Vereende gaat vragen stellen bij aanvraagproces
De Vereende start binnenkort met het stellen van vragen in het aanvraagproces over de reden waarom een (aspirant) klant een aanvraag voor een verzekering doet.
Voor deze verandering noemt de Vereende drie redenen. Zo wil de Vereende beter begrijpen waarom klanten een verzekering van de Vereende als oplossing kiezen en wil de Vereende beter maatwerk gaan leveren door de gegevens te analyseren. "Een klant die vanwege wanbetaling bij ons komt is anders dan bijvoorbeeld een klant met alcoholmisbruikverleden", aldus de Vereende. De derde reden: "We hebben de afgelopen periode ook vastgesteld dat de registratie in de diverse externe databanken soms geen recht doet aan de feitelijke situatie van de klant."
De Vereende noemt de rol van de assurantieadviseur in dit proces cruciaal. Bert Sonneveld van de Vereende: “We willen onze nieuwe klanten kennen en van hen weten waarom zij onze hulp nodig hebben. Intern noemen we deze ‘slotvragen’ dan ook welkomstvragen; want bij een kennismaking is het gebruikelijk om ook jezelf even voor te stellen.”
De Vereende: "Het is van groot belang om uw klant te behoeden voor een afwijkende opgave van de werkelijkheid. Want hoewel wij vooral hopen een nog beter beeld van de marktsituatie te krijgen zullen wij uiteraard ook kritisch kijken naar verschillen in de opgave van de klant en de registratie in de databanken. Mocht het duidelijk zijn dat dit bewust gebeurd is behoren extra maatregelen richting de klant in verband met opzettelijke misleiding tot de mogelijkheden."
Reactie toevoegen
Meer over
Verzekeraar hoeft psychiatrische patiënt niet te accepteren
Een verzekeraar is niet verplicht alles en iedereen te accepteren. Aldus minister Hoekstra over een inmiddels overleden 25-jarige psychiatrische patiënt die...
Leiden stijgende huizenprijzen tot hogere verzekeringspremies?
Het afgelopen jaar zijn de huizenprijzen in de meeste regio’s van Nederland explosief gestegen. Veel mensen zullen denken dat daarmee automatisch ook de premies...
Feit of fabel? Stijgende huizenprijzen leiden tot hogere verzekeringspremies
Het afgelopen jaar zijn de huizenprijzen in de meeste regio’s van Nederland explosief gestegen. Veel mensen zullen denken dat daarmee automatisch ook de...
Feit of fabel: schade veroorzaakt door e-step gedekt door Waarborgfonds
Er gelden drie algemene wettelijke voorwaarden (W.A.M.) voordat aanspraak gemaakt kan worden op een claim bij het Waarborgfonds Motorverkeer: Het...
Feit of fabel: schade veroorzaakt door een e-step wordt gedekt door het Waarborgfonds
Er gelden drie algemene wettelijke voorwaarden (W.A.M.) voordat aanspraak gemaakt kan worden op een claim bij het Waarborgfonds Motorverkeer: Het...
Feit of fabel: nieuwe auto's eerst naar verzekeraars voor een crashtest
Autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten. Feit of Fabel? Als je deze stelling leest dan denk je direct dat dit...
Autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten. Feit of Fabel? Als je deze stelling leest dan denk je direct dat dit...
Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...
Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...
Interactieve video over claimen bij Waarborgfonds Motorverkeer
Het Waarborgfonds Motorverkeer heeft een interactieve video gelanceerd waarmee mensen kunnen zien welke voorwaarden worden gesteld voor dekking van het Waarborgfonds...