Veel belangstelling voor InsurTech

Ank van Wylick KPMG

KPMG constateert veel belangstelling voor InsurTech. 

In de eerste zes maanden van dit jaar investeerden bedrijven wereldwijd voor een bedrag van 2,6 miljard euro in fintech. Dat is 21 procent van de totale investeringen die in de eerste helft van 2017 werden gedaan. In 2016 was dit nog 17 procent. 
Dit blijkt uit de Pulse of Fintech, een onderzoek dat KPMG iedere drie maanden uitvoert.

Qua sectoren nemen in Europa met name de investeringen in InsurTech flink toe. Zo wist het Zweedse BIMA, dat actief is met mobiele toepassingen op het gebied van micro-insurance, 55 miljoen dollar op te halen. En het Britse Gryphon Group Holdings trok voor een totaal bedrag van 229 miljoen euro aan durfinvesteringen aan.

Ank van Wylick, FinTech-partner bij KPMG: “Ondanks het feit dat de verzekeringsmarkt in Europa relatief gefragmenteerd is, zullen de investeringen in beginnende startups in deze sector aan de orde van de dag blijven.”

Reactie toevoegen

 
"Dalende premie-inkomsten dwingen verzekeraars te innoveren"

"Dalende premie-inkomsten dwingen verzekeraars te innoveren"

"Dalende premie-inkomsten dwingen verzekeraars tot innovatie", aldus Dina Aleman, partner bij KPMG Financial Services. Nederlandse verzekeringsmaatschappijen...

Verzekeraars gebaat hij Artificial Intelligence

Verzekeraars gebaat hij Artificial Intelligence

Artificial Intelligence (AI) is in opkomst. Meest in het oog springend zijn de ontwikkelingen met de zelfrijdende auto. Maar ook in de verzekeringsbranche zal...

Vier Nederlandse bedrijven in FinTech top 100

Vier Nederlandse bedrijven in FinTech top 100

Vier Nederlandse bedrijven staan in de nieuwe FinTech 100 ranking van KPMG en H2 Ventures. Het hoogst (plaats vijftien, vorige keer plaats negentien) staat Adyen...

Technologische vernieuwing verzekeraars blijft achter

Technologische vernieuwing verzekeraars blijft achter

Verzekeraars in Nederland, België en Luxemburg slagen er nog onvoldoende in om de slag naar technologische vernieuwing te maken. De aandacht van de bedrijven...

Fintech als dotcom hype

Fintech als dotcom hype

“Fintech is in mijn ogen niet anders dan de eerste dotcom hype uit de jaren negentig. Uiteindelijk was er maar één winnaar: de consument. De...

Fintech verbetert dienstverlening banken

Fintech verbetert dienstverlening banken

Banken kunnen profiteren van nieuwe technologie om klanten beter te bedienen. Voor banken die deze kansen weten te benutten is een essentiële rol weggelegd...

Verzekeraars krijgen vliegwiel niet in beweging

Verzekeraars krijgen vliegwiel niet in beweging

Verzekeraars proberen al jaren om de noodzakelijke veranderingen vorm te geven. Tot nu toe komt de transformatie nauwelijks van de grond, zo blijkt uit het wereldwijde...

InsurTech neemt distributiefunctie over

InsurTech neemt distributiefunctie over

De opkomst van InsurTech noopt adviseurs, verzekeraars en volmachten tot herdefiniëren van hun functie, stelt Baken Adviesgroep in een white paper. Baken Adviesgroep...

Ook acm biedt FinTech-bedrijven steun in de rug

Ook acm biedt FinTech-bedrijven steun in de rug

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil bijdragen aan het vergroten van de kansen van FinTech-bedrijven om een positieve en blijvende impact te hebben op concurrentie....

Fintech start-up Openclaims kan van start

Fintech start-up Openclaims kan van start

Fintech start-up Openclaims heeft een half miljoen euro opgehaald bij een groep investeerders. Hiermee kan Openclaims,een platform voor het aanbesteden van autoschades...