professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren...

Aan de slag met klantsignalen

Aan de slag met klantsignalen

(Partner in Kennis ABN AMRO in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Nieuwe hypotheekklanten krijgen vaak de meeste aandacht, maar ook na het passeren...