VBDO lanceert campagne Verzeker je wereld voor consumenten

Verzeker je wereld

Maandag startte de landelijke campagne ‘Verzeker je wereld’ van de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO), gesteund door het Verbond van Verzekeraars. Met deze campagne wil de vereniging dat consumenten zich bewust worden van het verband tussen hun verzekeringspremie en de manier waarop verzekeraars beleggen. De campagne omvat onder andere een informatieve video, social media-uitingen en een website. Op de site is onder meer een VBDO-vergelijking te zien hoe de verschillende verzekeraars scoren op het gebied van verantwoord beleggen.

Olivier Hofman, woordvoerder en verantwoordelijk voor de campagne bij de VBDO: "Veel mensen zien nog geen link tussen verzekeren en duurzaamheid, of ze denken aan verzekeringsproducten, zoals het verzekeren van zonnepanelen of het duurzaam herstellen van schade. Veel minder bekend is dat je premiegeld in veel gevallen door je verzekeraar wordt belegd. Zeker bij langlopende premies zoals voor een pensioen of levensverzekering, gaat het al snel om grote bedragen. Beleggen kan op traditionele wijze, waarbij verzekeraars met name letten op het behaalde rendement. Het kan ook duurzaam, waarbij er naast financiële opbrengsten meer rekening wordt gehouden met de impact op mens en milieu. Hoe premies worden belegd, verschilt dus per verzekeraar."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Flexibiliteit is essentieel voor een duurzame klantrelatie

Flexibiliteit is essentieel voor een duurzame klantrelatie

(Partner in kennis Doelbeleggen.nl in VVP-special Duurzaam Advies 2024) De belangstelling voor duurzaamheid neemt nog altijd toe, ook als het gaat om beleggen....

Ook DNB oppert nu verduurzamingsplicht

Ook DNB oppert nu verduurzamingsplicht

Ook De Nederlandsche Bank (DNB) oppert nu een verduurzamingsplicht bij de aankoop van een nieuwe woning. Dit als andere maatregelen niet voldoende werken. Het overgrote...

Tweedeling op markt voor energiezuinige woningen neemt in rap tempo toe

Tweedeling op markt voor energiezuinige woningen neemt in rap tempo toe

Waar in 2021 zo’n een op de drie aangekochte woningen een energiezuinig label had in het hogere prijssegment, betreft dat twee jaar later de helft van de woningen....

Geen nationale Insurance Guarantee Scheme

Geen nationale Insurance Guarantee Scheme

Het nationaal opzetten van een IGS is volgens de minister van Financiën nu niet zinvol. Dit blijkt uit een aan de Tweede Kamer gestuurde brief. Het Verbond...

Actie

Actie

(Voorwoord Willem Vreeswijk in VVP 2-2024) “Hoe zorgen we ervoor dat het eerlijker wordt in de samenleving, dat iedereen mee kan doen en dat de kloof tussen...

It’s a wonderful (advies)world!

It’s a wonderful (advies)world!

(Uit katern Pensioen & Vernogen, VVP 2-2024) It’s a wonderful world, zong Hubrien Meijaard (Stan&Wende) op het 19 maart gehouden VVP-event Pensioen...

Holistische benadering

Holistische benadering

(Uit katern Pensioen & Vermogen, VVP 2-2024) “Duurzaam beleggen op zich zou niet het doel moeten zijn, wel het creëren van een samenleving die bomen...

Bewustwording is de essentie

Bewustwording is de essentie

(Rubriek 'Duurzaam advies in praktijk', VVP 2-2024) “Duurzaamheid is een onderwerp waar we inmiddels niet meer omheen kunnen en waar we bij Geerts op verschillende...

Verduurzaming is noodzaak én nuttig

Verduurzaming is noodzaak én nuttig

(Uit VVP-special Duurzaam Advies 2024) “Verduurzamen is een noodzaak, maar ook nuttig”, zeggen Alexander en André Vugts van Vugts Verzekeringen...

Bij Lot online hypotheek verhogen voor verduurzaming

Bij Lot online hypotheek verhogen voor verduurzaming

Lot Hypotheken biedt bestaande klanten voortaan de mogelijkheid online een hypotheekverhoging van maximaal 25.000 euro aan te vragen voor energiebesparende maatregelen....